Ditjes en Datjes -34-

In de boekenwereld gebeurt er nog wel eens wat. Hier een paar van de leukste ditjes en datjes waar jij (en ik) zelf ook aan mee kan doen.

Voor de duidelijkheid, de winacties die hier genoemd worden, worden niet door mij georganiseerd, maar ik kwam ze tegen, via-via. En ik doe met de meeste zelf ook mee!

Deze keer

Weer een hele verscheidenheid aan boeken-winacties. Er zit vast wat voor je bij. Zelf kreeg ik vorige week het boek Het dorp van Nikita Lalwani thuisgestuurd: ik heb het gewonnen op Marleen’s boek van de week (hieronder weer een nieuwe winactie van haar website). Leuk he?

***

Boeken-winacties

Win Skippy tussen de sterren van Paul Murray

Moderne fictie – een winactie van De Boekblogger zelf!  Tot 29 mei. Meedoen.

.

Win Dagen zonder Dulci van Deniz Kuypers

Moderne fictie. Hollands Glorie. Meedoen.

.

Win De grote Gatsby van F. Scott Fitzgerald

Fictie, klassieker. Esquire. Tot 30 juni. Meedoen.

.

Win Lente in Praag door Hans Croiset

Historische fictie. Marleen’s boek van de week. Tot 28 mei. Meedoen.

.

Win Een broze waarheid van John le Carré

Roman. Watleesjij.nu. Meedoen.

.

Win Het Frankrijk van de Tour door Jeroen Wielaert

Non-fictie, Frankrijk, Tour de France. Damespraatjes. Tot 11 juni. Meedoen.

.

Win Een boek op het schoolplein

Op allerlei schoolpleinen in Nederland liggen digitale cadeautjes verstopt. Alleen deze week. Meer info.

.

Win Zwanendans door Meg Howrey

Moderne fictie. Uitgeverij Artemis. Tot eind juni. Meedoen.

.

Verder nog

Interview Nathan Filer by Borderkitchen

Op 13 juni komt de Britse autheur Nathan Filer naar Borderkitchen in Den Haag om over zijn debuutroman De schok van de val te praten. Het boek komt in juni uit in Nederland en ik ben benieuwd. Ik ga zelf (ook) naar het interview – op uitnodiging van uitgeverij Ambo|Anthos.

.

Juni is de Maand van het Spannende Boek

Onder meer kun je op 17 juni naar Museummaandag, waarbij 25 schrijvers elk een dag directeur van een museum zijn. Kijk HIER wie waar zit en kijk HIER voor meer informatie over de Maand van het Spannende Boek.

.

Carlijn Vis vertelt over de reacties op haar actie vragen aan oma

Die actie is ook op mijn blog ter sprake gekomen. Hier kun je meer lezen over alle reacties die Carlijn kreeg.

.

Ik Lees Nederlands! uitdaging

Het gaat heel goed met de Ik Lees Nederlands! uitdaging. We hebben bijna 50 deelnemers en er zijn nu al 300 boeken gelezen. En het is pas mei! Kijk hier eens naar alle boeken die er gelezen zijn. Zie je al een paar favoriete schrijvers verschijnen? Woensdag ga ik met de lokale boekwinkel praten over de uitdaging, zij hebben iets bedacht. Ik ben héél benieuwd!

***

Ik ben benieuwd of je ergens aan meedoet.

En of je iets gewonnen hebt!

Laat het eens weten!

6 reacties op “Ditjes en Datjes -34-

  1. Hoi,

    Bedankt weer voor de tips, ik heb bij een aantal meegedaan want ik ben nu eenmaal gek op lezen.

    Groeten van Connie Flipse

    Verstuurd vanaf mijn iPad

    Op 28 mei 2013 om 08:46 heeft De Boekblogger het volgende geschreven:

    > >

  2. Wat leuk dat je Hollands Glorie noemt! Ik heb dat stukje geschreven (ik verzorg sinds kort de boekenpagina van dit tijdschrift). ‘Dagen zonder Dulci’ is een mooie roman, echt een aanrader.

Laat hier je reactie achter.

