Nieuwe Boeken!

Opeens stromen de boeken weer binnen. En hele leuke ook! Telkens als ik een nieuw boek krijg/koop, denk ik: deze ga ik het eerst lezen! En dan komt de volgende alweer binnen. 

Voor recensie

Jouw gezicht zal het laatste zijn door Joao Ricardo Pedro

Jouw gezicht zal het laatste zijn door Joao Ricardo Pedro

Uitgeverij Signatuur emailde me: had ik zin in een Crossing Border Borrel, met daarna een lezing van deze Portugese schrijver? Dat leuk me leuk, en dat was ook leuk. Ondertussen ook het boek gelezen en dat was ook mooi.

***

Val door Tupla M.

Val door Tupla M.

Van de Crime Compagnie voor recensie. Die hebben wel vaker mooie thrillers en van deze schrijfster(s) had ik wel gehoord, maar nog niets gelezen. Ik heb het ondertussen wel gelezen en het is een goede thriller.

***

Gekocht

Het geheim van de schrijver door Renate Dorrestein

Het geheim van de schrijver door Renate Dorrestein

Even een korte test voor De Boekblogger fans: van welke schrijver heeft De Boekblogger naast W. F. Hermans de meeste boeken in de kast staan? Juist, dat is Renate Dorrestein. Zij was een paar weken geleden op een literaire avond waar ik heen geweest ben. Daar waren ook een aantal van haar boeken te koop. Als gefaalde schrijver en beginnend redacteur vond ik dat wel een boek dat ik ook maar eens moest lezen. Vandaar. 

Volgens de uitgever: “Een handleiding voor lezers, een literaire autobiografie en een handboek voor beginnende schrijvers ineen: Het geheim van de schrijver biedt stof tot nadenken en discussie voor iedereen die van lezen en schrijven houdt.”

***

Leef lekkerdoor Nisandeh Neta

Leef lekker door Nisandeh Neta

Van dit boek heb ik de eerste 7 hoofdstukken een tijdje geleden al gelezen en ik ben benieuwd naar de rest. Ik heb een aantal businesstrainingen gevolgd van deze schrijver, en ook zijn Elements of Success cursus. Over succes gaat ook dit boek. Nu moet het lukken!

Volgens bol.com: “Succesvol worden is gemakkelijk, als je weet hoe het moet…

Elke creatie, variërend van het kopen van nieuwe kleren tot het plannen van een reis om de wereld, van het krijgen van een promotie tot het openen van je eigen zaak, volgt hetzelfde vijfstappen proces.
In dit boek wordt elke stap uitgebreid beschreven. Er wordt je verteld hoe je elke stap kunt beheersen met een minimum aan inspanning en energie, en toch maximale resultaten kunt behalen.
Wanneer je begrijpt hoe je zelf je leven elke seconde creëert, heb je het proces van succes in de hand en kun je je leven bewust sturen zodat je dromen en wensen werkelijkheid worden.”

***

Het Rosie project door Graeme Simsion

Het Rosie project door Graeme Simsion

Dit boek lezen we voor de leesclub. Ik ben al begonnen en het is hartstikke leuk. Dat had ik ook wel verwacht. Hopelijk blijft het zo doorgaan. Tot nu toe erg vermakelijk.

Volgens de uitgever: “De autistische Don Tillman doceert genetica aan de universiteit. Hij is superintelligent, kan geweldig koken en is op zoek naar een vrouw. Door zijn sociale onhandigheid is hij echter nooit verder gekomen dan een eerste date. Met behulp van een zestien pagina’s tellende vragenlijst hoopt hij zijn perfecte partner te vinden.

Dan komt Rosie Jarman in zijn leven: verre van perfect, maar wel intelligent en mooi. En ze is ook op zoek naar haar biologische vader – een zoektocht waarbij Don haar misschien zou kunnen helpen.”

***

Gratis gekregen

De overdosis door Helen Fitzgerald

De overdosis door Helen Fitzgerald

Er is iets ergs gebeurd: Thrillerfest is niet doorgegaan. Ik had me er zo op verheugd. Als pleister op de wonde kreeg ik wel een gratis boek aangeboden van een van de schrijvers die op het Fest aanwezig zouden zijn. Dat was niet moeilijk kiezen: Helen Fitzgerald! Zij schrijft hele aparte thrillers, ik houd er wel van! 

Volgens de uitgever: “Joanna en Alistair reizen met hun negen weken oude zoontje naar Australië. Ze willen de kleine Noah laten zien aan hun familie en een voogdijregeling voor Alistairs dochter treffen met zijn exvrouw. Door een misverstand geven ze Noah een overdosis aan slaapmiddelen waaraan hij sterft. In shock en doodsbang dat ze alles zullen verliezen wat hun lief is hun leven, elkaar en een toekomst met een gezin besluiten ze aangifte te doen van ontvoering. Het hele land duikt op de zaak en iedereen heeft er een mening over. Er ontstaat een mediahetze waarbij niemand wordt gespaard. Maar kunnen Joanna en Alistair de waarheid verborgen houden voor de politie en de media? Een moreel dilemma, een aangrijpende plot en realistische en sympathieke personages zijn perfect samengebracht in deze donkere, nachtmerrieachtige thriller.

***

Fallen door Lauren Kate

Fallen door Lauren Kate (ebook)

Dit eboek boek was een gratis download van chicklit.nl. Het is een Young Adult romance, niet echt het type boek dat ik graag lees, maar ik ben dit boek al zo vaak op allerlei blogs tegengekomen, dat ik wel benieuwd ben geworden. Gewoon proberen, dus!

Volgens de uitgever: “Wat als de persoon voor wie je voorbestemd bent nooit de JOUWE kan worden? Vanaf de allereerste schooldag trekt de mysterieuze, onweerstaanbaar aantrekkelijke en afstandelijke Daniël Grigori de aandacht van Luce Price. Hij komt haar akelig bekend voor en is haar enige afleiding op een plek waar mobieltjes verboden zijn en camera’s elke beweging waarnemen. Daniël laat heel duidelijk merken dat hij niets met Luce te maken wil hebben, maar ze kan hem niet negeren. Als een magneet wordt ze naar hem toe gezogen en ze is vastberaden om te ontdekken wat Daniël wanhopig geheim probeert te houden… ook al betekent het haar dood. Fallen is een gevaarlijke pageturner en het ultieme liefdesverhaal.”

***

Een roos in de woestijn door Marte Jongbloed

Een roos in de woestijn door Marte Jongbloed

Gegeven paard and all that. Zoals je wel ziet, past deze cover niet zo goed in mijn rijtje nieuwe boeken. Het is een liefdesroman; niet het soort boek dat ik normaal gesproken lees. Maar het verhaal (zie hieronder) klinkt best leuk. Dus misschien ga ik het toch eens proberen. Ik won dit boek via de schrijfster door mee te doen aan een Twitteractie. Nu was het alleen mijn bedoeling om mijn volgers op de hoogte te brengen van de actie, maar daardoor had ik dus zelf ook meegedaan. En, zoals wel vaker gebeurd, won ik dus. Ja echt, ik win best vaak boeken – daarom doe ik maar niet zoveel meer mee met winacties, ik heb voorlopig wel weer genoeg te lezen!

Volgens de uitgever: “Liset en haar beste vriendin Roos werken als lerares op dezelfde school. Als Roos een dodelijk ongeluk krijgt, is Liset helemaal kapot. Samen met Pieter, de superknappe broer van Roos, ruimt Liset alle spullen op. Tussen de papieren ontdekt ze een foto van een krakkemikkig gebouwtje en een officieel Arabisch document waar de handtekening van Roos onder staat.

Tegen alle adviezen in vertrekt Liset naar het levensgevaarlijke Jemen, op zoek naar het geheim van Roos…”

***

Hotel Zero door Annette Zeelenberg

Hotel Zero door Annette Zeelenberg

Van deze schrijfster heb ik ook een ander boek gelezen, Een stil vertrek. Bij de launch van de Social Bookcompany was er ook een ruilboeken tafel. Ik legde mijn boeken neer, en Janneke van Over Boeken legde die van haar neer. Toen hebben we maar gelijk overgestoken: mijn Goat Mountain voor haar Hotel Zero. Ik geloof dat ze dacht dat ze de betere deal had van ons twee. Hah!🙂

Volgens de uitgever: “De meeste mensen zijn dolblij met een onverwachte erfenis op hun bankrekening. Ella niet. Het geld verlamt haar. De erfenis dwingt haar na te denken over haar relatie met de goede vriend die ze in de steek liet en wiens geld ze heeft gekregen. En over de andere mannen in haar leven. Haar tweelingbroer die naar Australië vertrok. Haar collega van school, Kees, die getrouwd is. Om afstand te nemen logeert ze in Hotel Zero, waar ze van lieverlee vriendschap sluit met de eigenaar. Maar als Kees wordt achtervolgd door een leerling en Ella zelf betrokken raakt bij een fataal ongeluk, kan ze het verleden niet langer ontvluchten.”

***

Welke van deze boeken heb jij gelezen?

 

8 reacties op “Nieuwe Boeken!

  1. leuk al die recensies, van sommige titels weet ik dat ik ze niet ga lezen omdat het “soort”boek mij niet aanspreek, andere zet ik op mijn reserveringslijst van de bibliotheek.

Laat hier je reactie achter.

