Winactie: De verzamelde werken van A.J. Fikry, boekhandelaar door Gabrielle Zevin


De verzamelde werken van A. J. Fikry door Gabrielle Zevin

De verzamelde werken van A.J. Fikry, boekhandelaar door Gabrielle Zevin

Dit boek heb ik een paar weken geleden al besproken op dit blog. Een heel lekker doorleesboek over een niet-zo-gezellige boekhandelaar. Niet getreurd, hij trekt bij, en het leest heerlijk weg.🙂

De uitgever zegt: ‘Onvergetelijke liefdesverklaring aan boeken. Het leven zit A.J. Fikry niet mee. Zijn vrouw is overleden, de omzet van zijn boekhandel daalt zienderogen, en nu is zijn kostbaarste bezit, een zeldzame dichtbundel, uit zijn woning ontvreemd. Zelfs de prachtige boeken waarmee hij zich dagelijks omringt, geven hem geen plezier meer. Langzaam maar zeker zakt Fikry weg in een isolement waaruit zelfs de charmante Amelia, vertegenwoordiger van een kleine uitgeverij, hem niet kan halen. Als op een dag een mysterieus pakket in zijn boekhandel verschijnt, krijgt Fikry de kans om opnieuw te beginnen.’

Lees ook mijn recensie.

======> Van uitgeverij Atlas Contact mag ik één gloednieuw exemplaar weggeven. <======

***

Wil je dit boek winnen? Lees dan even deze regels….

De regels:

  1. Iedereen kan meedoen, je hoeft niet zelf een blog te hebben. Je hoeft ook geen volger van De Boekblogger te zijn.

Laat een reactie achter en je doet mee. Als je geen reactieveld onderaan het blog ziet, klik dan op de titel van het blog, en het zal verschijnen.🙂

  1. Het boek wordt alleen binnen Nederland verstuurd.
  2. Je kunt tot zondag 7 september 2014 meedoen. Op maandag 8 september 2014 trek ik de winnaar.
  3. Ik stuur de winnaar een email, die binnen 7 dagen moet worden beantwoord, anders wordt er een nieuwe winnaar gekozen.

Meer kansen maken?

Wil je extra kansen verdienen? Doe dan één of beide van het volgende:

  • Tweet over deze winactie. Gebruik mijn twitterhandle (@leeswammes) zodat ik je tweet terug kan vinden (je krijgt maximaal één extra kans, ook als je vaker tweet). De link naar deze blogpost moet in je tweet vermeld staan. Voorbeeld: “Win het boek De verzamelde werken van A.J. Fikry op het blog van @leeswammes http://wp.me/p15c40-2Bz   ”
    Via Facebook of LinkedIn mag ook, maar dan moet ik je wel volgen, anders kan ik het niet controleren.
  • Vertel me in de reacties of jij wel eens een boek bent kwijtgeraakt, zoals die arme Fikry. Of heb jij juist een geleend boek nooit meer teruggebracht naar de eigenaar? Vertel het hier! Je geheim is veilig op De Boekblogger.

Je kunt maximaal 2 extra kansen verdienen, dus drie kansen in totaal.

Succes! 

28 reacties op “Winactie: De verzamelde werken van A.J. Fikry, boekhandelaar door Gabrielle Zevin

  1. Ik heb wel ooit een boek gevonden, maar dat was ook de bedoeling. Het boek mocht ik lezen en op een website aangeven waar ik het boek gevonden had en waar ik het weer had achtergelaten voor iemand anders om te lezen. Ik ken alleen de website niet meer. Dat was een heel leuk idee, vond ik!

  2. Dit boek wil ik heel erg graag winnen! En boeken kwijtgeraakt? Te veel om op te noemen. Maar het meest toen ik een jaar of tien was. Toen moest ik zo nodig een uitleenbibliotheek beginnen. Binnen een paar weken waren al mijn jeugdboeken naar vriendjes verhuisd, om nooit meer terug te komen.

  3. Ik heb ooit een boek niet terug gebracht naar de bibliotheek, en dat was per ongluk, ik had deel 1 net geleend van de bieb en kocht het tweede en derde deel op de boekenmarkt die in de gang bezig was, afgeschreven boeken dus. En toen gebeurde er van alles en was ik de drie boeken vergeten die onder tafeltje in slaapkamer lagen. En nooit een aanmaning gehad en toen ik het boek vond durfde ik niet meer, de uitleentermijn was 4 maanden te laat….

  4. Leuk, ben erg benieuwd naar het boek heb het al op meerdere plaatsen voorbij zien komen. Ik doe graag mee! Ik geloof niet dat ik ooit een boek kwijtgeraakt ben. Ik heb wel een keer gehad dat de bibliotheek beweerde dat ik een boek nog in bezit had, terwijl ik zeker wist dat ik het had ingeleverd. Het boek was even kwijt, maar uiteindelijk vond de bibliotheek hem toch terug.

  5. Ik ben heel benieuwd naar De verzamelde werken van A.J. Fikry. Zelf ben ik ooit ‘De tedere tirannie’ kwijtgeraakt van Robert Vernooy. Helaas nergens meer te krijgen. Maar het is waarschijnlijk in goede handen; degene die het ‘geleend’ had kan er vast nog wat van leren!

  6. Dit lijkt me een intrigerend boek, ik doe dus ook graag weer mee. Vroeger verloor ik veel boeken, ik leende ze uit en zag ze niet meer terug. Tegenwoordig geef ik de boeken gewoon door, er is niet voldoende ruimte meer om ze op te bergen en ik heb eerlijk gezegd ook liever dat ze gelezen worden in plaats van stof te vergaren!

  7. Ik doe graag mee met uw winactie, ik raak geen boeken kwijt want ik geef ze direct na het lezen weg op de lokale weggeefhoek. Dat gaat beter dat uitlenen en een goed voorbeeld doet goed volgen, want er worden er meer weggegeven

  8. Ik doe graag mee!
    Ik ben in het verleden wel meerdere mooie boeken ‘kwijtgeraakt’, door uit te lenen en te vergeten aan wie. Ze zijn nooit teruggekomen … lesje geleerd, ik noteer het nu als ik iets uitleen (naam/datum)🙂

  9. ik doe mee!
    ik heb wel eens een boek uitgeleend maar nooit teruggekregen, ik dacht te weten wie het was maar die zegt dat het al was teruggebracht (collega van mijn moeder dus die zal daar niet om liegen) en nu heb ik geen idee wie het dan was. Ben nog steeds boos over het feit dat die kwijt is..
    op twitter gedeeld; zowiezo_

  10. Leuk! Zo’n kans laat ik niet lopen.
    Als boekenliefhebber ben ik inderdaad weleens een boek kwijt, verstrooid als ik ben weet ik niet meer aan wie ik het heb uitgeleend om dan tot de ontdekking te komen dat her gewoon ergens anders in huis op in een boekenkast staat. Maar het is vooral zoeken als ik na weken weer boeken moet inleveren in de bieb.

  11. Ben erg benieuwd naar dit boek, wil het graag lezen. Ik ben gelukkig maar een enkele keer een boek kwijtgeraakt bij uitlenen aan een vriendinnetje in mijn jeugd. Daartegenover staat dat ik destijds ook een boek vergat terug te geven, nl. De negerhut van Oom Tom. Ik wist niet meer van wie ik dit te leen had.

  12. Hoi Judith. Graag doe ik met je winactie mee. Ik ben nog nooit een boek kwijtgeraakt… ik zou echt gaan huilen als dat zou gebeuren. Geleende boeken komen altijd weer bij de eigenaar terug en mochten ze beschadigd raken (wat zelden of nooit voorkomt) dan krijgt die persoon een nieuwe van mij. Dus geen schokkende verhalen😉.

  13. De recensies die ik van dit boek gelezen heb maken mij nieuwsgierig naar dit boek, wil het graag winnen. Ik ben boeken kwijtgeraakt op het werk, vooral prentenboeken. Uitgeleende boeken vergeet ik terug te vragen.

  14. Hallo Judith, ik ben heel benieuwd naar dit boek, dus zou het graag willen winnen. Ik heb me nog maar pas ingeschreven, wat een leuke blog !!! Ja, ook ik ben verschillende boeken kwijt geraakt door uitlenen, Meestal vind ik het niet zo erg want ik heb het dan toch al gelezen. Maar het boek Messias van Boris Starling ben ik al jaren kwijt en ik mis nog steeds.

  15. Een boek kwijt raken heb ik gelukkig nooit meegemaakt. Maar de boeken die ik heb hebben wel allemaal pootjes. Zet ik ze na het lezen netjes in de boekenkast vind ik er weer één naast het bed van mijn dochter. Of kruipt er weer één gezellig samen met mijn andere dochter op de bank.Of tref ik weer een verdwaald exemplaar slapend aan op het toilet. Te moe om zelf weer naar de boekenkast te gaan. dus dan doe ik dat maar weer. Ik ben er soms nog drukker mee dan met mijn gezin.

  16. Ik heb over dit boek gelezen in de NRC en die recensie maakte mij wel benieuwd. Dus ik doe graag mee met de winactie. En Judith, je hoeft het boek niet op te sturen hoor, breng het maar naar de bieb (als ik win natuurlijk). Je weet, twitteren doe ik zeker!

  17. Ik heb je recensie net gelezen en die maakt me wel nieuwsgierig naar dit boek. Ik heb je actie gedeeld op Facebook (heb geen twitter). Gelukkig ben ik nog nooit een boek kwijtgeraakt wat ik niet kwijt wilde raken😉

  18. Heel graag wil ik dit boek lezen. Ik raak niet echt boeken kwijt maar soms weet ik niet of ik een bepaald boek heb. Dan ga ik als een bezetene zoeken ik alle dozen en als het er dan niet in zit voelt het wel alsof het kwijt is terwijl ik het dus nooit heb gehad (snap je het nog)?

Laat hier je reactie achter.

