Boekbloggersbijeenkomst in Groningen

Gisteren zijn we met een aantal boekbloggers bijeengekomen in Groningen, in het mooie Feithhuis vlak bij de Martinitoren.

We waren met z’n vieren nadat een paar mensen helaas hadden moeten afzeggen. Joke en ik waren een heel eind met de trein gekomen, terwijl de sportieve Ijsbrand minstens zo lang op de fiets zat om erbij te kunnen zijn. Voor Anna was het dichtbij.

meeting_groningen

Hier een foto van de dames: vlnr Anna, Judith en Joke.

Met boekenliefhebbers is het altijd heerlijk om bij te kletsen, zelfs als je ze nog nooit in levende lijve ontmoet hebt. We hebben het natuurlijk over boeken gehad, zoals: hoe snel lezen we, hoeveel boeken hebben we, wat doe je als je vloer begint in te zakken door het gewicht van de boekenkasten (!), hoe zit het nou met die e-readers? En verder nog over onze achtergrond, over poezen en over hardlopen. En nog veel meer, natuurlijk.

We hebben het ook nog even gehad over The Wasted Vigil van Nadeem Aslam die we zouden lezen en bespreken. Ik heb ‘m niet uitgelezen omdat ik er niets aan vond, maar Joke en Anna vonden het prachtig. Het werd geen verhitte discussie, maar het was leuk om te horen waarom de andere twee het wél heel mooi vonden. Joke’s recensie staat HIER.

Leuk feitje: Anna kende ik online al heel lang omdat we achter-achter-(en zo nog een aantal keer)-nichten van elkaar zijn, wat we ontdekten doordat we allebei stamboomonderzoek doen. Dat we ook allebei een boekblog hebben, ontdekten we pas vorig jaar. Onze gemeenschappelijke voorouder Paulus Schuil, was geboren in 1650 in Leiden. Anna is van de Sneeker tak en ik van de Harlinger tak. Ja, Paulus verhuisde inderdaad naar Friesland. Dit was de eerste keer dat we elkaar ontmoetten.

De volgende boekbloggersbijeenkomst is in Zwolle, over een paar maanden of zo. Alle geinteresseerde boekbloggers zijn hierbij vast uitgenodigd.

8 reacties op “Boekbloggersbijeenkomst in Groningen

  1. Zwolle fiets ik desnoods. Wil Anna nu wel eens ontmoeten 😉 Leuk verslag, en misschien moeten we actief links en rechts werven voor diegenen die even niet zo actief de blogs lezen, dat kan altijd natuurlijk. Maar volgende keer ben ik er, want ik vond het jammer dat het niet lukte afgelopen weekend.

    • Inderdaad Koen. Ik weet dat een aantal mensen niets wist van deze bijeenkomst in Groningen en dat is jammer. Volgende keer gaan we iets actiever te werk. We hebben de power of Twitter tot onze beschikking, tenslotte!

    • Cinoiseries, dat hangt een beetje af van wie het organiseert en welke eerste reacties er binnenkomen. En we hoeven ook niet allemaal tegelijk bijeen te komen. Zo hebben we een meeting in Utrecht gehad (waar jij ook bij was), één in Nieuwegein, en met dezelfde groep van Nieuwegein dus nu in Groningen.

      Ik denk dat het altijd een mix& match blijft en dat niet iedereen altijd zal kunnen gaan.

Laat hier je reactie achter.

