Nieuwe Boeken!

Ik kreeg weer een aantal mooie nieuwe boeken. Sommige heb ik al gelezen maar voor de meeste geldt: ik mag nog! Naar welk boek ben jij benieuwd?

Voor recensie

Nachtmerries door Sharon Bolton

Nachtmerries van Sharon Bolton

Gekregen voor recensie voor de Not Just Any Book Club. Ik heb de meeste boeken van Sharon Bolton wel gelezen dus deze wilde ik ook graag lezen. Dat heb ik ondertussen gedaan, en hij was erg goed. Mijn recensie staat HIER.

***

IJstijd door Maartje Wortel

IJstijd van Maartje Wortel

Nog een boek voor recensie voor de Not Just Any Book club. Ik wilde al eerder een boek lezen van Maartje Wortel, maar dat kwam er maar niet van. Deze dan maar, lijkt me mooi!

Bol.com* zegt: “James Dillard laat het leven over zich heen komen. Hij woont in hotels, bestelt Franse kazen en dure wijnen en gaat soms met een meisje naar bed. Maar met Marie is het anders. Voor het eerst heeft hij het idee dat er echt iets van hem gevraagd wordt.
Tussen James en Marie ontwikkelt zich een uitzonderlijke liefde. Op een klein Zweeds eiland gaat het toch mis: waar James houvast vindt, zakt Marie steeds verder weg in haar zelfverkozen isolement.
Niet veel later krijgt James telefoon. Monica, redacteur van een literaire uitgeverij, heeft een verzoek. Of James een boek wil schrijven. Hij stemt toe, in de hoop eindelijk verlost te worden van zijn verdriet, door opnieuw iemand te worden.

IJstijd is een geestige, ontroerende en slimme roman over de liefde, over literatuur en over identiteit. Bepaal jij wie je bent, of word je gedefinieerd door de omstandigheden?”

***

De kleurloze Tsukuru Tazaki en zijn perlgrimsjaren door Haruki Murakami

De kleurloze Tsukuru Tazaki en zijn pelgrimsjaren van Haruki Murakami

Dit niet zo kleurloze boek kreeg ik voor recensie van Atlas Contact. Als Murakami fan was ik erg benieuwd en ik werd niet teleurgesteld: dit is een prachtig boek! Ik heb hem al gelezen, en HIER is mijn recensie.

***

Bezoedeld door Linda Fontijn

Bezoedeld van Linda Fontijn

Voor recensie van de schrijver zelf. Dit klinkt reuze interessant dus ik ben hier erg benieuwd naar. 

De uitgever zegt: “Bezoedeld is een spannend driekhoeksdrama rond de puinhopen van een hedendaagse, waargebeurde strafzaak. Twee mannen, aan beide kanten van de wet, zijn druk bezig hun gelijk te halen, terwijl een vrouw onbedoeld hun levens overhoop gooit. Onmacht leidt in dit geval tot obsessie. Maar hoe ver ga je om je reputatie te redden? Ver genoeg om alles wat werkelijk waarde heeft te verliezen? Bezoedeld is een universeel en vlot lezend verhaal over recht en onrecht. Het biedt een indringende kijk op thema’s als afgunst, liefde en wraak.”

***

Geleend

Miss Match door Astrid Harrewijn

Miss Match van Astrid Harrewijn

Geleend uit de bibliotheek ter voorbereiding van een boekpresentatie waar ik voor uitgenodigd was. Kijk HIER om te zien wat ik van het boek vond, en om over de boekpresentatie te lezen.

***

Gekocht

Stoner door John Williams

Stoner van John Williams

Gekocht omdat ik toch al in de boekwinkel was voor een boek voor een jarige vriendin. Mijn boekgroep gaat dit boek volgende maand bespreken en hij zag er zo mooi uit! Deze keer dan maar de Nederlandse vertaling, ze hadden geen Engelse boeken. Eigenlijk heb ik niet zo’n zin in dit boek, maar de meeste stemmen gelden. Iedereen beweert dat dit zo’n mooi boek is, nou, ik moet het nog zien!🙂

Volgens de uitgever: “William Stoner wordt aan het einde van de negentiende eeuw geboren als zoon van een arme boerenfamilie. Tot groot verdriet van zijn ouders kiest hij voor een carrière als docent Engels. Hij wijdt zijn leven aan de literatuur en aan de liefde – en faalt op beide fronten. Zijn huwelijk met een vrouw uit een gegoede familie vervreemdt hem verder van zijn ouders, zijn carrière verloopt moeizaam en zijn vrouw en dochter keren zich tegen hem. Een nieuwe liefdesrelatie wordt verbroken om een schandaal op de universiteit te voorkomen. Stoner sterft uiteindelijk in anonimiteit, zoals ook zijn hele leven zich in de marge heeft afgespeeld.

Stoner is een onwaarschijnlijk mooi geschreven roman over het weinig opzienbarende leven van een weinig opzienbarende man.

***

Gekregen

Miss Verstand door Astrid Harrewijn

Miss Verstand van Astrid Harrewijn

Gekregen in een goodie bag bij de boekpresentatie van dit boek. De vorige in de serie was heel leuk (zie hierboven), dus ik ben benieuwd naar deze nieuwe chick-lit.

Volgens de uitgever: “Alles lijkt kinderpsychologe Iris voor de wind te gaan. Het leven knipoogt vrolijk naar haar. Ze heeft een nieuwe praktijkruimte in Den Haag, een sociaal leven met leuke vrienden en dan wordt ze ook nog eens gevraagd als deskundige voor een televisieprogramma.
Maar als Iris een groot familiegeheim ontdekt, gaat alles wankelen. Ellende kruist haar pad. Iris lijkt zich er dapper doorheen te slaan, maar als ze ook met de liefde de degens moet kruisen, kan ze niet zonder de hulp van haar beste vriendinnen Lein en Didi.

Miss Verstand is het slotdeel van het drieluik over Didi, Lein en Iris, drie hartsvriendinnen die lief en leed met elkaar delen.

***

Astrid en Veronika door Linda Ohlson

Astrid en Veronika van Linda Ohlson (e-book)

Een gratis download bij het inschrijven op de nieuwsbrief van A. W. Bruna. Een Zweedse schrijfster. 

Volgens de uitgever: “Veronika, een jonge schrijfster, huurt midden in de gure Zweedse winter een huis op het platteland om zich te wijden aan het schrijven van haar roman. Door een tijd alleen te zijn, hoopt ze in het reine te komen met de tragische dood van haar verloofde. Haar komst wordt stilletjes gadegeslagen door haar oudere, teruggetrokken buurvrouw Astrid, een eenzame vrouw met een groot geheim. 

De seizoenen glijden voorbij en de vriendschap tussen Astrid en Veronika bloeit voorzichtig op. Steeds vertellen ze elkaar een nieuw stukje van hun levensverhaal, en gedurende dat jaar in Zweden veranderen hun levens voorgoed.

***

Welke van deze boeken heb jij gelezen?

Heb je zelf  pasgeleden nog nieuwe boeken gekregen?

11 reacties op “Nieuwe Boeken!

  1. Stoner vond ik prachtig! De manier waarop zo’n “gewoon” leven beschreven wordt!
    Nachtmerries staat op de lijst. En ik vond Het Lam van Jannie Regn
    erus erg mooi!

Laat hier je reactie achter.

