Recensie: De camping van Karin Kuiper

De camping van Karin KuiperDit boek stond al op mijn wensenlijstje dus ik vond het maar al te leuk dat ik het won in een winactie.

Helaas viel het wat tegen: er gebeurde te weinig interessants. Of beter gezegd: de elementen waren er wel, maar de conflicten en problemen waren niet sterk genoeg neergezet waardoor ik niet zo geinteresseerd was in het verloop van het verhaal.

De camping: Waar het over gaat

Van de achterkant van het boek: “Camping Le Paradis in midden-Frankrijk moet de relatie van een Nederlands stel een nieuwe impuls geven. Als eigenaars proberen ze het hun gasten op alle mogelijke manieren naar de zin te maken en tegelijk hun eigen geluk te hervinden.

Maar dan verschijnt er een geheimzinnige gast met een tas vol geld. En een bus vol alleenstaande ouders met kinderen. Het is gedaan met de rust. En niet alleen met de rust.

Liefde, drank en drama vormen de ingediënten van deze roman, waarin een paradijselijke camping langzaamaan verandert in een hel.”

De camping: Wat ik ervan vond

Nou, dat viel wel mee, van die hel. Het was allemaal geen koek en ei daar op die camping, maar een hel vond ik het toch niet. De “geheimzinnige gast” had best wel wat meer kunnen doen dan biertjes drinken en met vrouwen flirten. Op een gegeven moment had hij wel een medisch probleem, maar toen dat opgelost was, was dat ook al niet meer interessant.

De hoofdpersonages, de eigenaren van de camping, waren ook niet bijster interessant. Ze hadden wel een “verleden” maar niet eentje die mij aansprak en waarvan ik de details nu nog weet. Het waren ook geen prettige mensen vond ik.

Wat ik wél heel leuk vond aan dit boek was de sfeer. Nu ben ik zelf helemaal geen camping type, maar ik kon het me helemaal voorstellen, dat het er zó op een camping toegaat. Dat was heel overtuigend. Ik kan me voorstellen dat als je een campingganger bent, je bij het lezen van dit boek weer helemaal in de stemming komt.

Als verhaal over een camping betreft was het dus best goed, alleen had de drama wel iets meer overdreven mogen worden. Het was té subtiel en te weinig aangrijpend.

Mijn waardering: 3.5/5

Dit boek heb ik: gewonnen van Estivant Vakanties

Aantal bladzijden: 224

Gepubliceerd in: 2011

2 reacties op “Recensie: De camping van Karin Kuiper

Laat hier je reactie achter.

