Nieuwe Boeken!

Boeken van de bieb, gratis downloads, boeken voor recensie en boeken in een goodiebag. Het zijn er weer een aantal!

Naar welk boek ben jij benieuwd?

Voor recensie

Stern door Thomas Heerma van Voss

Stern door Thomas Heerma van Voss (ebook)

Voor recensie van leesditboek.nl. Dit lijkt me een heel mooi boek – niet alleen (maar zeker ook) vanweg de cover! 

Volgens de uitgever: “Hugo Stern is een toegewijde basisschoolleraar. Met zijn vrouw Merel en hun achttienjarige zoon Bram leidt hij een aangenaam leven in Amsterdam-Zuid. Maar als hij onverwacht met vervroegd pensioen wordt gestuurd neemt zijn leven onvoorziene wendingen. In een heldere, zelfbewuste stijl leidt Thomas Heerma van Voss de lezer door het leven van een man die nooit iets verkeerd deed. Het resultaat is een beklemmende roman waarin Heerma van Voss heden en verleden van zijn hoofdpersoon op een ingenieuze manier door elkaar weeft.”

***

Vrij spel door Carlijn Vis

Vrij spel door Carlijn Vis

Dit boek ben je al op mijn blog tegengekomen in de Eerste Hoofdstukken en de winactie (tot en met 4 mei!). Ik moet het boek nog verder uitlezen en dan komt er ook een recensie van. Bij de Eerste Hoofdstukken staat waar het over gaat.

***

Gekregen

Zomerhuis met zwembad door Herman Koch

Zomerhuis met zwembad van Herman Koch (ebook)

Deze zat in mijn goodiebag van het Open Huis van uitgeverij Ambo|Anthos. Nu heb ik net Het diner gelezen (zie mijn recensie) en dat vond ik erg goed. Deze stond op mijn verlanglijstje, dus ik ben er erg blij mee. 

Volgens de uitgever: “Huisarts Marc Schlosser heeft een medische fout begaan waardoor een van zijn patiënten, de beroemde acteur Ralph Meier, is overleden. Maar was het wel een medische fout? Marc had immers een rekening te vereffenen met zijn patiënt, die net iets te veel belangstelling toonde voor zijn vrouw Caroline. Of heeft het alles te maken met de gebeurtenissen in het zomerhuis waar het echtpaar Meier het gezin Schlosser had uitgenodigd?”

***

Spanning & Retourtje Hato door René Appel

Spanning & Retourtje Hato van René Appel

Twee thriller-verhalen van een schrijver waar ik eigenlijk nog bijna niets gelezen heb. Terwijl René Appel toch een van de bekendste Nederlandse thrillerschrijvers is! Deze kreeg ik ook in mijn goodiebag (zie hierboven) en het is een goede manier op opnieuw kennis te maken met deze schrijver.

Volgens de uitgever: “In ‘Retourtje Hato’ reist de hoofdpersoon vanwege het plotse overlijden van zijn schoonmoeder samen met zijn vrouw Selma, haar verslaafde broer Rik en diens vriendin af naar Curaçao. Selma en haar man ergeren zich wezenloos aan Rik, die zich nogal onvoorspelbaar gedraagt, maar proberen zich in te houden omdat het ‘maar voor een weekje’ is. Als ze weer landen op Schiphol gaat er een zucht van verlichting door hen heen, maar dan begint de ellende pas echt.

‘Spanning’ speelt zich af in Amsterdam in 1980. Jeroen Wielmeijer moet onder grote druk zijn proefschrift over stress voltooien, maar zijn onderzoeksresultaten zijn anders uitgevallen dan gehoopt. Daar komt bij dat zijn relatie onder druk staat nu zijn vriendin erachter is gekomen dat hij is vreemdgegaan met zijn assistente Marjon. Een kwart eeuw later ziet Marjon Jeroen, die inmiddels hoogleraar is geworden, op televisie in een raatprogramma over stress. Het roept pijnlijke herinneringen bij haar op en zij is vastbesloten alsnog haar gram te halen, omdat ze meer weet over het onderzoek waar Jeroens glanzende carrière op de universiteit mee is begonnen.”

***

Uit de bibliotheek

Neem mijn ziel door Yrsa Sigurdardottir

Neem mijn ziel van Yrsa Sigurdardottir

Omdat ik binnenkort naar Ijsland ga, leek het me leuk om een paar Ijslandse boeken te lezen. Deze thriller leek me vooral erg goed.

Volgens de uitgever: “Op het schiereiland Snaefellsness wordt een vrouw dood op het strand aangetroffen. Ze is verkracht en er steken naalden in haar voetzolen. Is er een verband met het huiveringwekkende kindergehuil dat soms midden in de nacht opklinkt?

Advocaat Thóra Gudmundsdóttir neemt de verdediging van de hoofdverdachte in deze moordzaak op zich. Thóra’s naspeuringen brengen zeer verontrustende gebeurtenissen aan het licht die zich tientallen jaren eerder hebben afgespeeld. Is Thóra op een afschuwelijk familiegeheim gestuit?”

***

Gratis downloads

Feest door verschillende auteurs

Feest door verschillende auteurs (ebook)

Van chicklit.nl, die al 10 jaar bestaan. Een gratis boekje met verhalen van verschillende chick-lit auteurs: Marie-Cecile Beniers, Maeve Binchy, Chantal van Gastel, Astrid Harrewijn, Belinda Jones, Lisette Jonkman, Lindsey Kelk, Gillian King, Petra Kruijt, Ilse Spall.

Ik houd wel van een leuke chicklit op zijn tijd, dus dit boekje leek me leuk om te hebben.

***

Voor altijd door Susanna Tamaro

Voor altijd door Susanna Tamaro (ebook)

Downloadactie van uitgeverij Atlas-Contact. Ik weet niets van dit boek, maar de cover is erg mooi. Benieuwd dus! Met dank aan lezeres Tanneke die mij attent maakte op dit boek.

Volgens bol.com: “Als er iets onherstelbaars gebeurt, waarom kun je daarna alleen nog maar denken aan of je het had kunnen voorkomen?’

Sinds Matteo zijn jonge vrouw Nora en hun zoontje voor zijn ogen zag verongelukken, vraagt hij zich af of het zelfdoding was of een ongeval. Lange tijd heeft hij geprobeerd zijn verdriet te dempen met alcohol en vluchtige seks. Niemand kon hem helpen of bereiken.

Inmiddels, vele jaren later, woont Matteo teruggetrokken in een huisje in het bos. Hij vindt er troost in de natuur en de wisseling van de seizoenen. Nog steeds vraagt hij zich af of hij Nora’s dood had kunnen voorkomen.

In Voor altijd richt Matteo zich tot zijn geliefde Nora en vertelt hij haar het verhaal van zijn intense liefde en van de verschrikkelijk fouten die hij na haar dood maakte.”

***

Welke van deze boeken heb jij gelezen?

 

12 reacties op “Nieuwe Boeken!

  1. Hallo Leeswammes,
    Stern heb ik net gewonnen en verwacht ik nog met de post. De inhoud spreekt mij wel aan (ben zelf ook basisschool lkr.)
    Feest en Voor altijd staan ook op m’n e-reader. In Feest heb ik al een stukje gelezen en ik vind het wel leuk, lekker ontspannend.
    Ja, en Vrij Spel… die kan ik misschien nog lezen als ik h’m hier win.🙂

  2. Momenteel lees ik ‘Stern’ en ik ben enthousiast! Ik ben benieuwd wat jij er van zal vinden.
    Van René Appel las ik het verhaal ‘Retourtje Hato’ (uitgegeven als Literair Juweeltje), maar dat sprak me niet aan.

  3. Ineens kom ik dat boek ‘Stern’ overal tegen. Dus ja, ik ben ook benieuwd! Ga het zeker nog lezen, alleen twijfel ik of ik het wil kopen. De eerste pagina’s op bol.com geven mij de indruk dat het erg ruim is opgemaakt. Met dat in het achterhoofd vind ik de prijs wat hoog en daarom twijfel ik nog.

Laat hier je reactie achter.

