Ditjes en Datjes -17-

In de boekenwereld gebeurt er nog wel eens wat. Hier een paar van de leukste ditjes en datjes waar jij (en ik) zelf ook aan mee kan doen.

Voor de duidelijkheid, de winacties die hier genoemd worden, worden niet door mij georganiseerd, maar ik kwam ze tegen, via-via. En ik doe zelf ook mee!

Deze keer

Nieuws van mijn eigen blogs. Leuke boeken te winnen, en een thriller van het jaar competitie. Ik geloof dat ik aan alles heb meegedaan. Nu jij.

***

Uitgevers en Boekbloggers

Mijn blogpostje over wat boekbloggers willen van uitgevers is door heel wat mensen gelezen en er zijn veel nuttige reacties op gekomen. Ook van (tot nu toe) twee uitgevers. Ben je boekblogger en wil je boeken recenseren voor uitgevers? Kijk dan eens of deze uitgevers ook jouw genre uitgeven en email ze!

Verder ben ik erg benwiewd naar jouw (boekblogger of uitgever) mening – dus laat een reactie achter op die blogpost.

Voor mij was het heel leuk om te zien hoe populair deze blogpost was. Eén dag deze week had ik zelfs meer bezoekers op De Boekblogger dan op mijn Engelstalige, veel grotere blog Leeswammes.

.

Literary Giveaway Blog Hop

Literary Giveaway Blog Hop

Nog meer nieuws van Leeswammes. :-)

Zaterdag begint de Literary Giveaway Blog Hop, een weggeefactie waar 50 (Engelstalige) blogs aan meedoen. Leeswammes, mijn eigen Engelstalige blog, is de organisator.

Op 50 blogs kun je tot volgende week woensdag boeken winnen, allemaal met een zeker literair nivo. Dat zijn heus niet de allermoeilijkste boeken, maar chick-lit, romance and fantasy zul je er niet vinden. Ga er vanaf zaterdag maar eens kijken – in principe kan iedereen deze (Engelstalige) boeken winnen, soms moet je lid worden van een blog.

.

Win Zeemansbruid van Judith Visser

Zeemansbruid door Judith VIsserOp crimezone kun je het boek Zeemansbruid van Judith Visser winnen. Bol.com: “Ursula Klein is leuk, blond en single. Iedere ochtend jogt ze met haar broer over de Erasmusbrug om daarna als rechercheur bij de Rotterdamse politie aan het werk te gaan. Maar wie is de maniakale tegenspeler van Ursula die levenloze en naakte lichamen van afgedankte vrouwen in de Rotterdamse straten achterlaat? Vanaf het moment dat ook haar broer ongewild betrokken raakt bij deze zaak is Ursula niet meer te stuiten en is ze gedwongen haar eigen grenzen steeds opnieuw te verleggen. Kan ze nog iemand vertrouwen?”

Georganiseerd door Crimezone.

Je kunt meedoen tot: 1 november

Winnen: Lees het interview met Judith en beantwoord een drietal vragen. Je moet ook inloggen op crimezone. Kijk HIER.

.

Win dat nieuwe boek van J. K. Rowling

Een goed raad door J. K. RowlingBij het tijdschrift Margriet kun je het boek Een goede raad van J. K. Rowling winnen.

Waar het over gaat? Ik geloof dat dat voor de meeste mensen niet zoveel uitmaakt. :-)

Er staat niet bij tot wanneer je mee kunt doen, dus doe het meteen!

Winnen: Vul een formulier in. Kijk HIER voor meer informatie.

.

Win De eerste echte leugen

De eerste echte leugen door Marina ManderBij WatLeesJij.nl kun je De eerste echte leugen van Marina Mander winnen.

“Luca is tien en weet dat hij alleen op zichzelf kan vertrouwen. Zijn vader is spoorloos, en zijn zwijgzame moeder heeft vaak vreemde mannen over de vloer. [...] Op een ochtend in de winter wordt zijn moeder niet meer wakker om hem naar school te brengen en in de middag kan hij haar niet wekken. Wat moet hij doen? Luca wil dat alles bij het oude blijft en besluit op dat moment om zijn eerste echte leugen te vertellen. “

Er staat niet bij tot wanneer je mee kunt doen, dus doe het meteen!

Winnen: Vul een formulier in. Kijk HIER.

.

Stem op je favorite thriller

Crimezone Thriller van het jaarBij Crimezone.nl kun je stemmen op de beste thrillers van het afgelopen jaar. Er staan zowel Nederlandse thrillers als buitenlandse op de lijst en je mag ook zelf een boek opgeven dat er nog niet bijstaat.

Crimezone.nl zegt: “Je kunt je stem laten gelden tot 15 november a.s. om 12 uur. Onder alle deelnemers verloten we leuke prijzen, waaronder het eerste nummer van Crimezone Magazine en een aantal abonnementen!”

Meedoen: Klik HIER en log in om je stem uit te brengen.

.

Win een Kristina Ohlsson boekenpakket

Kristina Ohlsson winactie

Ook bij Crimezone.nl, een winactie van The House of Books. Vier weken lang geven zij boeken weg, maar alleen nog vandaag (vrijdag 26 october) kun je een Kristina Ohlsson boekenpakket van Week 1 winnen.

Meedoen: Log in op crimezone.nl en vul een formulier in. Kijk HIER voor meer informatie.

.

.

Win een chocolade boek!

Sweet chocolate sins van Nannette Booij

Niet meedoen hoor, met deze actie. Dit boek wil ik zelf winnen. :-)

Een chocolade kookboek bij damespraatjes winnen? Vooruit dan maar.

Er staat niet bij tot wanneer je mee kunt doen, dus doe het meteen!

Winnen: Vul een formulier in. Kijk HIER.

***

Ik ben benieuwd of je ergens aan meedoet.

Laat het eens weten!

5 reacties op “Ditjes en Datjes -17-

    • Dank je, Nadine. Heel aardig. Ja, die Rowling ben ik toch wel nieuwsgierig naar. Hoewel ik eigenlijk vind dat ze helemaal opnieuw de boekenwereld moet veroveren want dit heeft niets met Harry Potter te maken en kan wat kwaliteit betreft best tegenvallen. Valt dus bij mij in de categorie “Nieuwe schrijvers/misschien uitproberen”. :-)

  1. Sorry Judith, Ik heb ook meegedaan met de winactie voor het chocolade kookboek! Yummie! Ook net de tijd genomen om je post over uitgeverijen te lezen en ook maar meteen “brutaal” een mail gestuurd ;) Ik kreeg al meteen een mail terug met vragen. Dus wie weet ;)

    • Nou ja, Uniflame, jij bent ook een echte kook-blogger dus ik kan het je niet kwalijk nemen dat je het chocolade boek wilt winnen. (Een beetje) succes gewenst dan maar. ;-)

      Helemaal niet brutaal, maar wel: goed zo! Zoals je kunt lezen weten uitgeverijen ook niet zo goed waar ze bloggers moeten vinden. Leuk!

      • En ik kreeg een positief resultaat! Erg leuk! Binnenkort zul je er vast iets van terug zien op het blog!

Wil je iets zeggen? Leuk!

