Winactie: De regenboogbende door Andrea Hirata (3x winnen)



De regenboogbende door Andrea HIrata

De regenboogbende door Andrea Hirata

Van uitgeverij Atlas Contact mag ik 3 exemplaren van De regenboogbende weggeven! Mijn recensie van dit boek zag je pasgeleden op dit blog.

Dit is het waargebeurde verhaal over de school waar deze Indonesische schrijver leerling was. Het gebouw zakt zowat in elkaar van ellende, en de school wordt regelmatig met sluiting bedreigd. De kinderen en hun ouders zijn er zó van overtuigd dat onderwijs belangrijk is, dat ze er alles aan doen om de school open te houden.

Mijn volledige recensie vind je HIER. Dit is een fictie boek voor volwassenen, gebaseerd op feitelijke gebeurtenissen.

***

Wil je dit boek winnen? Lees dan even deze regels….

De regels:

  1. Iedereen kan meedoen, je hoeft niet zelf een blog te hebben. Je hoeft ook geen volger van De Boekblogger te zijn.

Vul eenvoudig je naam en emailadres in op het formulier hieronder en je doet mee.

  1. Ik stuur maximaal één boek naar een winnaar in België, de andere twee boeken worden binnen Nederland verstuurd.
  2. Je kunt tot zaterdag 8 december meedoen. Op zondag 9 december trek ik de winnaars.
  3. Ik stuur de winnaars een email, die binnen 3 dagen moet worden beantwoord, anders wordt er een nieuwe winnaar gekozen.

Meer kansen maken?

Wil je vaker in de hoge hoed? Doe dan één of meer van het volgende:

  • Tweet over deze winactie. Gebruik mijn twitterhandle (@leeswammes) zodat ik je tweet terug kan vinden (je krijgt maximaal één extra kans, ook als je vaker tweet).
  • Vertel me in de reacties wat jouw band is met Indonesië. Bijvoorbeeld, ik had vroeger een vriendin wiens ouders uit Indonesië kwamen. Ze woonde niet dichtbij dus ik kwam er niet vaak, maar als ik was stond haar moeder altijd in de keuken. De heerlijkste gerechten kwamen er op tafel.
    Wat is jouw band met Indonesië? Familie/vrienden, vakantie, een speciaal gerecht? Er is vast wel iets te bedenken. Overigens hoef je niet per sé een band met Indonesië te hebben om dit boek te winnen, maar gebruik dan je creativiteit en maak er wat van!
    (Om een reactie te kunnen geven: klik op het ballonnetje bovenaan deze blogpost of klik op de titel, dan verschijnt de reactiebox beneden deze blogpost).
  • Word volger van deze blog per email (rechtsboven, bij Volg per email).

Je kunt maximaal 3 extra kansen verdienen, dus vier kansen in totaal.

Deze winactie is nu afgelopen.

 

 

De

Succes! 

17 reacties op “Winactie: De regenboogbende door Andrea Hirata (3x winnen)

  1. Toen ik 19 jaar was (1980), ben ik samen met een vriendin en m’n zus op vakantie geweest naar Java en Bali. Dat was toen een hele wereldreis. We gingen bij een klasgenootje op bezoek die in Semarang woonde waar mijn vader ook nog gelegerd was geweest in de oorlog. Om nog zoveel nederlands sprekende mensen (Indonesiërs) te ontmoeten die de oorlog ook hadden meegemaakt, was wel heel bijzonder!

  2. Mijn vader heeft jaren lang een langere periode per jaar in Indonesië gewerkt. Ook kwamen er regelmatig Indonesiërs naar Nederland waarvoor wij dan in de weekeinde leuke dingen organiseerden. Zelf heb ik stage gelopen in een ziekenhuis in Jakarta. En samen met mijn man heb ik een maand lang door Indonesië getrokken. Als wij bij mijn ouders zijn gaat het dan ook nog regelmatig over de bijzondere plekken en mensen waar wij zijn geweest in Indonesië.

  3. Ik ben zelf een kwart Indisch, mijn oma en haar familie komen uit Indonesie. ik heb daar nog veel familie wonen en ben er nu twee maal geweest, wat een warm bad. Toevallig net in Asta’s Ogen begonnen vandaag, om meer te leren over de geschiedenis van de Nederlands Indiers.

  4. Mijn moeder heeft in Indonesië gewoond als kind. Daar vertelt zij leuke verhalen over, zoals spelen, dansen in de moesson tijd, lekker buiten in de warme regen. Altijd op blote voeten liep. Ooit wil ik naar Indonesië toe en de plaats bezoeken waar zij enkele jaren heeft gewoond.

  5. Ik heb ooit een rondreis gemaakt door Java, Bali en Lombok. Indonesie is het mooiste land waar ik ben geweest. Toevallig ga ik dadelijk beginnen in Asta ‘ s ogen van Eveline Stoel over een Indische familie.

  6. Leuke actie, mijn band met Indonesië is velerlei… Mijn Oma heeft door papieren te vervalsen, als Indische, met haar kinderen kans gezien om buiten het kamp te blijven. Maar mijn Opa is vlak voor de bevrijding overleden in het jappenkamp Tjimahi, bij Bandung op java, en ligt daar op een ereveld begraven. Ik ben er twee keer met mijn vader geweest en hoop er ooit nog mijn zoon mee naar toe te nemen die naar Opa vernoemd is. Ook heb zo’n twintig jaar geleden voor mijn studie drie maanden stage gelopen bij de Mennonite Voluntary Service op Java en Sulawesi, toen sprak ik redelijk Bahasa Indonesia, helaas nu niet meer.

    Henriette

    • Henriette, als je mee wilt doen met de winactie moet je nog even het formulier invullen (zie de link onderaan het blogartikel).

      Jij hebt inderdaad veel banden met Indonesië. Ik hoop dat je er inderdaad een keetje met je zoon heen kan. Heel speciaal om daar te kunnen vertellen over de familie van vroeger.

  7. Eigenlijk heb ik geen bijzondere band met Indonesië. Het enige wat ik erover kan zeggen, is dat het me een mooi land lijkt qua natuur. Het lijkt me heel interessant om bijvoorbeeld de ‘sawa’s’ in het echt te zien. Het schijnt dat deze echt uit meerdere hoogtes plateau’s bestaan. Wat ik mij wel vaak afvraag, is waar het geld van de vele toeristen toch terechtkomt. Naar mijn idee gaan er jaarlijks veel toeristen naar Indonesie, maar toch krijg ik de indruk dat velen helaas in armoede leven.

  8. Pingback: Winnaar van de Winactie De regenboogbende | De Boekblogger

Laat hier je reactie achter.

