De boekbloggers Auto van de Zaak

Auto van de zaak

OK, een auto van de zaak zit er niet in voor de boekblogger, of een dertiende maand of een kerstpakket, maar wij krijgen ook zo onze bonussen.

Niet alleen krijgen wij die gratis boeken van de uitgever waar het ons blijkbaar om te doen is (eh, behalve eventjes lachen ga ik dáár nu niet op in), ook krijgen wij af en toe uitnodigingen voor evenementen in de boekenwereld, zodat we het gevoel krijgen dat we er ook een beetje bij horen. En tja, als een uitgever met boekbloggers werkt, dan hóren we er letterlijk ook bij, natuurlijk.

jouwgezichtUitgeverij Signatuur nodigde een aantal boekbloggers uit om naar hun Crossing Border borrel te komen. Van te voren kreeg ik het boek Jouw gezicht zal de laatste zijn van João Ricardo Pedro toegestuurd, omdat hij een van de schrijvers was die op de borrel aanwezig zou zijn, en later tijdens Crossing Border over zijn boek zou vertellen.

Wat was dat gezellig! In een wijnbar in Den Haag, recht tegenover het Witte Huis van Nederland, vlakbij de schouwburg van Crossing Border, ontmoette ik de mensen van de uitgeverij, een aantal schrijvers en boekbloggers, en zag nog wat bekend-van gezichten. Heerlijk om met verschillende mensen over boeken te praten!

Judith en Jenny en het boek Hier kijken Judith (ik) en Jenny (die ik nog niet kende maar wel meteen herkende) naar de boodschap die João Ricardo Pedro in haar boek had geschreven, “Met een kus,” in het Portugees. Ik kreeg die literaire Portugese kus ook.

Bij de borrel
Tussen de borrel en het interview met de schrijver zijn een aantal van ons wat gaan eten. We vonden een leuk restaurantje met nog vele lege tafels. Dat lag vast aan het vroege tijdstip en niet aan het eten!

Daarna was het interview met João Ricardo Pedro, als onderdeel van Crossing Border, in de schouwburg. Daar zag ik vooral mensen terug die ik op de borrel ook al zag, maar er waren gelukkig ook wat nieuwe gezichten.

CrossingBorderinterview

Het interview gaf me allerlei nieuwe inzichten in het boek, en was daardoor erg interessant. Misschien minder zo voor mensen die het boek nog niet kenden. De interviewer, Rosan Hollak, las een stukje voor, en later ook de schrijver zelf (in het Engels). Dit vond ik zó mooi! Het was net of dit niet was wat ik gelezen had, terwijl ik het tegelijkertijd ook herkende. Een hele aparte ervaring. Veel te snel was het interview weer afgelopen.

Een leuke auto-van-de-zaak! Bedankt, Signatuur, ik heb genoten.

*Dank aan Jeroen (Mijnheer Connie Flipse) voor sommige van de foto’s.

6 reacties op “De boekbloggers Auto van de Zaak

  1. Met een glimlach gelezen, leuk en herkenbaar
    Ik had ook nog graag langer naar de schrijver geluisterd , en zal het boek nu heel anders lezen denk ik.

  2. Oh dat had ik wel horen allemaal. Ik vond het een mysterieus boek.
    Vertelde hij ook over die vrouw met dat ene been? Ik snapte dat allemaal niet zo goed, het boek vraagt om herlezing denk ik.

Laat hier je reactie achter.

