Getagged: Boeken Kopen

Books
Ik ben getagged door Anneke van Een Letter Meer Graag. De volgende vragen moet ik beantwoorden. Leuk!

1. Ben jij verslaafd aan boeken kopen?

Eh, nee. Dat komt voornamelijk omdat ik veel naar de bibliotheek ga en omdat ik ook veel boeken voor recensie krijg, of win. Ik win om de een of andere reden regelmatig een boek!

2. Wanneer koop je meestal boeken?

Als het van mezelf mag. Bijvoorbeeld, als ik naar een speciale boekwinkel ga waar ik normaal niet kom, of als ik al een tijdje niets gekocht heb.

3. Hoeveel boeken koop je meestal per keer?

Als ik eenmaal één in mijn handen heb om mee te nemen naar de kassa, dan koop ik er zeker 2 en liever nog één of twee meer.

4. Ga je meestal alleen boeken kopen, of met iemand samen?

Allebei! Ik heb een vriendin die misschien nog wel langer dan ik in een boekwinkel kan rondkijken, dus ik met haar hoef me nooit te haasten. Mijn man houdt het ook wel eventjes uit, hoewel hij zelf niet leest. Alleen gaan vind ik ook helemaal geen probleem.

5. Wat trekt je aan in een boek?

Absoluut de voorkant. Dat is denk ik wel 60% van de reden dat ik een boek zal kopen.

6. Is er een specifiek genre waar je meteen naartoe gaat in een boekwinkel?

Ik kijk vaak op de tafels in de buurt van de romans en daarna bij de Engelse boeken.

7. Koop je boeken liever nieuw, tweedehands of maakt het je niet uit?

Ik heb het liefst nieuwe boeken, maar tweedehands die er nog goed uitzien, vind ik ook geen probleem. Ik heb een enorme hekel aan vergeelde boeken dus die koop ik echt niet. Het moet er nog redelijk nieuw uitzien.

8. Hoeveel geef je gemiddeld uit aan boeken in de maand?

Geen idee! Volgens mij niet echt veel, misschien 20 euro?

9. Heb je jezelf wel eens een boek-shopverbod opgelegd?

Niet echt, maar er zijn wel tijden dat ik van mezelf heel hard moet nadenken voordat ik een boek mag kopen.

10. Hoe lang duurt het voordat je aan een boek begint nadat je hem hebt gekocht?

Dat is heel verschillend. Soms lees ik ‘m meteen, maar ik heb ook nog wel boeken in de kast staan die ik vorig jaar gekocht heb…

11. Koop je liever meerdere voordelige, dunne boeken, of één duur, dik boek?

Dat maakt niet zoveel uit. Ik koop wel graag voordelige boeken, maar een mooie hardback mag wel wat kosten.

12. Heb je nog iets te zeggen over je boekverslaving?

Ja, het loopt uit de hand! Ik heb nog heel veel ongelezen boeken liggen. Zoveel, dat ik een recensiestop heb op mijn Engelstalige blog. Dat betekent dat ik, behalve dan van de uitgevers waar ik al mee in contact ben, geen nieuwe reensieaanvragen aanneem tot maart volgend jaar. Hopelijk creëert dat een beetje rust in mijn leesleven. Op De Boekblogger kijk ik het nog eventjes aan.

13. Welke boeken heb je als laatste gekocht?

Dat was op het boekenfestijn. Daar heb ik negen nieuwe boeken gekocht, waaronder Tegenlicht van Esther Verhoef (nog niet gelezen 🙂 ).

14. Wie tag je?

Ik tag Kim van A Stream of Consciousness en Luna van Leesdame.

6 reacties op “Getagged: Boeken Kopen

    • Anneke, ik hoop *Tegenlicht* snel een keer te lezen, maar er ligt nog heel wat op de stapel.

      Ik denk dat ik niet koopverslaafd ben omdat ik genoeg boeken krijg. En vaak heb ik ook nog geluk en zijn het ook nog eens boeken die ik anders zelf gekocht had.

    • Kim, leuk dat je de tag aanneemt! Ik ben benieuwd naar je antwoorden.

      Tja, verslaving? Ik lees wel elke dag, moet wel genoeg binnenkrijgen. Koopverslaving, daar heb ik gelukkig niet zo’n last van.

Laat hier je reactie achter.

