Boekenruil met de boekgrrls

Boekentafel

Boekentafel

Gezellig! Gisteren kwamen er zes dames van de boekgrrls bij mij langs voor de boekenruil. De boekgrrls zijn een groep vrouwen over heel Nederland die graag over boeken praten. We hebben een mailinglijst en een website en iedereen die van boeken houdt, mag meedoen. Er zijn een stuk of 40 active leden.

De boekenruil was voor mij de eerste keer dat ik de dames in het echt ontmoette op een na. Nou, dat viel niet tegen! Het zijn stuk voor stuk gezellige dames, ook als ze het niet over boeken hebben.

Boeken!

Boeken!

Maar als ze het wel over boeken hebben, valt meteen op dat we allemaal gek van boeken zijn, graag goede boeken lezen, en toevallig ook allemaal zowel in het Nederlands als in het Engels lezen. Er lag dan ook een mix van Nederlandse en Engelse boeken om uit te kiezen.

Lekkere hapjes

Lekkere hapjes

Behalve boeken had iedereen ook nog wat lekkers meegenomen. M. had heerlijke chocolade cupcakes gemaakt en C.’s abrikozencrumble is tot op de laatste kruimel opgegaan. Verder waren er bonbons, en nog meer bonbons, petit fours, chips, nootjes, en speculaascakejes. De bloemen (pepertjes) kreeg ik van J. We hebben dus niet alleen mooie boeken uitgezocht, maar ook nog lekker gesnoept.

Wat opviel is dat alle boekgrrls aanwezig, theedrinkers zijn. Er is heel wat thee doorheengegaan!

We hebben allemaal leuke nieuwe boeken ontdekt en aan elkaar laten zien wat onze “buit” was. Zelf ben ik 10 nieuwe boeken rijker geworden. Iets meer dan 20 van mijn stapel van 45 ruilboeken zijn in nieuwe handen beland! Da’s mooi, want ik heb nog veel te veel boeken in huis. Volgende keer nog beter mijn best doen om mijn boeken aan de vrouw te brengen.

Dit zijn mijn aanwinsten:

Mijn aanwinst

Mijn aanwinst

  • Seven Up van Janet Evanovich
  • Olivia Joules and the Overactive Imagination van Helen Fielding
  • Het ultieme recept van Torgny Lindgren
  • Ballets Russes van Rosita Steenbeek
  • Reus van Annelies Verbeke
  • Alleen maar nette mensen van Robert Vuysje
  • Ik haal je op ik neem je mee van Niccolo Ammaniti
  • Agaat by Marlene van Niekerk
  • Hartslag & Diagnose Besmet van Tess Gerritsen
  • What To Do When Someone Dies by Nicci French

Goede vangst, en een heel gezellige middag. Boekgrrls, komen jullie nog eens?

10 reacties op “Boekenruil met de boekgrrls

  1. Wellicht dat ik er een andere keer wel bij kan zijn, want die boekenruil-uitjes zijn altijd erg leuk!
    Helaas had ik al een te druk programma voor dit weekend.
    Ik heb nog steeds een aantal foto’s van een boekenruil bij Hanneke in Amsterdam, mét foto’s van de grrls! Kijk als je wilt maar eens op mijn “tijdelijke blog”: http://boekgrrls.blogspot.com/

    • Hallo Ria. Leuk dat je reageert. Ik wist niet zeker of het gewaardeerd zou worden als ik fotos van de grrls plaats, vandaar dat ik dat niet durfde. Maar ik ga zeker even bij jouw blog kijken.

      Hopelijk zie ik je een andere keer!

  2. Jammer dat Janneke en ik nog op weg naar huis waren vanuit Bath toen jullie bij elkaar kwamen – bij een volgende ruildag zullen we proberen bij te zijn. Altijd leuk, die boek/domgrrls bij elkaar.

Laat hier je reactie achter.

