De leesmarathon (29 juli tot 4 augustus)

Leesmarathon

Joany van Craving Pages organiseert een Leesmarathon! Deze loopt van maandag 29 juli tot zondag 4 augustus. En ik doe mee!

Het idee is om een leesdoel te stellen en te proberen dat te halen. Lees je normaal 1 boek per week, probeer er dan 2 (of 3) te lezen, enz.  Hoewel ik de reputatie van boekenverslinder heb, is er de laatste paar weken helemaal niet zoveel gelezen in Huize De Boekblogger. Nou ja, nog altijd 2 of 3 boeken per week, dat wel, maar dan met moeite. Ik ben heel druk bezig met Book Helpline, een bedrijf waar ik pasgeleden mee begonnen ben. En dat kost de nodige tijd.

Update

Gelezen Dag 1: Later door Rosamund Lupton – 130 bladzijden

Gelezen Dag 2: Later door Rosamund Lupton – uitgelezen totaal 389 bladzijden

Gelezen Dag 3: Voor jou door Jojo Moyes – 330 bladzijden totaal 720 bladzijden

Gelezen Dag 4: Voor jou door Jojo Moyes – uitgelezen (60 bladzijden). De boer op door Irene Aarts uitgelezen (176 bladzijden) totaal 956 bladzijden

Gelezen Dag 5: Killer Queens door Rebecca Chance – 260 bladzijden.  totaal 1216 bladzijden

Gelezen Dag 6: Killer Queens door Rebecca Chance – uitgelezen (240 bladzijden). Ook de helft van De verdwijners door Niels ’t Hooft gelezen (115 bladzijden). totaal 1571 bladzijden

Oftewel

Ik heb het gehaald! Mijn plannen (hieronder) heb ik uitgevoerd – 4 boeken gelezen en het vijfde begonnen. Over 2 weken is er weer een read-a-thon – Bout of Books, daar doe ik gewoon weer aan mee. Zo wordt de te-lezen stapel eindelijk wat kleiner!

Plannen

Ik ga voor 4 boeken tijdens de Leesmarathon, maar leg er 5 klaar, want je weet maar nooit….

Later door Rosamund Lupton – thriller

De boer op door Irene van der Aart – memoir *

Killer Queens door Rebecca Chance (Engels) – chick lit

Voor jou door Jojo Moyes – moderne fictie (ebook)

De verdwijners door Niels ’t Hooft – moderne fictie (ebook) *

* Ja, daar zitten ook twee Nederlandse schrijvers bij, want voor de Ik Lees Nederlands uitdaging lezen tijdens de Leesmarathon is natuurlijk twee vliegen in één klap slaan. Doe je nog niet mee? Kijk dan hierIk Lees Nederlands!

Natuurlijk ga ik niet dag en nacht lezen, maar gewoon een beetje meer dan normaal.

Doe jij ook mee?

door Leeswammes Geplaatst in Boeken

19 reacties op “De leesmarathon (29 juli tot 4 augustus)

    • Theetante, dan zou ik inderdaad maar niet meedoen deze keer. Misschien is de 24 Hour ReadaThon (in october, geloof ik) meer iets voor jou – dan lees je (een gedeelte van) 24 uur heel veel, maar daarna weer gewoon.🙂

  1. Ik vind het een leuk initiatief, die leesmarathon, maar ik lees niet zoveel en wil mezelf niet onder druk gaan zetten om nog meer te gaan lezen en dan teleurgesteld zijn omdat ik het niet gehaald heb.

    • Voetje! Verkeerde instelling*, meid! Je kunt juist wel meedoen en dan proberen wat meer te lezen dan normaal.🙂 Meet het in bladzijden ipv in aantallen boeken, maar… lees lekker mee!

      *Aan de andere kant: laat je door mij niets vertellen, hoor.

  2. Ik ben al blij als ik 1 boek per week haal. Misschien moet ik er dan 3 plannen. We hebben al een paar weken geen krant meer en kijken nu nauwelijks tv. En het is mooi weer om lang buiten te lezen. Dus misschien lukt het wel.

  3. Ik doe mee ja. Mijn doel is om overdag meer te lezen (dan werkt mijn vriend) en dan wil ik 5 boeken klaar leggen… waaronder een serie van 3 delen en die lezen altijd snel weg!🙂

    • Klinkt goed, Roxanne. Veel plezier. Een hele serie achte elkaar lezen is natuurlijk hartstikke leuk – je weet hoe mensen vaak een jaar op het volgende boek moeten wachten, en jij hebt ze alvast klaar liggen. Heerlijk!

  4. Zeker doe ik mee-sterker: ik ben vannacht al begonnen!ben altijd wel even wakker en lees dan wat.Nu: Louis Couperus, Van en over Alles en Iedereen-daar ben ik al 3 maanden in bezig.Verder begin ik wsch aan Atonement van ian McEwan, en ga vrolijk verder met gedichten van Bernlef (Kanttekeningen).Ik lees meestal 3,4 boeken tegelijk, waaronder 1 roman.Dat ik nog niet bij de deelnemers sta, komt door de onmogelijkheid me aan te melden-ik mis op het werk een bepaalde flash oid. Ik zal hopelijk geregeld twitteren over de leesmarathon.

Laat hier je reactie achter.

