Ditjes en Datjes -6-

In de boekenwereld gebeurt er nog wel eens wat. Hier een paar van de leukste ditjes en datjes waar jij (en ik) zelf ook aan mee kan doen.

***

Hoera! Ik was één de winnaars van het nieuwe boek van Katie Fforde, De kers op de taart, dat in Ditjes en Datjes 4 besproken werd!

***

Twitterleesclub

TwitterleesclubDe twitterleesclub (@leestweeps) houdt maandag 4 juni hun tweede twitter leesavond. Het boek Perfecte Stilte, van Thomas Verbogt wordt dan besproken.

Ik heb de eerste keer ook meegedaan. Als je niet veel op Twitter zit en/of het nooit gebruikt om met een paar mensen tegelijk te chatten, dan vind je het waarschijnlijk erg rommelig. Je went eraan, volg één bepaalde discussielijn dan is het heel leuk om te doen. Je praat nl. met andere lezers over hetzelfde boek zonder dat je ergens heen hoeft, of mensen hoeft op te trommelen.

Kijk HIER voor meer informatie.

.

Soap story:

Zeep van Nico van WijkVan dit boek, Zeep, van Nico van Wijk, over het maken van een soap serie, heb ik de eerste hoofdstukken al uitgeprobeerd. Ik besloot dat ik niet verder hoefde te lezen, maar misschien lijkt jou dit wel een leuk boek. Je kunt ‘m winnen bij Watleesjij.

Meedoen: formulier invullen. Er staat niet bij tot wanneer je mee kan doen.

Klik HIER voor meer informatie.

.

.

Moeders:

Relax Mama! van Elsbeth TeelingRelax, Mama! van Elsbeth Teeling is een hilarisch handboek voor moeders, maar blijkbaar ook leuk als je zelf helemaal geen moeder bent. Je kunt dit winnen via Damespraatjes.

Meedoen: formulier invullen. Er staat niet bij tot wanneer je mee kan doen.

Klik HIER voor meer informatie.

.

.

Man kwijt:

Manazuru van Hiromi Kawakami

Leuk, een Japanse schrijfster! Een Japanse vrouw woont alleen met haar dochtertje nadat haar man verdwenen is. Zou hij nog leven? Het boek Manazuru van Hiromi Kawakami kun je winnen bij Libelle.

Meedoen: formulier invullen. Je kunt to 15 mei meedoen.

Klik HIER voor meer informatie.

.

 Succes als je meedoet!

8 reacties op “Ditjes en Datjes -6-

  1. Ik ben sinds kort ook de twitter leesclub gaan volgen. Ik denk niet dat ik dit boek ga meebespreken maar ik vind het een leuk idee, dus ik zie wel wat er nog meer aan boeken voorbij gaat komen.

  2. Weer een leuke Ditjes en Datjes, Judith… Ik ga me echter deze keer niet laten verleiden om een boek te winnen … 🙂 Ik moet echt zorgen dat die TBR-lijst wat korter wordt, iets wat tot nu jammerlijk is mislukt.

    • Nadine, ik weet helemaal wat je bedoelt! Toch kan ik het vaak niet laten om mee te doen met winacties. Zoveel mooie boeken!!

      Ik heb dit weekend 5 (gelezen) boeken weggegeven aan mijn schoonmoeder dus met die gedachte mogen er wel weer een paar bij. 🙂

      • Ik vrees dan ook dat ik het niet meedoen niet lang ga volhouden, maar ik kan toch proberen. Want er is nog iets waar ik het moeilijk mee heb… Dat is boeken weggeven of wegdoen… Zelfs al vind ik een boek niet goed, dan nog wil ik het bijhouden, want misschien vind ik het binnen een jaar (of tien jaar) wel goed. 🙂

      • Oh, maar ik geef zelfs boeken weg die ik wl mooi vond maar waarvan ik redelijk zeker weet dat ik ze toch niet meer ga herlezen. En dan doe ik ze liever nu weg, nu ze nog mooi, niet vergeeld, zijn, dan over 10 jaar, als ze er oud uitzien.

        Tot nu toe heb ik geloof ik slechts n keer gedacht “Waar is dat ene boek? Ach, dat heb ik weggedaan. He, jammer.” Komt dus niet vaak voor.

Laat hier je reactie achter.

