Winactie: Het geheim van Penumbra’s boekwinkel door Robin Sloan


Het geheim van Penumbra's boekwinkel door Robin Sloan

Het geheim van Penumbra’s boekwinkel door Robin Sloan

Dit boek heb ik een paar dagen geleden al besproken op dit blog. Wat een leuk boek! Een spannend boek over moderne en ouderwetse technieken die met boeken en geheimen te maken hebben.

De uitgever zegt: ‘Als Clay Jannon zijn baan als webdesigner verliest, reageert hij op een advertentie van Penumbra’s boekwinkel die 24 uur per dag open is. Hij wordt aangenomen als verkoper voor de nacht en al snel wordt hem duidelijk dat er iets niet klopt.

De winkel heeft weinig klanten, maar die zijn wel fanatiek toegewijd. Alleen blijken ze nooit iets te kopen: ze lenen enorme, duistere boeken van gevaarlijk hoge planken, en dat allemaal in het kader van een ingewikkelde regeling met de excentrieke eigenaar Penumbra. Clay concludeert dat de winkel een dekmantel voor iets groters is en geleidelijk komt hij erachter dat Penumbra en zijn klanten een oeroud geheim op het spoor zijn.

Met de hulp van zijn vrienden, waaronder Kat, een leuk en geniaal meisje dat voor Google werkt, zijn kennis van moderne techniek, en de wijsheid van Penumbra weet Clay het geheim, dat nog stamt uit de begintijd van de boekdrukkunst, te ontraadselen.’

Lees ook mijn recensie.

======> Van uitgeverij Lias mag ik één gloednieuw exemplaar weggeven. <======

***

Wil je dit boek winnen? Lees dan even deze regels….

De regels:

  1. Iedereen kan meedoen, je hoeft niet zelf een blog te hebben. Je hoeft ook geen volger van De Boekblogger te zijn.

Laat een reactie achter en je doet mee. Als je geen reactieveld onderaan het blog ziet, klik dan op de titel van het blog, en het zal verschijnen.🙂

  1. Het boek wordt alleen binnen Nederland verstuurd. (Sorry, benedenburen! Dat komt omdat onze lieve posterijen de prijzen naar het buitenland veranderd hebben, zodat een boek naar België sturen nu even duur is als naar Patagonië – hoe kom je erop!)
  2. Je kunt tot zondag 10 augustus 2014 meedoen. Op maandag 11 augustus 2014 trek ik de winnaar.
  3. Ik stuur de winnaar een email, die binnen 7 dagen moet worden beantwoord, anders wordt er een nieuwe winnaar gekozen.

Meer kansen maken?

Wil je extra kansen verdienen? Doe dan één of beide van het volgende:

  • Tweet over deze winactie. Gebruik mijn twitterhandle (@leeswammes) zodat ik je tweet terug kan vinden (je krijgt maximaal één extra kans, ook als je vaker tweet). De link naar deze blogpost moet in je tweet vermeld staan. Voorbeeld: “Win het boek Het geheim van Penumbra’s boekwinkel op het blog van @leeswammes http://wp.me/p15c40-2AU
    Via Facebook of LinkedIn mag ook, maar dan moet ik je wel volgen, anders kan ik het niet controleren.
  • Vertel me in de reacties wat jij de mooiste boekwinkel vindt waar je ooit geweest bent. Kan natuurlijk best een lelijke zijn, zolang hij maar de mooiste is die jij kent.🙂

Je kunt maximaal 2 extra kansen verdienen, dus drie kansen in totaal.

Succes! 

39 reacties op “Winactie: Het geheim van Penumbra’s boekwinkel door Robin Sloan

  1. Ik wil heel graag mee doen. Dit boek stond al op mijn tbr-lijstje.
    Mijn favoriete boekenwinkel bestaat helaas niet meer. De Slegte in Enschede. Absoluut niet de mooiste boekenwinkel, maar ik kon eindeloos door de paden zwerven opzoek naar boeken. De Polare in Arnhem vond ik mooi omdat het in een voormalig postkantoor zat en zo ongeveer alle boekenwinkels in Engeland.

  2. Ik was laatst in Maastricht en zoals altijd ga ik op zoek naar een mooie boekenwinkel. Nou die vind je in Maastricht vlak bij het Vrijthof in een vroegere kerk! Boekhandel Dominicanen bood me ongebreideld boekenplezier en een heerlijk kopje koffie, ik kom vast nog eens terug in Maastricht maar doe ook graag mee aan deze winactie.

  3. Leuke actie! Ik doen graag mee. Mijn favoriete boekwinkel staat in de Friedrichstraße in Berlijn: Dussmann (das KulturKaufhaus). Ik heb een tijdje in Berlijn gewoond en heb hier vele uren doorgebracht, o.a. in de maanden voor Kerstmis. De stad en ook de winkels komen in die donkere dagen geleidelijk in de kerststemming met lichtjes, versieringen en kerstbomen. De crêpes in de kelder van Dussmann waren een hele goede aanvulling na een wandeling door de ijskoude, besneeuwde straten. Ik kan ze nu nog ruiken…

  4. Wat een ontzettend gave actie en helemaal iets voor mij. Ik hou van boeken over boeken of boekwinkels! Vond Stad van de dromende boeken bijvoorbeeld super. Uiteraard doe ik graag mee met deze actie.

  5. Ik ben zo benieuwd naar dit boek het lijkt me zeer spannend en de setting een boekenwinkel is er eentje naar mijn hart. Mijn favoriete boekwinkel zit in Hoorn, het is een oud familiewinkeltje met heel veel 2e hands boeken. Hier wordt nog echt tijd voor je genomen, zoek je iets? Ze zoeken mee, je krijgt koffie en mag zolang in de winkel blijven als je wilt, heerlijk!

  6. Zoals je weet, ben ik een benedenbuur, maar ik heb een stiefschoondochter in Nederland, dus…kan ik meedoen aan de actie? De mooiste boekhandel waar ik ooit ben geweest, was in Barcelona. Ik weet niet meer waar ergens in de oude binnenstad. Het was een groot pand in jugendstil-stijl. Het had wel drie verdiepingen. Ik heb bijna een halve dag doorgebracht op de engelstalige afdeling. Thee naar mijn behoefte, in een gezellig ingerichte ruimte met een aanbod van boeken, dat je niet elke dag tegenkomt. Was me dat genieten!

  7. Ik zou heel graag kans willen maken op dit boek.
    Sinds kort is er in Drachten een nieuwe boekenwinkel geopend, van de Velde.
    Dit is een prachtige winkel; en om in deze tijd een nieuwe, mooie grote boekenwinkel te openen. Dat vind ik geweldig!

  8. Een klein 2dehands boekhandeltje in Roermond. Niet de mooiste, maar die oude meneer was zo begaan met de klanten. Hij zocht met je mee, vertelde over gelijksoortige boeken die je zocht en wilde graag weten wat jou aansprak in een boek.
    Een man met passie!

  9. De boekhandel om de hoek, zat er zeker 100 jaar, maar omdat de eigenaar geen overnamekandidaat heeft, is de winkel leeggeruimd en komt er nu een restaurant in. Deze winkel had alles, de eigenaar wist alles. Zo zonde dat al deze kennis verloren is gegaan

  10. wat een super leuke winactie. ik ben echt heel erg benieuwd naar dit boek!
    de mooiste boekwinkel is een winkel waar mensen verstand hebben van boeken . Niet alleen van wát ze hebben, maar ook ‘ oh jij houd van herinneringen van een denkbeeldig vriendje? dan kan je het beste dit boek lezen, want dat is net zo’n goed boek” dat maakt een winkel mooi

  11. En o ja, wat de leukste boekwinkel is…..nou ja nu op dit moment even mijn eigen “boekwinkeltje” (de stapel nog te lezen boeken), maar in Mijdrecht en Uithoorn zijn 2 geweldig mooie boekwinkels, waar ze ook nog eens goed advies geven. Mijdrecht (Mondria) plaatst bijvoorbeeld iedere week een recensie in het streekblad en Uithoorn (Ten Hoope) plakt memo`s met reakties van lezers op de boeken. (Wel makkelijk te verwijderen gelukkig hoor).

  12. Mooiste boekenwinkel… begane grond van Waterstone in Amsterdam. Als je binnenkomt heeft het al zo heerlijk oud sfeertje. Zelf als ik in London ben ga ik regelmatig naar Waterstone daar. Of in Bredevoort waar zoveel leuke winkeltjes zijn.

  13. Lijkt me een heel erg leuk boek! En de mooiste boekwinkel? Mag ik ook een bibbliotheek noemen? De grote bibliotheek van Den Haag vond ik in mijn jeugd geweldig. In een oud gebouw, vele verdiepingen hoog. De jeugdafdeling was enorm, en je kwam er via een monumentale trap. Je kon oude boeken inzien, die moest je via een papiertje bij de balie aanvragen en dan werden ze van een andere verdieping gehaald. Prachtig!

  14. Ik ben de naam van de boekwinkel die ik het leukst vind kwijt, maar het was een hele grote boekwinkel in Amsterdam, met meerdere verdiepingen. Vond het jammer dat ik geen uren de tijd had om rond te snuffelen.
    Ik doe graag mee aan deze winactie.

  15. Dit lijkt me een geweldig boek! De leukste boekwinkel waar ik ooit ben geweest was “Foyles” in Londen. Tegenwoordig is het een moderne winkel, maar in de jaren 90 was het een winkel met iets van 7 verdiepingen met allemaal kruip-door-sluip-door stukjes. Geweldig om doorheen te dwalen.

  16. Wat een leuke winactie weer, Judith, ik doe graag mee! Mijn mooiste boekwinkel zit aan de Motzstrasse in Berlijn. Geen idee meer hoe die heet, maar het is zo’n kleine tweedehands boekenzaak met nauwe paden en overal boeken waar ook maar een beetje ruimte is om ze te stapelen. Heerlijk!

  17. Een boek over een boekwinkel, dat wil ik als boekenliefhebber natuurlijk heel graag lezen. Vorig jaar was ik in Denver in de Tattered Cover boekhandel, een heel fijn exemplaar om even een paar uurtjes in rond te dwalen.

  18. Heerlijk! Een spannend boek en met een boekwinkel als locatie, wat een verrukkelijke combinatie. Prima voor de paar dagen kamperen die er aan komen🙂 Mijn beste boekhandel is vooral een grote boekhandel waar ik heerlijk in kan dwalen, mijn aandacht kan laten verleiden tot onbekende onderwerpen en waar ik kan genieten van zo veel creativiteit! Ik kan hierbij geen specifieke winkel noemen, alhoewel Barnes & Noble in New York in mijn gedachten schiet. Maar daarmee doe ik een heel aantal boekhandels in Nederland te kort!

Laat hier je reactie achter.

