Boekrecensie: De tuinen van Alcazar door Stephanie Erkens

De tuinen van Alcazar door Stephanie ErkensDe tuinen van Alcazar: Waar het over gaat

De uitgever zegt: Na een traumatische gebeurtenis verruilt Sofia Nederland voor het Spaanse Sevilla, waar ze bij vrienden van haar ouders verblijft. Hun zoon Santiago staat op het punt een beroemde matador te worden. Maar na jaren van intensieve training blijkt dit louter nog de droom van zijn vader te zijn. Terwijl vader en zoon vechten voor elkaars begrip, groeit de liefde tussen Sofia en Santiago. Maar dan raakt Santiago tijdens een wedstrijd zwaargewond en een angstige periode volgt…
Houdt hun liefde stand? En komen vader en zoon hier samen uit?

De tuinen van Alcazar: Wat ik ervan vond

Dit is een leuke chicklit over een Nederlands-Spaanse jonge vrouw die na een traumatische ervaring in Nederland een tijdje in Spanje gaat wonen. Hoewel het niet de bedoeling is, ontmoet ze meteen al twee leuke jongens, die haar ook wel zien zitten.

De boeken van uitgeverij Bagage zijn vooral bedoeld om mee te nemen op vakantie of om voor of na de vakantie nog eens lekker iets te lezen over het land waar je op vakantie naartoe gaat. Dit boek gaat over Spanje en speelt zich af in Sevilla. Ik ben een keer in Sevilla geweest en de sfeer in die mooie stad vind ik wel een beetje terug in het boek.

Het verhaal las lekker weg. Er gebeurt genoeg om door te willen lezen. Ik vond het verhaal (en het boek) wel wat dunnetjes. Ik had graag wat meer achtergronden gelezen over Sofia – haar traumatische ervaring had voor mij wel een grotere rol mogen spelen. Ook vond ik dat ze nogal snel door de knieën ging voor de charmante mannen.

Als vakantieboek vind ik het wel geslaagd. Het is een leuk liefdesverhaal, er wordt niet al te moeilijk gedaan, precies goed voor op het strand als je regelmatig afgeleid wordt maar toch graag met je neus in een boek wilt zitten.

Prettige vakantie!


Mijn waardering: 3,5/5

Dit boek heb ik: gekregen van Uitgeverij Bagage

Aantal bladzijden: 178

Ik Lees Nederlands!

Gepubliceerd in: 2014

Extra: Dit boek telt mee voor de Ik Lees Nederlands! uitdaging (10/35).

Laat hier je reactie achter.

