Boek Recensie: Ze komt nooit meer terug van Hans Koppel

Ze komt nooit meer terug van Hans Koppel

Aan het begin van dit boek wordt Ylva, getrouwd en moeder van een dochter, gekidnapt en opgesloten in de kelder van haar buren. De buren zijn express daar komen wonen om Ylva te pakken te nemen. Ylva is één van de ‘Bende van Vier”, een groepje vroegere klasgenoten waarvan er één al in het eerste hoofdstuk vermoord wordt. Maar Ylva hoeft voorlopig niet dood. Zij wordt opgesloten in een kelder en kan via een scherm zien hoe het met haar man en dochtertje gaat (via een camera gericht op hun huis).

Haar man Mike vermoed eerst dat ze er een (nieuwe) lover op na houdt, maar vertrouwt het toch niet. De politie is terughoudend met hun onderzoek.

In het begin van het boek is het verhaal niet erg spannend en zelf een beetje afstotend (vanwege wat er met Ylva gebeurt). Verderop in het boek, vooral als Mike met een psychiater gaat praten,  liepen de rillingen me toch over de rug.

De vertwijfeling van Mike is heel goed neergezet. Hij weet niet of hij nu wel of niet boos moet zijn op zijn vrouw. Is zij nu uit zichzelf vertrokken of is zij onvrijwillig door iemand meegenomen?

Er is een andere verhaallijn, over twee mannen die geobsedeerd zijn met de Bende van Vier, dat erg langzaam opstart en pas later een grotere rol in het verhaal gaat spelen. Dat vond ik jammer, omdat wat deze mannen doen heel relevant is voor Ylva’s zaak. In deze verhaallijn had de verklaring, waarom de buren Ylva kidnappen, opgenomen kunnen zijn. Nu werd dit in een apart hoofdstuk aan het einde van het boek nog beschreven.

Dit is een boek dat je lekker snel uitleest, want je wil weten hoe het afloopt!

Mijn waardering: 4/5

Dit boek heb ik: gekregen via Not Just Any Book voor hun pre-read actie

Aantal bladzijden: 218

Gepubliceerd in: 2012 (oorspronkelijke Zweedse uitgave, Kommer aldrig mer igen, 2011)

2 reacties op “Boek Recensie: Ze komt nooit meer terug van Hans Koppel

  1. Dit lijkt me echt zo’n page turner waar ik dol op ben (en waarvan ik er al zo enkele tientallen op mijn TBR-lijst heb staan). Toch weer een titel om in de gaten te houden.

Laat hier je reactie achter.

