Nieuwe Boeken!

Deze keer weer een paar hele mooie boeken! Tenminste, dat hoop ik. Binnenkort zie je de recensies wel. Ze klinken allemaal wel spannend!

Voor recensie

Het huis met de schaduw van Aminatta Forna

Het huis met de schaduw van Aminatta Forna

Dit boek moest ik gewoon lezen, vond de uitgever, Lidewijde Paris (via Twitter). Nou ja, dan zeg ik maar gewoon JA. Het klinkt in ieder geval mooi.

De uitgever zegt: “Laura en haar kinderen komen een lange zomer naar Gost om daar het grote vervallen huis net buiten het stadje op te knappen. Het stille Gost, midden in de bergen en bloemenvelden van Kroatië, leeft op door deze bedrijvigheid. Laura’s man blijft voor zijn werk in Engeland en dus is het buurman Duro die haar helpt het vakantiehuis bewoonbaar te maken. Met zijn twee jachthonden heeft hij het lege huis jarenlang in de gaten gehouden.

De onrust die Laura in het stadje veroorzaakt maakt duidelijk dat de bewoners van Gost niets moeten hebben van buitenstaanders die de bedrieglijke rust komen verstoren. Langzaam wordt duidelijk dat Duro oude banden heeft met het huis, waarover een donkere schaduw hangt.”

***

Gekocht

Vals alarm door Marelle Boersma

Vals alarm door Marelle Boersma

Dit boek had ik voor mijn moeder gekocht, toen ze in het ziekenhuis lag. Mij lijkt het zelf ook mooi, dus nu ze het uit heeft (en er inderdaad van genoten heeft), nu mag ík.

Volgens de uitgever: “Janna probeert haar veeleisende baan zo goed mogelijk te combineren met de zorg voor haar dochter Fleur en haar echtgenoot Roderick. In die volgorde. Als Roderick bij een jongere vriendin intrekt, blijkt hij zijn vertrek zorgvuldig te hebben voorbereid. Janna blijft berooid achter. Ze onderneemt een laatste poging om de schade te beperken, maar haalt zich hiermee de woede van haar ex op de hals. Te laat beseft ze dat Roderick haar harder kan raken dan ze ooit had gedacht. Als hij ervoor zorgt dat Fleur gedwongen uithuisgeplaatst wordt, knapt er iets in haar…  “

***

Gewonnen

Santa Monica by Bavo Dhooge

Santa Monica door Bavo Dhooge

Dit boek won ik van crimezone.nl omdat ik een recensie over een ander boek had geschreven. Zo makkelijk gaat dat soms!

Volgens bol.com: “1976, Santa Monica. Jack Spark laat als buitenwipper geen enkele lastige klant binnen, maar zelf sluit hij een pact met slotenmaakster Monica Gucci om op rooftocht te kunnen gaan. Monica brengt de sloten aan en geeft hem de sleutels.

Jacks ex-baas Fats Foley wil ook ‘binnen’ zijn en heeft zijn zinnen gezet op het fortuin van Randy Wells, mormoon en eigenaar van drie vrouwen die hij Randy’s Angels noemt. Randy is schatrijk en staat bekend als ‘de Heler’, maar de slechtste geest van allen is Randy zelf want alles is in scène gezet.

Jack en Monica vormen een gouden duo, tot ze een deur te veel openen, die van Randy…”

***

Welke van deze boeken heb jij gelezen?

 

5 reacties op “Nieuwe Boeken!

  1. De nieuwe van Aminatta Forna? Ik vond haar vorige twee boeken geweldig mooi, dus ik kan niet wachten tot ik deze kan lezen. Maar die is nog niet verkrijgbaar, of wel? Weet je misschien waneer wel?

    groetjes,

Laat hier je reactie achter.

