Twijfels over België van Petra Kruijt

Twijfels over België van Petra Kruijt
Van dit boek had ik al eerder gehoord omdat ik een Twitter volger ben van de auteur (@petrakruijt). Toen ik het boek in de bibliotheek zag, heb ik het gelijk meegenomen.

Twijfels over België: Waar het over gaat

Stella werkt voor een tijdschrift maar haar contract wordt niet verlengd. Wel mag ze een wekelijkse column gaan schrijven over een commune in België, waar ze under cover moet gaan wonen.

Eerst voelt ze er niets voor, maar haar huisgenoot Michelle, die een goede, maar niet bevredigende baan heeft, haalt haar over: zij gaat mee!

Samen trekken ze naar België en worden ze verwelkomt in de commune. Zoals dat vaak gaat met nieuwe ondernemingen, lijkt dat eerst heel leuk, maar de regels van de commune bevallen toch niet zo. En wie bedenkt die regels trouwens?

Stella gaat een nieuwe sport beoefenen, ze krijgt een baan in de communebibliotheek, ze vindt één of misschien wel twee nieuwe liefdes en ze helpt een moeder haar kleindochter terug te vinden.

Hoelang kan ze blijven vóór ontdekt wordt dat ze columns over de commune schrijft? En wil ze eigenlijk wel blijven?

Twijfels over België: Wat ik er van vond

Hartstikke leuk boek! Goed geschreven en goed opgebouwd verhaal.

Stella is een overtuigende hoofdpersoon. Zij heeft haar sterke punten en haar zwakheden, vindt dingen leuk die je van een twintiger kunt verwachten en is een redelijk prettige persoon om een paar uurtjes mee door te brengen (in een boek).

Er waren wel wat ongeloofwaardigheden, zoals Michelle, die haar goede baan opzegt om mee te gaan. Of Stella, die per sé in een internetcafé haar column gaat schrijven. Als ik Stella was had ik dat op mijn kamer in de commune gedaan (want ze had haar laptop, alleen internet ontbrak op de commune), dan hoefde ze in het café alleen maar snel even op de Zend knop te drukken. Ook zou ik meer dan één column tegelijk hebben geschreven, voor het geval ik de volgende week geen mogelijkheid had om in het internetcafé te komen.

Maar dat zijn maar kleinigheden. Dit verhaal leest heerlijk weg, en is echt heel geschikt als strandliteratuur of een middag in de tuin/bij de open haard. Het is chick-lit, dus verwacht geen Tsjechov, maar gewoon een lekker boek.

Mijn waardering: 5/5

Ik las dit boek: ik erover had gehoord van de auteur, en ja, soms werkt dat!

Dit boek heb ik: uit de bibliotheek geleend

Genre: Chick-lit

Gepubliceerd in: 2010

Aantal bladzijden: 240

Extra: Sinds ik dit boek gelezen heb, las ik ook De mannenmaker.

5 reacties op “Twijfels over België van Petra Kruijt

  1. Pingback: Boekpresentatie Petra Kruijt | De Boekblogger

Laat hier je reactie achter.

