Boekrecensie: Boer zoekt m/v door Rhijja Jansen

Boer zoekt m/v door Rhijja JansenBoer zoekt m/v: Waar het over gaat

De auteur zegt: ‘Wanneer Fanna wordt gedumpt door haar vriend Bas geeft haar vriendin haar op voor het tv-programma Boer zoekt m/v. Fanna schopt het tot de laatste drie kandidaten en mag op de boerderij van boer Loek logeren. Maar het avontuur loopt compleet uit de hand. Boer Loek is biseksueel en Fanna’s concurrenten zijn een hoogblonde bitch en een seksverslaafde homo. Wanneer een bebloede kop van een koe in de stal wordt gevonden, is dat het begin van een reeks bizarre gebeurtenissen. Maar er is geen weg meer terug…’

Boer zoekt m/v: Wat ik ervan vond

Dit boek stond bij de Young Adult boeken (D-boeken) in de bibliotheek. Omdat ik Boer zoekt vrouw een leuk programma vind, wilde ik het graag lezen.

Ik twijfelde in eerste instantie wel of dit echt een YA-boek was. De eerste hoofdstukken stonden vol woorden die ik hier liever niet herhaal, maar die met seks en/of poep te maken hadden. Ach, Young Adults kunnen tegenwoordig ook wel tegen een stootje. Maar toch. Ik vond het zéér onnodig en storend.

Het verhaal liep iets anders dan het Boer zoekt vrouw programma, maar niet veel. De boer waar Fanna terechtkomt is biseksueel en heeft twee vrouwen en een man te logeren. Leuk bedacht! De andere twee zijn verschrikkelijke types en Fanna en de boer zijn de enige normale mensen. Waarom Loek die andere twee ook heeft uitgekozen is mij (en Fanna) een raadsel. Ik zou hard zijn weggelopen van een mogelijke vriend die zo’n slechte smaak heeft!

De gebeurtenissen zijn volkomen ongeloofwaardig. Het tv-programma loopt gewoon door, wat er ook gebeurt. En er gebeurt nogal wat! Maar het is een lekker verhaal en je kunt alleen maar hopen dat Fenna heelhuids door haar logeerpartij komt. Een tienerdroom die nachtmerrie wordt. Toch wel grappig.

Het verdient beslist de Ongeloofwaardigheidsprijs 2012. Een flutboek, eigenlijk. Maar: verstand even op nul, en dan is dit een heel leuk verhaal, vooral voor Boer zoekt vrouw-fans!


Mijn waardering: 4/5

Dit boek heb ik: geleend uit de bibliotheek

Aantal bladzijden: 272

Ik Lees Nederlands!

Gepubliceerd in: 2012

Extra: Dit boek telt mee voor de Ik Lees Nederlands! uitdaging (18/35).

Eén reactie op “Boekrecensie: Boer zoekt m/v door Rhijja Jansen

Laat hier je reactie achter.

