Nieuwe Boeken!

Deze week heb ik twee nieuwe Nederlandse boeken gekregen. Hieronder kun je dus zien welke recensies je binnenkort op dit blog kunt verwachten. Op mijn Engelse blog zie je welke Engelse boeken ik pasgeleden gekregen heb.

Schemervlucht van Alexandra Smith

Schemervlucht van Alexandra Smith

Hoezo? Dit boek kreeg ik via boekgrrls.nl, waar leden af en toe een boek krijgen om te recenseren. Ik plaats de recensie daarom niet alleen op dit blog, maar ook op boekgrrls.nl.

Waar gaat het over? (Website auteur) “Maries is het modellenwerk na tien jaar zat. Ze nadert de dertig en wil de fysieke aftakeling buiten het oog van de camera houden. Wat doe je als je toe bent aan iets anders, terwijl je nooit iets anders hebt gedaan? Een carrièreswitch wordt uitgesteld als haar moeder in het ziekenhuis belandt. Diep weggestopte herinneringen uit haar jeugd komen bovendrijven. In de chaos verlangt ze ernaar om terug te keren naar Australië. Ze wil op 17.000 kilometerafstand van Nederland het zand onder haar voeten voelen. Dat wordt haar hoogste prioriteit.”

Eerste indruk? Zo te zien (maar weet het niet zeker) is het de schrijfster zelf die op de omslag staat. Vind ik vreemd, alsof je je lichaam gebruikt om je boek te verkopen. Het verhaal spreekt me wel aan, maar die voorplaat niet, suggereert glamour-achtig verhaal.

Vette Pech van Larissa VerhoeffVette Pech van Larissa Verhoeff

Hoezo? Dit boek won ik via Twitter. The uitgever, Lev. boeken vroeg zich af of er mensen waren die moeite hadden met het goede voornemen om af te vallen. Ik twitterde terug: Ik! Het is al 10 januari en ik ben nog niet eens begonnen. Dat leverde mij dit boek op. Bedankt nog!

Waar gaat het over? (Website uitgever) “Dik zijn. ‘Als je het zo erg vindt, dan doe je er toch wat aan? Da’s toch heel makkelijk. Je eet minder en je sport meer. Zo simpel.’

Als de oplossing zó makkelijk was en zo zwart-wit, dan was er geen probleem. Dan was niemand dik. Maar waarom lukt het afvallen vaak niet? Waarom zijn we eigenlijk dik en voelen we ons daardoor ongelukkig?
Vette pech is een tragikomische zoektocht naar de wortels van het kwaad dat ‘altijd maar willen eten’ heet en beschrijft hoe het is om in deze tijd van een extreem slank schoonheidsideaal een maatje meer te hebben. Hoe mannen daarop reageren. Hoe vrouwen daarop reageren. Van de lach, de traan, de angry fat woman-tirades tot ‘wees blij met je lijf’-mantra’s en alles wat daartussen zit. Het resultaat is een eerlijk, confronterend maar ook troostvol en grappig boek.

Verwacht geen Sonja Bakker- of Tell Sell-oplossingen – die heeft Larissa allemaal al geprobeerd. Dit boek gaat echt de diepte in en probeert de oplossing te vinden die wél werkt.”

Eerste indruk? Ik heb het boekje al uit! Het zijn maar 150 bladzijden die heel herkenbaar zijn voor een dikkerd-in-spé zoals ik. Heel veel keer dacht ik “Ha, inderdaad!”, “Ja, precies!”, maar het duurde wel lang tot de schrijfster met een oplossing voor het probleem kwam.

Die heeft ze, een beetje, maar nadat ik het boekje had gelezen was ik het al snel weer vergeten – dus: meteen beginnen met afvallen zogauw je het boekje uit hebt.

Heb jij nog leuke nieuwe boeken gescoord?

door Leeswammes Geplaatst in Boeken

7 reacties op “Nieuwe Boeken!

  1. Pingback: New Arrivals! « Leeswammes' Blog

  2. Ik heb onlangs ook twee boeken van Pan Macmillan gewonnen via twitter! Het was echt heel toevallig op dezelfde dag van dezelfde uitgeverij. Ik ben er erg benieuwd naar. The child inside en this perfect world. (Ben ondertussen vergeten wie de auteur was.)
    Jij schijnt ook wel geluk te hebben met winnen 😉

    • Wat leuk Katrien, dat je twee boeken gewonnen hebt! Ik win heel vaak wat – vooral via Twitter. Het lijkt wel of er maar weinig mensen reageren. Ik ben wel kritischer geworden, heb ook wel eens iets gewonnen dat mij niet zo geweldig leek, dat ik alleen maar retweette voor mijn volgers, en toen was ik zelf de winnaar!

Laat hier je reactie achter.

