Nieuwe Boeken!

De laatste paar weken heeft De Boekblogger weer een aantal nieuwe Nederlandse boeken gekocht, geleend of gekregen. Hieronder kun je zien welke recensies je dus binnenkort op dit blog kunt verwachten.

 

Voor recensie

Raak mij aan door Michelle Boyajian

Raak mij aan door Michelle Boyajian

Dit boek kreeg ik als ebook voor recensie van The House of Books. Een rechtszaak-verhaal met familieperikelen, klinkt goed!

Van de uitgever: “Het leven van Katie Burelli is veranderd in een nachtmerrie. Nadat zij en haar man Nick besloten uit elkaar te gaan, wordt hij doodgeschoten door hun adoptiezoon Jerry LaPlante, een reusachtige kerel met het IQ van een tienjarig kind.

In de rechtszaal laat Katie alle gebeurtenissen uit het verleden de revue passeren en leert stukje bij beetje de waarheid over haar relatie met Nick. Hun poging om hun huwelijk te redden met de adoptie van Jerry heeft tot dramatische gevolgen geleid.”

***

De laatste sterft door Tess Gerritsen

De laatste sterft door Tess Gerritsen

Van Tess Gerritsen heb ik al een aantal boeken gelezen en ze zijn stuk voor stuk goed. Dit is de nieuwste! Ebook voor recensie van The House of Books.

Van de uitgever: “De levens van drie kinderen raken door extreem gruwelijke gebeurtenissen met elkaar verweven: eerst worden hun families vermoord, daarna hun pleeggezinnen. Ze blijven als enige overlevenden over.

De kinderen worden in veiligheid gebracht op de streng beveiligde kostschool Evensong, een internaat voor zwaar getraumatiseerde kinderen dat is opgericht door leden van de Mefisto Club. Maura Isles vertrouwt de gang van zaken op de school niet en wil dat de zestienjarige Julian ‘Rat’ Perkins, die ze kent van een eerdere zaak en ook op Evensong verblijft, een ander onderkomen zoekt.

Jane en Maura storten zich op het onderzoek naar de moorden op de families en zetten hun eigen levens op het spel om de kinderen te beschermen. Kunnen ze het gevaar op tijd afwenden?”

***

Houvast door Linda Jansma

Houvast door Linda Jansma

Een recensie exemplaar van De Crime Compagnie. Het eerdere boek van Linda Jansma, Tweestrijd, vond ik heel erg goed dus ik ben heel benieuwd naar deze nieuwe!

Van de uitgever: “Negen maanden nadat Anouk van Merwede haar man Thijs in een auto-ongeluk verloor, heeft ze haar leven weer aardig op de rails. Dan wordt journalist Aart Buringa, de beste vriend van Thijs, vermoord en verdwijnt haar broer Ruben spoorloos. Als Anouk een verband probeert te vinden tussen deze twee zaken ontdekt ze dat Thijs een groot geheim met zich mee het graf in heeft genomen. “

*** 

Gekocht

De donkere kamer van Damokles door W. F. Hermans

De donkere kamer van Damocles door W. F. Hermans

Zegt mijn man, Jij bent gek! Deze kan je gratis in de bieb krijgen en jij gaat er geld aan uitgeven? Jazeker! Ik ben een Hermans fan, en het floppy boekje uit de bieb is leuk als je eens een keer wat van Hermans wilt proberen, maar ik laat een mooie hardback voor 10 euro écht niet liggen. In het kader van Nederland Leest uitgegeven als kadootje van de bieb, en als hardback in de boekwinkel.

En hoe mooi is ie? Wat je hier op het plaatje ziet is nog niet de helft van het verhaal: Wat je ziet is de losse cover, het zwarte gedeelte van het oog is een gat dat doorkijkt op de harde kaft. Nee, die kaft is niet zwart, hij is roze met een zwart rondje precies op de juiste plaats. De achterkant van de harde kaft is wél zwart. Daar staan op de losse cover verschillende oog-gaten op met doorkijk naar de zwarte kaft. Heel mooi gedaan.

Het verhaal zelf? Dat heb ik vele jaren geleden al eens gelezen. Ik houd zelf meer van de modernere boeken van Hermans, zoals Onder ProfessorenUit talloos veel miljoenenAu pairHomme’s hoest. Toch zijn zijn eerdere boeken óók de moeite waard.

Van Nederland Leest: “[…] De donkere kamer van Damokles vertelt het verhaal van Henri Osewoudt, sigarenhandelaar te Voorschoten. Tijdens de Tweede Wereldoorlog ontmoet hij de verzetsman Dorbeck, die sprekend op hem lijkt op één ding na, dat hij zwart haar heeft terwijl Osewoudt blond is, en die hem opdrachten geeft die hij gewillig uitvoert. Naar aanleiding van zijn daden wordt Osewoudt gevangen genomen, komt weer vrij, pleegt een moord, nog een moord.

Na de bezetting lijkt alles zich tegen hem te keren en wordt hij gekwalificeerd als landverrader. Zich beroepen op Dorbeck blijkt onmogelijk: er is geen enkel spoor dat leidt tot deze man. Het enige dat Osewoudt heeft om de wereld Dorbecks bestaan te bewijzen is een camera met een foto van Dorbeck erin, maar ook die foto blijkt uiteindelijk niet te bestaan.

Bestaat Dorbeck echt of heeft Osewoudt hem verzonnen? Is hij Osewoudts superego? In hoeverre is Osewoudt zelf verantwoordelijk voor zijn daden? Wie ben je als iedereen je ziet als een verrader en een leugenaar, bestaat er wel zoiets als waarheid en werkelijkheid? Om dergelijke vragen gaat het in dit huiveringwekkende boek, dat uitgroeide tot Hermans’ meest gelezen en bejubelde roman.”

***

Gratis download

Perfectie door Peter James

Perfectie door Peter James

Deze thriller kon een paar dagen gratis gedownload worden. Het klonk interessant, dus de e-reader heeft hem graag geaccepteerd. Het is mijn eerste Peter James.

Van de uitgever: “Nadat John en Naomi hun zoontje verloren aan een genetische ziekte, blijken ze beiden drager te zijn. De kans dat een nieuw kind de ziekte ook zal hebben is zeer groot.

Dan horen ze over een arts die een methode ontwikkelde die het gendefect uitsluit. Het lijkt een droomkans. Aan de lijst met mogelijkheden hadden ze wellicht moeten zien dat er iets niet klopte; kleur ogen, kleur haar, intelligentieniveau…
Maar nu is het te laat, Naomi is zwanger en al direct is er iets gruwelijk mis…”

***

Gewonnen

De zoetheid van perziken van Joanne Harris

De zoetheid van perziken door Joanne Harris

Dit derde boek in de Chocolat serie won ik via ze.nl. De eerste twee delen vond ik super dus ik vertrouw erop dat dit ook weer een hele goeie zal zijn.

Van de uitgever: “Het is een warme Parijse zomer. Vianne en Roux wonen op hun woonboot-chocolaterie met Anouk van vijftien en Rosette, die net acht is. Er arriveert een brief van een oude bekende, die Vianne terugroept naar Lansquenet, het dorp waar zij ooit een chocolaterie opende. Met haar dochters keert Vianne er terug; ze bezoekt vrienden en ontdekt dat er in Lansquenet veel is veranderd.
In haar vroegere winkel is opnieuw een vrouw alleen komen wonen, die – net als zijzelf acht jaar eerder – niet welkom is…”

***

Welke van deze boeken heb jij gelezen?

Heb je zelf  pasgeleden nog nieuwe boeken gekregen?

8 reacties op “Nieuwe Boeken!

  1. Dat klinkt weer goed! ‘Raak mij aan’ heb ik gelezen als recensieboek. Ben benieuwd wat jij er van vindt!
    ‘Houvast’ ben ik nu in bezig, erg goed!
    En ik lees nu bij jou dat ‘De zoetheid van perzikken’ het 3e deel is uit een reeks, dus ik heb gelijk maar even deel 1 en 2 aan mijn (vreselijk lange) lijstje toegevoegd!
    Leuk om hier te volgen wat er zoal voor boeken voorbij komen.

    • Bedankt voor je reactie, Sandra. Wat vond jij van Raak mij aan? Dat schrijf je er niet bij en nu ben ik erg benieuwd. Leuk dat we een aantal boeken hetzelfde lezen. Ik ga Houvast later deze week lezen, erg veel zin in. De zoetheid van perzikken blijft waarschijnlijk wat langer op de plank omdat ik nog veel meer te lezen heb deze maand.

    • Nina, ik vind het leuk om te laten zien welke nieuwe boeken ik heb, misschien zitten er leuke ideen tussen voor anderen. Ik ben benieuwd naar * Perfectie*, nu nog tijd vinden het te lezen. Je ziet dat ik er voorlopig weer genoeg heb.

  2. Ik had expres niks gezegd omdat je het boek nog moet lezen. 😉
    Ik vond het een goed boek! Het gaf me het gevoel alsof je samen met de hoofd-persoon aan het uitzoeken bent hoe het in elkaar zit.

Laat hier je reactie achter.

