Winnaar Academica Literatuurprijs Bekend

Academica Literatuurprijs

Zoals je weet heb ik dit jaar ook weer de shortlist van de Academica Literatuurprijs gelezen en mijn recensies op deze blog geplaatst.

Nu is dan de winnaar bekend: Peter Buwalda voor het boek Bonita Avenue.

Dit was de shortlist (click op de titel voor mijn recensie, mijn waardering in sterren):

Literair gezien vond ik Het graf van de voddenraper het best, maar qua entertainment lag mijn voorkeur bij De val van Hippocrates. Echt een leuk boek!

Bonita Avenue, de winnaar van de Academica Literatuurprijs, vond ik geen slecht boek (ik begon mijn recensie met de opmerking dat een nieuwe W. F. Hermans leek te zijn geboren) maar viel mij uiteindelijk toch tegen.

Maar eens zien of ik voor volgend jaar weer mee ga lezen. Het is leuk, maar ik wil nu ook wat meer tweede (of verdere) boeken van Nederlandse schrijvers gaan lezen!

Laat hier je reactie achter.

