Verslag van een Boekbloggerbijeenkomst

Zo, dat klinkt: boekbloggerbijeenkomst!

Koen en Anna bedachten dat het leuk zou zijn om met een aantal Nederlandse boekbloggers (die in het Nederlands bloggen) bijelkaar te komen. Eerder dit jaar had ik al met een aantal Engelstalige Nederlandse boekbloggers ge-high tea-d (met behalve ikzelf, nog een andere gemeenschappelijke deelnemer: Gnoe).

In het midden van het land, bij Koen thuis, spraken wij over de boeken in Koen’s enorme boekenkast, hoe vaak we bloggen (heel verschillend, onregelmatig tot elke dag), wat voor werk we doen, hoe je aan recensie exemplaren komt, welke Nederlandse schrijvers wij graag lezen, en nog veel meer.

Boekbloggers

Hier zie je Joke, Gnoe, Ikzelf, Koen en Maaike. Erna heeft de foto genomen. Anna kon er helaas niet bij zijn en ook mijn naamgenoot Judith niet.

Gnoe had een heerlijke avocadosoep meegenomen (jazeker, zelfgemaakt) en zowel zij als Maaike hadden als favorite boek The Wasted Vigil van Nadeem Aslam meegenomen. Hoe toevallig is dat? Het bewijs ligt op tafel (zie foto).  Erna en Joke hadden hun e-reader meegenomen. De rest van ons is nog niet geheel overtuigd van het nut van een e-reader.

Ik geloof dat iedereen het een gezellig lunch/middag vond. Waar beter dan over boeken praten dan met andere boekliefhebbers?

Dit krijgt zeker een vervolg!

*** Zie ook het verslag van Koen HIER ***

11 reacties op “Verslag van een Boekbloggerbijeenkomst

  1. En ik maar denken dat het een bijeenkomst van de lezers van Anna’s blog was. Ik moet toch ook mijn boekenblog maar weer eens nieuw leven inblazen, want ik heb er wel een, ik houd hem alleen al heel lang niet meer bij. Wie weet… Als ik binnenkort weer wat meer tijd heb, zal ik het eens overwegen. Het was in elk geval een erg gezellige middag (al zou je dat aan mijn achterdochtige blik op de foto niet zeggen).

    • Ha ha, Maaike. Achterdochtig? Eerder serieus. Het was een gezamelijk ondernemen van Koen en Anna, voor zover ik begreep. Het maakt niets uit of je nu wel of niet blogt, het was hartstikke leuk dat je erbij was.

      Maar het zou natuurlijk wel leuk zijn als je je blog weer ging bijhouden. Wie weet…

  2. Leuke foto! Jammer dat ik er niet bij was.
    Ik heb op het blog van Koen inmiddels een uitnodiging voor Groningen gepost, waar we wat mij betreft dan de granaatappel gaan bespreken (of iets anders; ik ben heel flexibel).

  3. Hè gelukkig, ik sta er goed op (rimpels niet goed te zien) 🙂 Ik heb al genoeg gezegd over de middag, hoe gezellig die was!
    @Maaike: doen, die blog! Je ziet wat er van komt….alleen maar leuke dingen.
    @Anna: ik heb wel zin hoor, om in september naar Groningen te komen. Lijkt me best leuk om de granaatappel te gaan bespreken. Ik had ‘m ook al gedownload dus hij staat klaar.

  4. Leuk bericht, leuke foto. De appel is ook naar Casakoen onderweg, dus voor september heb ik die wel uit. Weinig leestijd at the moment maar het gaat lukken 😉

    • En boek voor September moet toch lukken, Koen? Je bent niet voor niks een boekblogger!

      Heb je nog geen lijstje met boeken die je deze zomer wilt lezen? Of pluk je gewoon wat uit de kast?

  5. Ik heb nooit een lijstje van wat ik wil lezen. Meesta dient zich dat aan op weg naar het einde van het boek dat ik aan het lezen ben. Het leestempo is even flink omlaaggeschroefd omdat ik privé even druk ben maar dat komt altijd weer goed, dan gaan de blogbijdragen vanzelf weer omhoog 😉

    • Ik weet tenminste 2 3 boeken van tevoren wat ik ga lezen, hoewel ik er ook wel eens vanaf wijk. Dat ligt aan boeken die op een bepaalde dag gepubliceerd worden (en rondom die tijd gelezen moeten zijn), boeken voor on-line en *real-life* boekgroepen die rond een bepaalde tijd gelezen moeten zijn, enz.

      Voor de vakantie hoop ik wat meer vrijheid te hebben met het lezen.

      Ik ben benieuwd wat je volgende boek zal zijn!

  6. Pingback: New Arrivals! « Leeswammes' Blog

Laat hier je reactie achter.

