Winactie: Vlieggedrag door Barbara Kingsolver


Vlieggedrag door Barbara Kingsolver

Vlieggedrag door Barbara Kingsolver

Van uitgeverij Atlas Contact mag ik een exemplaar van Vlieggedrag weggeven! Zelf heb ik dit boek in het Engels gelezen en ik vond het prachtig. Hier is mijn Engelse recensie (5 sterren!). Het is pasgeleden in het Engels uitgekomen en nu al in het Nederlands vertaald.

De uitgever zegt: “De jonge, bijdehante Dellarobia droomde van een werelds bestaan, totdat ze zwanger werd en op haar zeventiende trouwde.

Twaalf jaar later, ongelukkig met haar armoedige leven op een boerderij in het oosten van de Verenigde Staten, zoekt ze een vluchtweg en staat ze op het punt een affaire aan te gaan. Maar in plaats van haar aanstaande minnaar te treffen in de bergen van de Appalachen boven haar huis, stuit ze op een prachtig en verschrikkelijk natuurwonder.

Na jaren afgesloten te hebben geleefd in hun kleine huis in een bekrompen gemeenschap, opent de wereld zich en ziet Dellarobia zich geconfronteerd met de komst van milieuactivisten, politici, een mediacircus en een charismatische natuurwetenschapper. Terwijl de verhoudingen binnen haar familie en de lokale gemeenschap veranderen, verbrokkelen de bestaande zekerheden van het leven. Hoe nu verder als niets meer hetzelfde is?”

Ik zeg: Wat een mooi boek! Ik vond het mooi hoe Delarobia veranderde van een moeder in een arm gezin met weinig vooruitzichten tot een veel zelfstandiger vrouw met zelfvertrouwen. Het was interessant om meer te leren over de opwarming van de aarde en de effecten ervan. Dit werd heel mooi door Kingsolver beschreven zonder dat het de lezer opgedrongen wordt.

Er zijn heel veel mooie beschrijvingen in het boek en het drukkende van klein stadje in de bergen in America waar weinig gebeurt is heel sterk. Iedereen kent elkaar en men leeft zoals men altijd al heeft geleefd. Is dat prettig of juist niet?

Barbara Kingsolver is vooral bekend van De gifhouten bijbel (The Poisonwood Bible), en The Lacuna, dat vorig jaar uitkwam. Zij heeft een groot aantal boeken op haar naam staan en vele prijzen gewonnen, waaronder de Orange Prize voor The Lacuna.

***

Wil je dit boek winnen? Lees dan even deze regels….

De regels:

  1. Iedereen kan meedoen, je hoeft niet zelf een blog te hebben. Je hoeft ook geen volger van De Boekblogger te zijn.

Vul eenvoudig je naam en emailadres in op het formulier hieronder en je doet mee.

  1. Het boek wordt alleen binnen Nederland verstuurd (sorry, mensen in België).
  2. Je kunt tot zaterdag 29 december meedoen. Op zondag 30 december trek ik de winnaars.
  3. Ik stuur de winnaar een email, die binnen 7 dagen moet worden beantwoord, anders wordt er een nieuwe winnaar gekozen.

Meer kansen maken?

Wil je vaker in de hoge hoed? Doe dan één of meer van het volgende:

  • Tweet over deze winactie. Gebruik mijn twitterhandle (@leeswammes) zodat ik je tweet terug kan vinden (je krijgt maximaal één extra kans, ook als je vaker tweet).
  • Vertel me in de reacties wat je mooi lijkt aan dit boek.
    (Om een reactie te kunnen geven: klik op het ballonnetje bovenaan deze blogpost of klik op de titel, dan verschijnt de reactiebox beneden deze blogpost).
  • Word volger van deze blog per email (rechtsboven, bij Volg per email).

Je kunt maximaal 3 extra kansen verdienen, dus vier kansen in totaal.

 Vul dit formulier in

  

Succes! 

19 reacties op “Winactie: Vlieggedrag door Barbara Kingsolver

  1. De gifhouten bijbel is een van mijn favoriete boeken en toch heb ik om de een of andere reden heb ik nog nooit iets anders van Kingsolver gelezen. Ik ben gewoon heel erg benieuwd naar Vlieggedrag!

  2. Ik heb vorig jaar De gifhouten bijbel gelezen van Kingsolver. Prachtig boek, met een bijzondere sfeer. Ik ben heel nieuwsgierig of Kingsolvers boek over een vrouw in de VS me net zo zal boeien als haar verhaal over de evangelisten in Afrika.

  3. Lezende wat jij ervan vond lijkt het mij ook een prachtig boek. Het drukkende van een klein stadje in de bergen in America waar weinig gebeurt spreekt me aan, net als de natuurbeschrijvingen, maar zeker ook de verandering die Dellarobia ondergaat!

  4. Het lijkt me een mooi boek, alleen al omdat de auteur een goede is. De ontwikkeling van een vrouw met veranderende omstandigheden en mooie beschrijvingen van natuur, nou, dat wil ik wel lezen!

  5. Als moeder lijkt me het een interessant boek om te lezen. Hoe te veranderen van het ene uiterste na – zo het lijkt – het andere uiterste. Als iemand die bewust om wil gaan met het milieu zeker ook boeiend. Veranderen is het sleutelwoord zoals het mij lijkt. Dat is weer ikzelf ook mee bezig ben, misschien een boek om mezelf aan te spiegelen, min de affaire. 🙂

  6. Het is altijd leuk om een boek te lezen over iemand die meer ontdekt over deze wereld en er zelf ook op vooruitgaat. Het inspireert om zelf ook te blijven vooruit kijken en actief te zijn.

  7. Het boek lijkt me interessant om verschillende redenen. Een ervan is de locatie. Ik vind de USA een boeiend land, zo anders dan Nederland. Soms beter, soms slechter. Dan het onderwerp. Van een heel besloten en bekende omgeving, terecht komen in een nieuwe wereld vol met kansen en bedreigingen. Kingsolver heeft al een bestseller op haar naam staan. Met die combinatie aan dingen moet het gewoon wel een goed boek zijn.

  8. Pingback: Winnaar van de Winactie Vlieggedrag | De Boekblogger

Laat hier je reactie achter.

