Februari Overzicht

In februari heb ik weer veel gelezen en veel op mijn blog geplaatst. De Ik Lees Nederlands uitdaging gaat heel goed. Er zijn al meer dan 100 recensies binnen. Ben jij al aan het lezen? Vergeet niet je recensie (of link ernaar) in te sturen. Zelf heb ik er 6 uit. 

Hier een overzicht van wat er deze maand op mijn blog verscheen.

Gedaan

De Boekblogger was op tv! Dan wel niet als boekblogger en alleen in de achtergrond, maar het was wel een hele leuke ervaring. Samen met Joyce, ook een Renate Dorrestein fan, ben ik afgelopen zondag naar de (live) opnames geweest van KunststofTV. Dit is een cultureel praatprogramma met deze keer de schrijvers Renate Dorrestein, Jan Siebelink, en toneelregisseur David Geysen.

De gesprekken waren interessant om te volgen en het sfeertje heel informeel. Zo werden er tijdens de uitzending drankjes rondgebracht. Na afloop werd ons nog wat te eten aangeboden. Leuk om mee te maken!

Omdat ik achter Renate Dorrestein zat heb ik de volgende dag het programma nog even bekeken, zodat ik Renate Dorrestein ook nog even van voren kon bekijken. Daar zag ik mezelf ook regelmatig in beeld. Wel grappig. Toen herinnerde ik me dat ik voor RTV Utrecht “op straat” geinterviewd was de week ervoor, maar nooit de moeite had genomen om te zien wat er uitgezonden was. Ik ben blijkbaar niet zo geinteresseerd om naar mezelf te kijken. Zoals ik tegen anderen zei: “Ik weet al wat ik gezegd heb, waarom zal ik dan nog kijken?”. Toch? 🙂 Ik zou dus geen goede klant zijn bij De rode loper van het gelijknamige boek van Thomas Rosenboom!

De Boekblogger zat in de jury! Van een lokale voorleeswedstrijd welteverstaan. Negen kinderen,de winnaars van hun lagere school, lazen een stuk uit hun favoriete boek voor, en samen met een jongerenwerker en een gepensioneerde nieuwslezer mocht ik besluiten wie de winnaars waren, die naar de regionale wedstrijd gaan. Heel leuk om te doen. Niet de eerste keer trouwens.

Ik heb weer twee winacties georganiseerd. Het boek Ik en Jij werd gewonnen door Mieke en Jeroen. Het boek Wissel werd gewonnen door Bianca.

Gelezen

Mijn favorite boek van de maand was Hotel Linda van Arjan Visser. Een heel mooi boek over een oude man die het heden en verleden door elkaar haalt.

Ik was Amerika door Gustaaf Peek. 4 sterren

De scheidingsclub door Sophie King (niet uitgelezen)

Kruisverhoor door Peter Delpeut. 4 sterren.

Hotel Linda door Arjan Visser. 4,5 sterren

De zoetheid van perziken door Joanne Harris. 4 sterren

Verder heb ik nog heel veel andere boeken gelezen (in totaal 13 deze maand) maar die worden op mijn Engelse blog besproken.

Ik las de Eerste Hoofdstukken van De lijst van al mijn wensen door Grégoire Delacourt en dat leek me wel mooi om een keer verder te lezen. Ook IV door Arjen Lubach wil ik graag verder lezen.

En verder nog

Er waren natuurlijk weer Ditjes en Datjes met winacties en andere boekerige zaken die ik op het internet tegenkwam. Ik schreef trouwens ook over nieuwe boeken die ik heb gekocht, gekregen of geleend, zie HIER en HIER. En als je mijn januari overzicht nog eens wilt zien, dat staat HIER.

.

*** Wat heb jij gedaan in februari? ***

6 reacties op “Februari Overzicht

  1. Je bent geen leeswammes maar een leeswolf! Zoveel titels, nee dat is onhaalbaar (geworden).Leuk dat je bij Kunststof was,;daar zat ook Jan siebelink, die net 75 is geworden.daar heb ik gisteren een weblog overgeschreven dat vandaag of morgen op http://www.oba.nl verschijnt. Verder was februari voor mij:Couperus, De boeken der kleine Zielen (maximum aantal sterren); Adriaan van Dis, De Wandelaar (3 sterren); en gedichten van bernard wesseling, naar de daken, 4 sterren, en jeugdherinneringen van de vlaamse schrijver Jan van Nijlen:Druilende burgerij (1966 en gaan over ong 1900, heel goed). Weer een mooie leesmaand toegewenst!

    • Leo, jij hebt ook lekker wat afgelezen de afgelopen maand. Ik zie waarom je de Ik Lees Nederlands! uitdaging niet nodig hebt. Lees je wel eens buitenlandse schrijvers (anders dan Vlaamse)? Ik word nu benieuwd naar De boeken der kleine zielen – met het maximum aantal sterren!

      Ik houd je weblog in de gaten. Eerlijk gezegd heb ik ooit, heel lang geleden, een van de eerste boeken van Jan Siebelink gelezen en daarna nooit meer (niet omdat ik het slecht vond, het kwam er gewoon niet van).

  2. Jij hebt echt veel gelezen en veel gedaan! Wauw 🙂
    Ik lees wel graag maar jammer genoeg ook redelijk traag. In februari is het mij toch gelukt om twee relatief dunne boeken uit te krijgen.

Laat hier je reactie achter.

