Ik doe mee aan Ik Lees Nederlands! 2015

ILN

 

Ook dit jaar is er weer Ik Lees Nederlands!, de uitdaging om lezers te bewegen wat meer Nederlandstalige schrijvers te lezen. In 2013 heb ik deze uitdaging opgezet en in 2014 heeft Inge van Ingeleest.nl het overgenomen. Het komende jaar gaan Tessa en Jenny de uitdaging organiseren (wat op zich ook een uitdaging is, trouwens, dus dank aan Inge, Tessa en Jenny voor het harde werk!). Je kunt je hier aanmelden.

In 2014 las ik ‘slechts’ 29 Nederlandstalige boeken. Ik had me opgegeven voor 35. Dus ja, dat bleek echt een uitdaging te zijn. Dit jaar ga ik voor veel minder, 20, omdat ik merk dat ik steeds minder tijd voor lezen heb, en 20 lijkt me haalbaar, maar niet heel makkelijk.

Doe jij ook mee?

door Leeswammes Geplaatst in Boeken Getagd

8 reacties op “Ik doe mee aan Ik Lees Nederlands! 2015

  1. Ik vind het een erg leuke actie, maar omdat ik momenteel Duits en Engels studeer liggen mijn prioriteiten niet zo op Nederlandstalige boeken. Binnen enkele jaren wil ik wel proberen terug wat meer Nederlandse/Vlaamse auteurs te lezen, want over het algemeen lezen we toch heel veel vertaalde boeken. Veel succes alvast!

  2. Zonder dat ik meegedaan heb, kan ik met trots zeggen dat ik 28 Nederlandstalige romans heb gelezen en 5 novellen/verhalenbundels.Nee, zeker niet allemaal uit 2014. Ook heb ik-ik sta er zelf ook verbaasd van , 17 gedichtenbundels gelezen, allemaal van Nederlanders.De twee Vlaamse boeken die ik las waren allebei welk heel erg goed, en zelfs de top: Stefan Hertmans, Oorlog en terpentijn, en Luuk Gruwez, Krombeke retour/Retour Deerlijk was ook schitterend. Je kunt me inschrijven, want ik lees graag Nederlands!

    • Dat is niet niks, Leo. Goed gedaan! Je moet jezelf even inschrijven want de uitdaging wordt niet door mij georganiseerd dit jaar: http://ikleesnederlands.nl/ Vlaamse auteurs moet ik ook meer gaan lezen. Volgens mij zijn er meer mensen die dat vinden (van zichzelf, niet van mij) dus misschien wordt dit het jaar van de Vlaamse auteurs!

Laat hier je reactie achter.

