Augustus Overzicht

Augustus was een drukke maand, maar toch heb ik aardig wat gelezen. Hier een overzicht van wat er deze maand op mijn blog verscheen en wat ik verder nog gedaan heb…

Gedaan

Ik ben naar de boekpresentatie geweest van De verdwijners van Niels ’t Hooft. Zijn praatje over zijn schrijfproces was heel interessant – er blijken heel wat briefjes aan de muur en excel spreadsheets aan te pas te zijn gekomen. Hier is mijn recensie van het boek.

Ik deed ook mee aan een read-a-thon: the Bout of Books readathon, waar ik met veel moeite in één week 3 boeken las (terwijl ik er normaal al 3 of 4 lees!).

Gelezen

Voor jou door Jojo MoyesDe boer op by Irene van AartSpanning & Retourtje Hato by René AppelHet huis met de schaduw [The Hired Man] by Aminatta FornaHemelvaart by Judith Koelemeijer
De verdwijners by Niels 't HooftHet reservaat by Liselotte StavorniusVals alarm [False Alarm] by Marelle BoersmaDe huisvriend by Bertram KoelemanDoelwit in de nacht [Target at Night] by Ricardo Piglia

Voor jou door Jojo Moyes. 5 sterren

De boer op door Irene van Aart. 5 sterren

Spanning & Retourtje Hato door René Appel. 4,5 sterren.

Het huis met de schaduw door Aminatta Forna. 4,5 sterren.

Hemelvaart door Judith Koelemeijer. 4,5 sterren

De verdwijners door Niels ‘t Hooft. 4 sterren

Het reservaat door Liselotte Stavorinus. 4 sterren

Vals Alarm door Marellle Boersma. 4 sterren

De huisvriend door Bertram Koeleman. 4 sterren

Doelwit in de nacht door Ricardo Piglia. 2,5 sterren

***

Ik heb nog heel veel andere boeken gelezen maar die worden op mijn Engelse blog besproken.

En verder nog

Ik organiseerde een winactie voor het boek De teruggekeerden van Jason Mott en een winactie voor Euforie van Christiaan Weijts. 

Er waren natuurlijk weer Ditjes en Datjes met winacties en andere boekerige zaken die ik op het internet tegenkwam. Ook kreeg ik nieuwe boeken, kijk HIER maar eens.

En ik werd geïnterviewd door Mustreads!

Verder schreef ik over de Club van Echte Lezers, georganiseerd door Atlas Contact, vooral leuk vanwege het lijstje waaraan je moet voldoen om een echte lezer te zijn.

.

*** Wat heb jij gedaan in augustus? ***

10 reacties op “Augustus Overzicht

  1. Ongelooflijk wat jij leest!Maarten ’t Hart haalt dat niet meer, denkik. Ik kwam tot|:
    Verkocht!, Hans Hagen, jeugdboek;Matty Verkamman, Oranje Toen en nu, deel 3, 1927-1933(voetbal);De God van Nederland-special:Meer blauw op straat;Marga Minco, Storing, Nelleke Noordervliet, Uit het paradijs;Kees Fens, Spiegelbeelden (essays);A.H.J.Dautzenberg, Rafelranden van de moraal(novelle/essays);Bernlef, Kanttekeningen (gedichten);Gertie Evenhuis, En waarom ik niet ?(jeugdboek);Dorinde van Oort, Paulus de Boskaboueter of het dubbelleven van Jean Dulieu (biografie)-10 boeken wat voor mij behoorlijk veel is.Plus:(niet uitgelezen) Tosca Niterink,Klimmen naar kruishoogte,reisverslag-als voorbereiding op interview met haar. Beste boek;Storing van Minco en Spiegelbeelden van Kees Fens. Meest interessante: Dautzenberg, Rafelranden -dat snijdt o.a.problematiek van omgaan met pedoseksualiteit zeer heftig aan-helemaal als je misschien woensdag P&W gezien hebt met die hysterische mensen uit Deventer,zonder dat ik nu pedofilie goedkeur..

    • Leo, jij hebt ook heel wat boeken gelezen en een mooie mix van allerlei genres en onderwerpen. Die Rafelranden, tja, het lijkt me interessant maar inderdaad erg heftig. P&W heb ik niet gezien, misschien maar goed ook.

      • Waren veel dunne boekjes bij!Mijn belangstelling qua lezen is veel te breed, waardoor je nooit alles kunt bijhoeden, maar dat kan me niet meer schelen. Ja, ga die P & W maar niet terugzien-het is naargeestig,zowel de gasten als de manier waarop ze (redactie P &W) dit soort superingewikkelde dingen brengen.

      • Leo, leuk dat je zo wijd leest. Ik heb ook allang ontdekt dat je niet alles kan bijhouden. Ik lees alleen nog maar de echte mooie boeken (tenminste, waarvan ik verwacht dat ze dat zijn), de rest lees ik niet, of niet uit. Tja, keuzes maken, he?

  2. Dat zijn er een pak, aan zoveel kom ik niet.
    Voor ik lees Nederlands: “Mevrouw Verona daalt de heuvel af” van Dimitri Verhulst (te leen gekregen van mijn schoonzus terwijl ik er haar een van mijn favorite schrijfster Tami Hoag gaf). “Voor ik ga slapen” van Watson (geleend uit het boekenruilrek). “De regels van het ciderhuis” van John Irving (uit de kringloopwinkel). Ik probeer elk jaar toch een boek van hem te lezen. “Digitale dementie” van Manfred Spitzer (non fictieboek uit de bib). Een absolute aanrader voor iedereen. “Carambole” van Häkan Nesser (uit het boekenruilrek). En “Een verleidelijk aanbod” Van Samanta Young (gekregen van chicklit.nl in ruil voor recentie en reklame). Lekker ontspannend.
    Ze kregen allemaal tussen de vier en vijf punten.

Laat hier je reactie achter.

