Boekrecensie: De inwijding door Tess Franke

De inwijding van Tess FrankeDe inwijding: Waar het over gaat

De uitgever zegt: “Femke Wolzak, een jonge Amsterdamse advocate, werkt op een vooraanstaand advocatenkantoor. De firma Thans, Spreeuwenberg en Spreeuwenberg heeft een zekere reputatie, maar daarom is het ook ‘the place to be’. Hier kan ze als strafrechtadvocate haar hart ophalen. En wat kan haar nou gebeuren zolang zij recht van krom kan onderscheiden? Niks… Denkt ze.”

De inwijding: Wat ik er van vond

Je zult je cliënte maar op de trap van je flat vinden. Dood. De ex-man van de cliënte is zelf ook cliënt bij het advocatenkantoor waar Femke Wolzak werkt, en tja, de partners vinden dat ze dus niet zomaar deze man, Alwin P. kan beschuldigen. Het is lastig, want één van de partners, Thans, is net overleden en laat haar zijn deel van de firma na. Dat wil zeggen, als zij het enorme bedrag bij elkaar kan vinden dat daarvoor nodig is, en een beetje meewerkt met de andere partners, natuurlijk.

Het verhaal begint redelijk rustig maar al snel is er van alles aan de hand en is Femke haar leven niet meer zeker. En haar vrienden ook niet. De partners van het advocatenkantoor lijken loyaler ten opzichte van hun klanten dan tegenover Femke, die daar toch al een aantal jaar werkt. Misschien gaan ze iets te ver met het verdedigen van criminelen.

Ik vond het een leuk verhaal. Het speelt zich af in Amsterdam en Femke is een aardige, hardwerkende vrouw, met een leuke vriendenkring en de nodige problemen om zich in de mannenwereld van de advocatuur te laten gelden. Het verhaal wordt op een gegeven moment erg spannend. Het is geen standaard thriller en ik heb het met veel plezier gelezen. Er zijn ook een aantal vervolgen, die ik ook graag ga lezen.


Mijn waardering: 4 sterren (van de 5)

Bladzijden: 285

Publicatie datum: 2006

Dit boek heb ik: gratis gedownload via boenda.nl (ebook)

Extra: Dit boek telt mee voor de Ik Lees Nederlands! Uitdaging

Ik Lees Nederlands!

Laat hier je reactie achter.

