Nieuwe Boeken!

De laatste paar weken heeft De Boekblogger weer een aantal nieuwe Nederlandse boeken gekocht, geleend of gekregen. Hieronder kun je zien welke recensies je dus binnenkort op dit blog kunt verwachten.

Blindgangers van Joke J. Hermsen

Blindgangers van Joke J. Hermsen

Dit is het boek van de maand bij de boekgrrls en ik had al gezegd dat ik het graag zou willen lezen. Geleend van een vriendin.

De reunie van een aantal middelbare vriendenkoppels in een huisje in Drenthe. Van bol.com: “Ze zijn getrouwd of al dan niet in harmonie gescheiden, ze zijn ongehuwd maar niet kinderloos, of kinderloos maar niet alleenstaand, of zelfs van twee walletjes etend. Vermoeid en vertraagd bereikt de hele club, inclusief meegekomen kroost en oude aanhang, de avondlijke bestemming. Het feest kan beginnen.”

***

Een gat in de lucht van Erik Nieuwenhuis

Een gat in de lucht van Erik Nieuwenhuis

Een boek op de shortlist van de Academica Literatuurprijs. De eerste van de drie die ik lees. Van de bieb.

Ik heb het vorige week gelezen, prima boek! Het gaat over Oudejaarsdag en Nieuwjaar, waarbij je telkens even in het leven van een aantal personages kijkt. Langzamerhand ontwikkelt zich een verhaal en blijken de meeste personages wel wat met elkaar te maken te hebben.

***

De inwijding van Tess Franke

De inwijding van Tess Franke

Slechts één dag was dit boek gratis te downloaden via boenda.nl, dus dat heb ik gedaan. Ik ben wel benieuwd naar deze schrijfster.

Hier gaat het over volgens boenda.nl: “Femke Wolzak, een succesvolle jonge advocate in Amsterdam, beleeft in De Inwijding haar eerste avontuur in de wereld van zware criminaliteit, gangsterdom en afrekeningen met dodelijke afloop. Ze probeert te bemiddelen in de huwelijkscrisis van Hermanna, die ‘married to the mob’ is. Maar op een dag ligt Hermanna dood op Femkes stoep…

De  Inwijding is het eerste deel in een serie legal thrillers waartoe ook De BeproevingDe Bezieling enMaskerade behoren.

***

Cocktailverhalen

Zomerse cocktailverhalen van Damespraatjes

Een gratis download, waar ik het HIER ook over had. Een bladzijde of 30 aan leuke zomervehalen.

***

Pil van Mike Boddé

Pil van Mike Boddé

Dit boek heb ik uit de boekenkast gered van een vriendin, die er niets aan vond. Ik heb van het boek gehoord en wil het in ieder geval proberen.

Van de uitgevers: “Een cabaretier met een depressie: je zou bijna denken dat het een grap is. Maar de depressie die Mike Boddé begin jaren negentig overviel, was beslist niet om te lachen. De allesverlammende ziekte dwong hem zijn samenwerking met Thomas van Luyn stop te zetten en zijn hele leven kwam in het teken te staan van de vraag: wat gebeurt er in godsnaam met me, en hoe word ik weer beter?”

***

Serpent van Carla de Jong

Serpent van Carla de Jong

Dit boek kwam ik tegen bij De Slegte en het leek me wel wat. Ik houd er wel van (voor mij) nieuwe Nederlandse schrijvers te ontdekken, en dat voor 5 euro! Buitenkansje!

Van de uitgever: “De moord op de extraverte Ragna Ooms zorgt voor veel onrust in de psychiatrische kliniek waar zij werkte. Tijdens het onderzoek raakt rechercheur Birgitta Reve steeds meer in de ban van de grenzeloze persoonlijkheid van het slachtoffer: een uitbundige vrouw, sexy en wellustig. Maar er zit ook een kant aan Ragna waar ze geen vrienden mee heeft gemaakt.

In haar zoektocht naar de waarheid duikt de eigenzinnige Birgitta diep in het verleden van het slachtoffer. Ze lapt daarbij de nodige professionele regels aan haar laars en zet uiteindelijk meer op het spel dan haar carrière alleen.”

***

Het eerste jaar van haar huwelijk van Anita Shreve

Het eerste jaar van haar huwelijk by Anita Shreve

In ruil voor een recensie gekregen van Uitgeverij Orlando. Ik heb nog nooit iets van Anita Shreve gelezen terwijl zij al tijden op mijn wensenlijstje staat! Ik ben er meteen in begonnen.

Van de uitgever: “Margaret en Patrick zijn nog niet zo lang getrouwd en hebben zich recentelijk in Afrika gevestigd, wanneer ze zich enthousiast aansluiten bij hun Britse vrienden voor een expeditie naar de top van Mount Kenya. Tijdens de beklimming gebeurt er een afschuwelijk ongeluk.
In de nasleep daarvan worstelt Margaret met de vraag wat er op de berg precies is gebeurd, en in hoeverre niet alleen zijzelf maar ook haar huwelijk daardoor is veranderd. “

Ken jij één van deze boeken?

Wat vond je ervan?

door Leeswammes Geplaatst in Boeken

Laat hier je reactie achter.

