Nieuwe Boeken!

De laatste paar weken heeft De Boekblogger weer een aantal nieuwe Nederlandse gekocht, geleend of gekregen. Hieronder kun je zien welke recensies je dus binnenkort op dit blog kunt verwachten.

Gewassen vlees van Thomas Rosenboom

Gewassen vlees van Thomas Rosenboom

Hoezo? Dit boek heb ik uitgezocht bij de opening van Boekspots. Er was een zeer ruime keuze in de boekenkast dus het was niet makkelijk kiezen, maar van Rosenboom heb ik al met heel veel plezier twee boeken gelezen (Publieke werken en Zoete mond), dus vandaar dat ik nu voor Gewassen vlees koos.

Waar gaat het over? (Website van de uitgever) “De Friese burgemeesterszoon Willem Augustijn van Donck wil maar één ding en dat is de liefde van zijn vader winnen. Alles wat hij doet blijkt verkeerd uit te pakken. Om uit te vinden waarom zijn vader hem afwijst verdiept hij zich in diens verleden. Daarbij roept hij de hulp in van de door zijn vader gehate, geniale heer Bergsma. Maar al spoedig raakt Augustijn verstrikt in een web van leugens, chantage, liefdadigheid en waanbeelden.”

Eerste indruk? Wel een lijvig boek zeg! Maar de beschrijving klinkt als een echte Rosenboom dus het lijkt me mooi.

.

De kok van Martin Suter

De kok van Martin Suter

Hoezo? Dit boek Dit boek kreeg ik van uitgeverij Signatuur, voor recensie.

Waar gaat het over? Dat kun je HIER zien, want ik heb er al een Eerste Hoofdstukken artikeltje aan gewijd.

Eerste indruk? Die was goed! Het lijkt me een mooi boek en ik ga het zsm lezen!

.

Het dorpsgericht van Frans van den Ouweland

Het dorpsgericht van Frans van den Ouweland

Hoezo? De schrijver emailed mij over dit boek en stuurde het toen naar me toe voor recensie. Binnenkort aan de beurt!

Waar gaat het over? Dat heb je ook al in de Ditjes en Datjes kunnen lezen van twee weken geleden: “Michel Perraudin besluit na de dood van zijn ongeboren zoon Parijs te verruilen voor een gehucht op het platteland; hij wordt er onderwijzer.  De dorpelingen belemmeren hem in zijn zoektocht naar onschuld. Als een voyeur, een onruststoker die niet bij hen past, wordt hij opgejaagd. Michel weet dat hij zijn leerlingen niet in de steek kan laten – hun hoop is de zijne – en samen met collega Hélène verzet hij zich tegen de destructie die hem van buitenaf en van binnenuit tergt.”

Eerste indruk? Het verhaal klinkt goed, en de eerste paar bladzijden heb ik ook al even gelezen, en dat leek me wel mooi. De voorkant is niet mooi. Dit boek zou ik in de winkel zo voorbij lopen.  Waarom hebben toch zoveel Nederlandse boeken een saaie voorplaat? Waarom?

.

Beste vriend van Robert Vuijsje

Beste vriend van Robert Vuijsje

Hoezo? Dit boek kwam ik tegen bij de Sprinters in de bibliotheek. Helemaal nieuw en niet al te dik. Lekker voor tussendoor. Ik had Vuijsje’s Alleen maar nette mensen ook met plezier gelezen.

Waar gaat het over? (Website van de uitgever): “Iedereen kent Samuel Green, maar waar is hij ook alweer beroemd van? In een wereld die geobsedeerd is door roem wil hij mee één ding: gezien worden.

Beste vriend is een even humoristische als aangrijpende roman over de moderne obsessie met roem en de betekenis van echte verwantschap.”

Eerste indruk? Dat weet ik niet meer, want ik heb het al uit. Vond het inderdaad humoristisch en wel een aardig boek. Krijgt van mij 4 sterren, nu moet ik de recensie nog schrijven.

Heb jij nog leuke nieuwe boeken gescoord?

door Leeswammes Geplaatst in Boeken

2 reacties op “Nieuwe Boeken!

  1. Vrijdag ga ik naar het boekenfestijn (het is een organisatie die door België en Nederland trekt en grote boekenbeurzen houdt) bij ons in de buurt en Ellen en ik zij van plan nog wat leuke boeken te zoeken. Ik ben erg benieuwd, maar ik denk dat het een moeilijke keuze zal worden, aangezien je niet alle boeken kan meenemen. Gelukkig liggen de prijzen er lager, maar ik vermoed dat het vooral bestsellers zijn, omdat die goedkoper verspreid kunnen worden.

    • Oh, het boekenfestijn! Ik ben er maar 1 keer geweest en kreeg bijna rugpijn van de stapel boeken die ik weer mee terug naar huis nam. Er zijn een heleboel bekende boeken, maar heus niet alleen bestsellers. Er zijn ook Engelse boeken, maar ik weet niet zeker of je die graag leest. En dan alle hobby boeken – het zou me niet verbazen als je daar ook nog wat leuks vindt.

      Ik wil er graag heen maar durf niet omdat het een soort van IKEA voor boeken is, zoveel keus en zo goedkoop, ik zou niet weten hoe NIET al die mooie boeken te kopen!

Laat hier je reactie achter.

