Boekrecensie: Val door Tupla M.

Val door Tupla M.Val: Waar het over gaat

Volgens de uitgever: “Caro van Soerendonk was ooit een veelbelovende juriste, nu is ze een overwerkte echtscheidingsadvocaat die te veel drinkt, paniekaanvallen heeft en fouten maakt. Als er een officiële klacht tegen haar wordt ingediend, wordt ze tot nader order op non-actief gesteld.

Dan vraagt een onbekende vrouw om haar hulp. Haar dochter Valerie is verongelukt in een oude Belgische mijn, maar de verzekering wil niet uitbetalen. In een poging haar gevoel voor eigenwaarde terug te winnen neemt Caro de zaak aan. Dan wordt duidelijk dat men niet zit te wachten op de inmenging van Caro. Wat in eerste instantie op een simpel klusje leek, verandert al snel in een levensechte nachtmerrie.”

Val: Wat ik er van vond

Caro woont voorlopig even op haarzelf, haar man en dochter waren haar drinkbuien beu. Nu woont ze in een klein flatje en wordt ze door iemand uit het verpleegtehuis van haar moeder gevraagd, te onderzoeken hoe het zit met de verzekering van haar overleden dochter. Ze wil zich er snel vanaf maken, maar graaft toch steeds dieper in de zaak. Het blijkt toch allemaal niet zo eenvoudig te zijn als het leek.

Tijdens haar onderzoek, waarbij ze (illegaal) gebruik maakt van haar status en connecties, komt ze in België terecht. Daar blijkt een gezin in een afgelegen boerderij een geheim te hebben. Wat dat precies, daar komt Caro niet zo makkelijk achter. Ze krijgt hulp van een oude vriend, die eigenlijk te ziek is om te helpen, maar wel met nuttige informatie komt, hoewel misschien net te laat…

Ondertussen wil haar dochter niets van haar weten en zoekt Caro toch voorzichtig toenadering. Het tienergedrag van Julia vond ik heel overtuigend. Verder zijn er ook nog een wat aparte buurvrouw en een pizzabezorger met een oorlogstrauma.

Vooral de personages en hun interacties vond ik goed beschreven en interessant. Het thrillerverhaal eromheen was wel aardig, maar niet heel bijzonder. Wel leuk dat een deel van het verhaal zich in België afspeelde, waar het toch allemaal net iets anders gaat als in Nederland.

Een leuke thriller die ik met plezier heb gelezen.


Mijn waardering: 4 sterren (van de 5)

Bladzijden: 312

Publicatie datum: 2013

Dit boek heb ik: gekregen van uitgeverij Crime Compagnie voor recensie

Extra: Dit boek telt mee voor de Ik Lees Nederlands! Uitdaging

Ik Lees Nederlands!

Laat hier je reactie achter.

