Winactie: San Miguel door T. C. Boyle



San Miguel door T. C. Boyle

San Miguel door T. C. Boyle

Van uitgeverij Ambo|Anthos mag ik drie exemplaren van San Miguel weggeven! Zelf heb ik dit boek in het Engels gelezen en hier is mijn Engelse recensie. T. C. Boyle is een van mijn favoriete Amerikaanse schrijvers en dit is jouw kans om (verder) met hem kennis te maken.

De uitgever zegt:Op het kleine, woeste eiland San Miguel vestigen zich twee families. Ze willen een nieuw leven starten en jagen hun dromen na – in pure vrijheid en genietend van de ruige schoonheid van het eiland. De lotgevallen van deze families worden verteld door drie eigenzinnige vrouwen.

Een van hen is de 38-jarige Marantha Waters, die op nieuwjaarsdag 1888 op het eiland arriveert, in de hoop van tuberculose te genezen. Geflankeerd door haar koppige echtgenoot, een veteraan uit de Amerikaanse Burgeroorlog, worstelt Marantha met de ontberingen van het genadeloos geïsoleerde bestaan.

De tweede vrouw is Edith, hun geadopteerde dochter, die brandt van ambitie om actrice te worden, maar die door haar vader gedwongen wordt op het eiland te blijven.

En dan is er nog Elise Lester, een bibliothecaresse uit New York, die zich in de jaren dertig met haar man op het eiland vestigt en twee dochtertjes krijgt. Het gezin lijkt gelukkig. Maar dan dient de Tweede Wereldoorlog zich aan en is het nog maar de vraag of zij de misère het hoofd kunnen bieden…

San Miguel is een meeslepende roman verteld in het meesterlijk proza dat we van T.C. Boyle kennen. De eenzaamheid van het eilandbestaan, de weerbarstige natuur en de gevolgen van oorlog vormen de ingrediënten van deze indringende roman.

Ik zeg: De beschrijvingen van het leven op het eiland ver weg van de beschaving zijn heel pakkend. Een leven waarin je maar af en toe iets van het vasteland hoort, iets wat we ons nu nauwelijks meer kunnen voorstellen. Het deed me een beetje denken aan Het licht van de zee van M. L. Stedman.

T. C. Boyle is vooral bekend van De vrouwen, over de vrouwen in het leven van de architect Frank Lloyd Wright. Zijn voorlaatste boek was Na de barbarij. Mijn favorite boek van hem is De tortillagrens

***

Wil je dit boek winnen? Lees dan even deze regels….

De regels:

  1. Iedereen kan meedoen, je hoeft niet zelf een blog te hebben. Je hoeft ook geen volger van De Boekblogger te zijn.

Vul eenvoudig je naam en emailadres in op het formulier hieronder en je doet mee.

  1. Het boek wordt alleen binnen Nederland verstuurd (sorry, mensen in België).
  2. Je kunt tot zaterdag 22 juni meedoen. Op zondag 23 juni trek ik de winnaars.
  3. Ik stuur de winnaars een email, die binnen 7 dagen moet worden beantwoord, anders wordt er een nieuwe winnaar gekozen.

Meer kansen maken?

Wil je vaker in de hoge hoed? Doe dan één of meer van het volgende:

  • Tweet over deze winactie. Gebruik mijn twitterhandle (@leeswammes) zodat ik je tweet terug kan vinden (je krijgt maximaal één extra kans, ook als je vaker tweet).
  • Vertel me in de reacties op welk eiland jij best een tijdje zou willen wonen.
    (Om een reactie te kunnen geven: klik op het ballonnetje bovenaan deze blogpost of klik op de titel, dan verschijnt de reactiebox beneden deze blogpost).
  • Word volger van deze blog per email (rechtsboven, bij Volg per email). Je krijgt dan een email wanneer er een nieuw blogartikel op De boekblogger verschijnt. Het kost je niets en je kunt je weer afmelden wanneer je maar wilt.

Je kunt maximaal 3 extra kansen verdienen, dus vier kansen in totaal.

 Vul dit formulier in

  

Succes! 

25 reacties op “Winactie: San Miguel door T. C. Boyle

  1. Hawaii! Ik weet niet waarom, maar dit lijkt me echt het ultieme vakantiegevoel-eiland. Surfen, strandwandeling bij zonsondergang, nippen aan een cocktail uit een kokosnoot en mooie mannen, ik denk dat ik het daar best een tijdje vol kan houden!

  2. Ik doe zeker mee met je winactie, dit lijkt me een prachtig boek!Ik hou van dit genre boeken, de geschiedenis van een familie, prachtig!

    Op je vraag op welk weekend ik graag zou willen wonen, kan ik maar één antwoord geven: Vlieland! Ik weet het, dat is in Nederland. Maar er is geen plek op de hele wereld waar ik me zo gelukkig voel als op dat mooie waddeneiland…🙂

    Groetjes, Sandra van de Walle

  3. Lekker uitwaaien op Vlieland! Het hoeft van mij niet zo ver. Leuk dat mij naam in het boek voorkomt. Speel ik ook eens mee in een mooi verhaal.

  4. Welk eiland ik een tijdje zou willen wonen. Ach, niet te ver weg. Anders ga ik ons land zo erg missen. Terschelling is voor mij al prima.

  5. Ik zou graag op de Azoren willen wonen. Op San Miguel. Verschillende weertypes, dus niet altijd warm. Prachtige natuur en lieve mensen die nog weinig beïnvloed zijn door het toerisme! Hoewel, Terschelling is ook heerlijk……;-)

  6. Ik doe graag mee voor dit Prachtige Boek!
    Ik zou wel naar een eiland in Indonesië willen gaan, het lijkt mee daar prachtig , het is lekker warm , en de mensen zijn vriendelijk.

  7. Wat een enorm leuke actie! Daar doe ik graag aan mee.
    Het lijkt mij geweldig om op Curaçao te wonen, een heerlijk Caribisch eiland maar toch met een klein beetje sfeer van thuis.

  8. Leuke actie weer Judith!
    Ik zou graag een tijdje door willen brengen op Cyprus. Daar woont mijn beste vriendinnetje en die zie ik veel te weinig!

  9. Australië! Ik ben er nog nooit geweest en mijn kennis van het land is vooral gebaseerd op verhalen en foto’s van vrienden en het programma Masterchef Australia (ahum), maar ik heb er zo’n romantisch beeld van dat het toch bovenaan mijn reisverlanglijstje staat.

  10. Jeuj!!!! Leuke actie! Ik doe mee hoor🙂 Ik doe ook ff mee voor alle extra kansen O:)
    Ik wil wel heel graag een tijdje op Koh Chang wonen (Koh wattie… Koh Chang). Dat is een eiland bij de Thaise kust. Het is het olifanteneiland en de natuurlijk is daar zo mooi! Ook is mijn lieve buurman daarnaar geemigreerd. Ik zou maar wat graag een lange tijd op het tropische eiland verblijven🙂

  11. Wat een leuke winactie! Ik zou best een tijdje op Cyprus willen wonen. Ik ben er op vakantie geweest en het weer was er heerlijk en de mensen zo vriendelijk.

  12. Ik zou best wel een tijdje willen verblijven op Curacao. Dan zou ik samen met ’n vriendin daar heen gaan. Zij is er geboren en getogen en ze zal me zeker de mooiste plekjes kunnen laten zien. Het liefst juist die plekjes die niet massaal door toeristen worden bezocht. En lijkt me super leuk om daar haar familie te kunnen ontmoeten. Mensen die ik enkel ken van verhalen.

Laat hier je reactie achter.

