Ditjes en Datjes -18-

In de boekenwereld gebeurt er nog wel eens wat. Hier een paar van de leukste ditjes en datjes waar jij (en ik) zelf ook aan mee kan doen.

Voor de duidelijkheid, de winacties die hier genoemd worden, worden niet door mij georganiseerd, maar ik kwam ze tegen, via-via. En ik doe zelf ook mee!

Deze keer

Een winactie die wél door mij wordt georganiseerd, en een aantal waar ik verder niets mee te maken heb, maar waar je misschien wel aan mee wilt doen. Ook nog: een virtuele boekenclub, goedkope boeken en het woord van het jaar.

***

Win een boek uit mijn kast

De reddingsboot van Charlotte Rogan

Ik geef weg: mijn kleine hardback van De reddingsboot van Charlotte Rogan.

Het verhaal gaat over een jonge Engelse vrouw die schipbreuk lijdt op een cruiseschip waar zij samen met haar man een huwelijksreis mee maakt. In de reddingsboot zit een verscheidenheid aan mensen, en de boot is te zwaar: er zitten meer dan het maximum toegestane aantal in.

Je kunt meedoen tot: 14 november

Winnen: Vul een formulier in. Kijk HIER. (Europa)

.

Artemis Virtuele Boekenclub

Virtuele BoekenclubVan Artemis: “In de virtuele boekenclub staat geregeld een boek centraal, dat op Twitter en via Facebook besproken zal worden. Iedere editie worden er 10 VIP-lezers uitgekozen die het boek thuisgestuurd krijgen en een paar weken de tijd hebben om het boek te lezen. Na het lezen vragen we je een recensie in te sturen en de mooiste recensie plaatsen wij op onze website.”

Meedoen: Stuur een email naar Uitgeverij Artemis. Kijk HIER voor meer informatie.

.

Win Houvast door Linda Jansma

Houvast door Linda JansmaOp FreEbooks.nl kun je het boek Houvast van Linda Jansma winnen. Ik heb het boek al en ga er deze week nog in beginnen. Als het net zo spannend is als Tweestrijd, dan is het weer een prima thriller!

Van bol.com: “Nadat haar man Thijs negen maanden eerder is omgekomen bij een auto-ongeluk, heeft dierenarts Anouk van Merwede haar leven met dochter Amy weer op de rit. Maar dan wordt Aart Buringa, een goede vriend van Thijs vermoord en verdwijnt haar broer spoorloos. Als Anouk een verband probeert te leggen tussen deze twee gebeurtenissen ontdekt ze dat Thijs een groot geheim met zich mee het graf in heeft genomen.”

Je kunt meedoen tot: 11 november

Winnen: Lees het interview met Linda en beantwoord een vraag. Kijk HIER.

.

Win Volgende keer bij ons door Marian Mudder

Volgende keer bij ons door Marian MudderBij het tijdschrift Esta kun je het boek Volgende keer bij ons van Marian Mudder winnen.

Esta zegt: “Iris heeft na haar scheiding grote schoonmaak gehouden in hoofd en hart. Tegen al haar verwachtingen in wordt ze opnieuw verliefd op de zestien jaar jongere Rig. Wanneer ze hem meeneemt naar een familiediner in Italië, worden de onderlinge verhoudingen op scherp gezet. 
Dat leidt tot schrijnende en soms hilarische confrontaties waarin leugens, geheimen en zelfbedrog aan de oppervlakte komen.”

Er staat niet bij tot wanneer je mee kunt doen, dus doe het meteen!

Winnen: Vul een formulier in. Kijk HIER voor meer informatie.

.

Win Ben je gek door Marian Keyes

Ben je gek door Marian KeyesAls je mijn recensie gelezen hebt, dan ben je misschien wel nieuwsgierig geworden naar dit nieuwe boek van Marian Keyes.

Het gaat over Helen, de jongste in de Walsh familie (sommige van Marian Keyes’ andere boeken gaan ook over deze familie). Zij is depressief én privé-detective. Ze moet een popzanger voor volgende week woensdag opsporen, want dan moet hij met zijn band een concert geven.

Er staat niet bij tot wanneer je mee kunt doen, dus doe het meteen!

Winnen: Vul een formulier in. Kijk HIER.

.

Win twee boeken van Claudia Schreiber

Claudia Schreiber boeken

Bij Lifestylelog kun je twee boeken winnen van Claudia Schreiber. Weet je nog dat je bij mij het ebook kon winnen van Emma’s geluk? Hier krijg je het papieren boek mét het nieuwe boek van Schreiber, Zoet als zure kersen, erbij (leuke laarzen, trouwens!).

Er staat niet bij tot wanneer je mee kunt doen, dus doe het meteen!

Winnen: Vul een formulier in. Kijk HIER voor meer informatie.

.

Nieuwe woorden gezocht

Van Dale Woord van het jaarBij Van Dale zoeken ze het Woord van het Jaar. Wat is volgens jou hét nieuwe woord van 2012? Laat het Van Dale weten. er zijn vijf categorieën: jongerentaal, lifestyle, sport/amusement, economie en politiek.

Je kunt tot 26 november je nieuwe woord insturen. Vanaf 27 november kun je stemmen op de ingezonden woorden.

Nederland: http://woordvanhetjaar.vandale.nl
België: http://woordvanhetjaar.vandale.be

.

Goedkope boeken

Selexyz Great Books Small Prices

Bij Selexyz kun je goedkoop boeken kopen, gewoon in de winkel. Er staan “kratten” vol met goedkope aanbiedingen, 200 boeken.

Ik heb er al een gekocht, namelijk Belangrijke voorwerpen en persoonlijke bezittingen uit de collectie van Lenore Doolan en Harold Morris, inclusief boeken, kleding en sieraden door Leanne Shapton. Een roman, echt waar! Hier is de bol.com link als je wilt zien wat dát nou is.

De actie duurt tot 10 november. Kijk HIER voor meer informatie en de brochure met de boeken.

.

En verder nog…

De donkere kamer van Damokles door W. F. HermansCrossing Border Festival

Is er deze maand Nederland Leest, waarbij je in de bibliotheek gratis, en in de boekwinkel goedkoop het boek De donkere kamer van Damokles van W. F. Hermans kunt krijgen. Daar heb ik HIER al iets over gezegd.

De Boekenbeurs Antwerpen loopt nog tot 11 november (zondag). Daar heb ik HIER al wat over verteld. Ik ga er zelf niet heen.

En dan is er nog het Crossing Border festival, van 14 tot 18 november (volgende week dus). Daar heb ik het HIER over gehad. Ik weet nog niet of ik er zelf heen ga.

***

Ik ben benieuwd of je ergens aan meedoet.

Laat het eens weten!

6 reacties op “Ditjes en Datjes -18-

  1. Bedankt voor de leuke tips! Ik heb meteen meegedaan aan enkele winacties.
    Ik wil hier zelf nog aan toevoegen dat boeklover vanaf vrijdag 9/11 tot woensdag 14/11 een winactie organiseert waarbij je een boek kan winnen. Je kan kiezen tussen Turbulentie van Mariette Middelbeek en Tempest in the Tea Leaves van Kari Lee Townsend.
    Om mee te doen moet je vanaf vrijdag onze blog bezoeken en het formulier invullen!

Laat hier je reactie achter.