Dewey’s Read-A-Thon op 21 April

Read-A-Thon

Morgen, op 21 april is het weer tijd voor de de 24 Hour Read-a-thon. Wat een read-a-thon precies is, heb ik HIER al uitgelegd. In het kort: je leest in 24 uur zo veel mogelijk zonder je te laten afleiden door huiselijke beslommeringen, maar wel met de steun van anderen die meedoen aan de read-a-thon. Je laat af en toe on-line wat van je horen (of niet), en bezoekt regelmatig of minder regelmatig de blogs van anderen om te zien hoe zij er voor staan en ze aan te moedigen.

Het begint zaterdag om 2 uur ’s middags en duurt tot zondag 2 uur ’s middags. Ik heb zelf het hele weekend vrijgehouden voor de readathon.

Wil je ook meedoen? Of misschien alleen zaterdagmiddag, zondagmorgen? Of je nodigt een vriend(in) uit, haalt wat snacks in huis en leest de hele avond/nacht?

Meld je HIER aan (kost niets, geen verplichting). Er staan al ruim 300 mensen ingeschreven van over de hele wereld. Er worden ook kleine challenges gehouden waarbij je prijsjes kunt winnen. Al met al een gezellige boel, vooral als je ook eens een paar (andere) blogs bezoekt om te zien waar die mensen mee bezig zijn op dat moment.

Als je het minder officieel wilt doen mag je ook hieronder een reactie achterlaten dan weet ik dat je meedoet! Heb je nog een excuus nodig om lekker een weekendje te lezen? Nou, hierbij dus!

Ik doe mee met mijn Engelse blog, waar je regelmatig updates kunt verwachten – dus hou het in de gaten en laat af en toe een reactie achter om me aan te moedigen. Ik ga waarschijnlijk rond een uur of 1 of twee ’s nachts mijn bedje in, en dan lees ik ’s morgens na het ontbijt weer verder.

Leuk idee, zo’n read-a-thon?

Ga je er een uurtje voor zitten, of misschien wel 24 uur?

door Leeswammes Geplaatst in Boeken Getagged

7 reacties op “Dewey’s Read-A-Thon op 21 April

  1. Klinkt erg leuk, maar ik denk dat ik me er niet op zou kunnen concentreren? Ik lees altijd kleine stukjes en alleen als ik ziek ben ofzo dan kan ik wel langer achter elkaar lezen soms omdat ik gewoon niet veel anders kan dan stil zitten. Normaal ben ik daar te onrustig voor.

    Hoeveel wil je gaan lezen? Ik ben heel benieuwd! Succes!

    • Roxanne, ja, dat wordt lastig. Of je moet jezelf zeggen: nu gaan zitten en lezen! Als ik de computer niet te dicht in de buurt heb kan ik wel een tijd achter elkaar lezen…

      Ik hoop een stuk of 3 boeken te lezen, ongeveer 750 bladzijden. Of het gaat lukken? Geen idee. Voor de zekerheid heb ik ook nog een 4e boek klaarliggen, maar dat is echt wishfull thinking!

  2. Dat lijkt me zo leuk om aan mee te doen en eigenlijk heb ik dit weekend niet veel te doen, maar ik weet dat ik na een uur en half lezen meestal even genoeg heb. Eigenlijk is bij mij vooral het probleem om te lezen op uren die ik niet gewoon ben (ik lees voor ik ga slapen een uur/ anderhalf uur en in het weekend ook nog een uurtje na het opstaan. Voor de rest lees ik alleen voor school of al school of als ik heel weinig te doen heb in de dag.) Ik denk dat ik dus niet echt geschikt ben voor zo’n read-a-thon, maar ik ga wel proberen veel te lezen dit weekend!

    • Leuk Katrien. Gewoon proberen, dat is al heel leuk. Ik hoop dat je veel lees-tijd kunt inpassen in je weekend. Lekker op de bank kruipen met een kopje thee en een boek? Hoeft natuurlijk ook niet 24 uur – zo’n readathon is alleen een excuus om lekker veel te lezen. “Want alle anderen doen het, dus mag ik het ook.” Zoiets. 🙂

  3. Pingback: 24 Hour-Read-A-Thon | Boeklover

Laat hier je reactie achter.

