Boekrecensie: Haal meer uit je dip door Marisa Garau

Haal meer uit je dip door Maria GarauHaal meer uit je dip: Waar het over gaat

De uitgever zegt: ‘Stel: je bent vastgelopen in je carrière, je relatie heeft haar beste tijd gehad, alles zit tegen en je gezondheid laat ook nog eens te wensen over. Dan zit je waarschijnlijk in een heuse dip.

Blijf niet koppig mooi weer spelen, maar stroop je mouwen op en ga, samen met Marisa Garau, aan de slag. Want een hardnekkige dip is het beste wat je kan overkomen! In Haal meer uit je dip werpt Garau een geheel nieuw licht op de dip en de waardevolle lessen die deze ongenode gast met zich meebrengt. Ze ontmaskert de werkelijke oorzaken en biedt je vervolgens een zorgvuldig samengestelde mix van levensverrijkende inzichten en praktische oefeningen die je helpen om het beste uit je dip te halen.

Marisa Garau pakt de boel stevig aan en laat je je eigen onvermoede krachten zien. Waarna je jezelf weer helemaal opgeladen terugvindt bij dat onverwacht schitterende licht aan het einde van de tunnel.’

Haal meer uit je dip: Wat ik ervan vond

De ondertitel van dit boek luidt: Met de power van mindfulness. Nu denk je misschien: Judith een dip? Zou goed kunnen, ze blogt niet zo veel de laatste tijd. Geen dip, maar wel druk bezig met van alles en nog wat, waardoor mijn blogs op een lager pitje zijn komen te staan. Niet getreurd, daar staan ze goed en het vuur is nog lang niet uit! Nu denk je misschien ook: Judith en mindfulness? Dat is natuurlijk wel even lachen, want: nah, echt niet!

Ik kwam in gesprek met Marisa Garau tijdens het boekbloggersevent van uitgeverij Meulenhof. Zij was bepaald niet van de zweverigheid, werd mij beloofd. En inderdaad, een hele normale dame met wie ik heel gezellig gepraat heb over mindfulness, in het buitenland wonen, boeken schrijven, en nog veel meer.

Dus koos ik dit boek als een van de boeken om thuis te lezen (en eventueel te recenseren). Ook zonder dip is dit een interessant boek. Het is heel makkelijk geschreven, alsof Marisa bij je aan de tafel zit met een kopje koffie. Ze vertelt af en toe ook over haar eigen (ex-)dip en geeft tips en oefeningen om op een andere manier op situaties te reageren.

Er worden zeven verschillende manieren besproken om tegen gebeurtenissen aan te kijken, zoals acceptatie, niet-oordelen en vertrouwen. Ik heb het gelijk maar zo’n beetje toegepast op een situatie waar ik eigenlijk helemáál geen zin in had en die ik van plan was te ontlopen. Misschien niet helemaal volgens het boek, maar ik besloot gewoon te zien wat er zou gebeuren in plaats van van tevoren al te roepen dat het niet kon, niet leuk was, enz. En toen was het dus best leuk.🙂

De meditatie en yoga-oefeningen ga ik misschien niet meteen doen, maar ik heb wel geleerd dat je moet proberen zonder vooroordelen een situatie in te gaan om dan maar te zien wat er gebeurt. En niet meteen boos te reageren als iemand anders boos op jou is. Misschien zit ie wel even niet lekker in zijn vel. Wat zou er gebeuren als je juist heel rustig reageert? Misschien draait de hele situatie dan meteen bij.

Zie, ik heb er nu al van geleerd, en ga alle wijsheden zeker nog eens bekijken. Je hebt bepaald geen dip nodig om dit boek te lezen en te gebruiken!

Mijn waardering: 4/5 (goed)

Dit boek heb ik: gekregen tijdens het bloggersevent bij uitgeverij Meulenhof