Gelezen: Serpent door Carla de Jong

Serpent van Carla de Jong Dit boek stond al een hele tijd in mijn kast, en omdat ik (vooral) de letter ‘S’ (titels beginnend met …) aan het lezen ben, kwam ik eindelijk toe aan Serpent. Dit is mijn vierde boek van dit jaar (2016).

Wat een heerlijk boek! Zo’n echte, lekkere Nederlandse whodunit. Een psychiater wordt vergiftigd en de politie gaat op onderzoek uit. De vrouwelijke rechercheur heeft een relatie met een andere psychiater in de kliniek van de vermoorde vrouw, maar dat mag niemand weten.

Het verhaal wordt verteld vanuit de perspectieven van de twee geliefden, waartussen het tijdens het politieonderzoek trouwens niet zo botert. Wel wat storend was dat sommige gebeurtenissen twee keer verteld worden, alsof een keer niet genoeg was. Het kan leuk zijn om iets vanuit een ander perspectief nog eens mee te maken, maar dat is vooral het geval als twee personages ergens heel anders tegenaan kijken. Dat was hier niet zozeer het geval; in ieder geval zuchtte ik af en toe: nog een keer?

De rechercheur komt langzamerhand te weten wat er gebeurd is, hoewel haar baas haar natuurlijk probeert te stoppen – zoals dat hoort in dit genre – want haar aanknopingspunten zijn soms wel wat vergezocht (en blijken dan toch tot iets te leiden).

Een verrassend goed boek dat ik met veel plezier gelezen heb. Die Nederlandse ‘thrillers’ (erg thrillend was het niet, maar goed) die hebben toch wel wat! Ik lees geloof ik liever Nederlandse en Britse thrillers (ik heb ook lang in Engeland gewoond) dan Amerikaanse, die toch wat herkenbaarheid missen.

Eén reactie op “Gelezen: Serpent door Carla de Jong

Laat hier je reactie achter.

