Zomerlezen


Eigenlijk wilde ik alleen maar een stapeltje boeken voor juli uit de kast pakken. Geen thema, maar gewoon van elke plank in de nog-te-lezen kast één boek. Dat werden er zeven (want: vier planken met op drie daarvan nog boeken achter de boeken, je kent het wel). Toen kwamen daar nog recensieboeken bij, en toen zag ik bij Ingeleest nog de mogelijkheid om gratis boeken bij Elly’s Choice te downloaden plus informatie over de Vakantiebieb. Eh! Toen werden het opeens wel erg veel boeken.

Dit is mijn stapeltje … niet meer voor alleen juli, maar gelijk ook maar voor augustus! Daar gaan we!

Nederlandse auteurs

Harem door Ronald GiphartDe gloriedagen van Walter Gom door Marcel VaarmeijerAnders door Anita Terpstra

Harem door Ronald Giphart. Gekocht in de boekenweek. Om de een of andere reden denk ik dat Giphart een van mijn favoriete schrijvers is, maar ik heb geloof ik nog nauwelijks iets van hem gelezen. Ah, dat heb ik even nagekeken en op deze blog staan maar liefst vier recensies van zijn boeken! Blijkbaar is er dus een reden waarom ik denk dat hij een favoriete schrijver is! Gelezen! Mijn recensie vind je HIER.

De gloriedagen van Walter Gom door Marcel Vaarmeijer. Al veel goeds over gehoord.

Anders door Anita Terpstra. Een thriller – mag niet ontbreken tijdens het zomerlezen!

Buitenlandse auteurs

The Three door Sarah LotzSorry door Zoran DrvenkarWolf Border door Sarah HallSmoke door Catherine McKenzieCrooked Heart door Lissa EvansJoy door Jonathan LeeSilence and Shadows door James LongHet Rosie Effect door Graeme Simsion

The Three door Sarah Lotz. Dystopische boeken vind ik heel erg leuk om te lezen. Deze is van de bieb, dus dit wordt het eerste boek dat ik in juli ga lezen. Gelezen! 

Sorry door Zoran Drvenkar is een dwarsligger – lekker makkelijk voor op reis. Deze ligt al een hele tijd op mij te wachten. Over een agentschap dat excuses aanbiedt namens personen en bedrijven die zelf de confrontatie niet aandurven. Lekker maf! Gelezen!

The Wolf Border door Sarah Hall. Een recensieboek van Harper (eigenlijk al voor juni, foei!). Over een zoöloog die gevraagd wordt de wolf te herintroduceren in Engeland. Gelezen! Mijn recensie vind je HIER.

Smoke door Catherine McKenzie. Een recensieboek van Lake Union Publishing. Eigenlijk pas voor oktober, maar McKenzie schrijft van die lekkere, luchtige chick-lits. Ideaal voor de zomer. Gelezen!

Crooked Heart door Lissa Evans. Een recensieboek van Harper, maar ik heb hem van Ciska’s Book Chest. Over een jongen die in de Tweede Wereldoorlog naar het platteland van Engeland wordt gebracht.

Joy door Jonathan Lee. Al een hele tijd geleden gewonnen van Windmill Publishing, een mooie hardback. Over kantoorgedoe. Zijn vorige boek vond ik erg goed dus ik ben benieuwd! Gelezen, maar niet uitgelezen. Het viel tegen…

Silence and Shadows door James Long. Een boek uit het magisch realisme genre. Dit is het vervolg op Ferney, dat ik met veel plezier gelezen heb. Gelezen! 

Het Rosie Effect door Graeme Simsion. Het Rosie Project, waar dit boek het vervolg op is, vond ik erg goed. Ik hoorde al dat dit nieuwe boek wat minder is, maar ik wil het toch lezen. Gelezen!

Welke van deze boeken kun jij aanraden?

En heb jij al leesplannen gemaakt voor de zomer?

door Leeswammes Geplaatst in Boeken

11 reacties op “Zomerlezen

  1. Geenenekel boek van gelezen, van je lijst, Judith. Maar voor Giphart heb ik, ondanks dat ik geloof twee boeken gelezen heb, een zwak.Dat debuut Ik ook van jou, over twee vrienden die in Frankrijk gaan kamperen is zo’n heerlijk enthousiasmerend en herkenbaar verhaal.

    • Groot gelijk, Lize. Dat heb ik in juni ook gedaan. Deze maand(en) wilde ik echter niet elke keer hoeven na te denken wat ik nu weer zou gaan lezen, dus heb ik een pre-selectie gemaakt. Ook leuk hoor: mooie boeken om me vast op te verheugen!

  2. Voor mij zit er niets bekends bij. ‘Sorry’ lijkt me wel wat. Van Giphart ben ik ooit begonnen in ‘Ik ook van jou’ maar heb het niet uitgelezen. Wel opvallend dat het één van jouw favorieten is. Misschien toch nog eens proberen dus….

    Ik had voor mijn vakantie e-books geleend van de bieb. Nu heb ik net van mijn zus een paar mooie boeken geleend waar ik veel zin in heb🙂

  3. Harem is het boek wat ik je ten zeerste aanraad om te lezen!

    Het Rosie Effect vond ik iets minder dan Het Rosie Project.

    De rest heb ik niet gelezen dus geen oordeel.

    Mijn eigen leesplan, zoveel mogelijk van mijn ongelezen boeken uit mijn eigen boekenkast (plus eventuele recensie-exemplaren). Fijne zomer!

    • Christina, bedankt. Harem lijkt me ook erg mooi.Ik heb inderdaad al meer gehoord dat mensen het Rosie Effect minder vonden maar goed, misschien is het toch nog best heel leuk.

      Veel plezier met het lezen van je ongelezen boeken! Heerlijk.

  4. Pingback: Boekrecensie: Harem van Ronald Giphart | De Boekblogger

Laat hier je reactie achter.

