September Overzicht

September was een drukke maand. Er waren verschillende literaire evenementen en ik heb ook veel gelezen en gerecenseerd. Hier een overzicht:

Gedaan

Zowel op de zaterdag als op de zondag was ik op Manuscripta.

Op Manuscripta ging ik naar een meet & greet met schrijfster Amanda Hogdkinson, van Britannia Road 22.

Boekenruil met mensen van de boekgrrls. Een leuke middag met dozen vol boeken om in te snuffelen.

Ik ben ook nog naar het boekenfestijn in Utrecht geweest, en  daar schrijf ik later deze maand nog een Nieuwe Boeken artikeltje over.

Gelezen

Britannia Road 22 door Amanda Hodgkinson. Huwelijksproblemen wanneer een Pools echtpaar na de tweede wereldoorlog in Engeland een nieuw bestaan wil opbouwen nadat ze elkaar 6 jaar niet hebben gezien. 4 sterren

Het grote zwijgen van Erik Menkveld. Winnaar van de Academica Literatuurprijs. Mooi boek, 4 sterren.

Schuilplaats door Frances Greenslade. Mooie roman over twee zusjes die door hun moeder achtergelaten worden bij een stel dat ze maar nauwelijks kent. 4.5 sterren

De urenfabriek door Fleur Brockhus. Leuke chick-lit over een jonge advocate die op stage gaat bij een gerenommeerd advocatenkantoor. Dat is wel aanpakken! 4.5 sterren

Anne Frank leeft en woont op zolder door Shalom Auslander. Grappig boek over een man die een huis koopt en ontdekt dat Anna Frank er verborgen op zolder woont. Hoe krijgt hij haar daar weg? 4.5 sterren

Ik las ook de eerste hoofdstukken van Vleugels van Claire Corbett en besloot dat ik de rest van dit boek ook graag een keer wil lezen.

En verder nog

Ik kreeg een heleboel nieuwe boeken. Allemaal boeken die ik eigenlijk nu, meteen! zou willen lezen. Maar dat gaat natuurlijk niet. Ik ben al wel begonnen aan de stapel…

Boeken van Manuscripta

Recensie- en gewonnen boeken

Je kon ook een boek winnen, en dat kan nog steeds, tot 15 oktober: het ebook Emma’s geluk van Claudia Schreiber.

Elke paar weken maak ik een lijstje van de evenementen en winacties die ik op internet tegenkom, en waar je aan mee kan doen. De acties in de Ditjes en Datjes van September zijn wel ongeveer afgelopen, kijk dus liever in deze nieuwe, van oktober.

Op 20 oktober gaan een aantal boekbloggers en andere boekenliefhebbers elkaar in het echt ontmoeten, in Utrecht. Wil je erbij zijn? Kijk dan hier.

*** Wat ga jij lezen of doen in oktober? ***

Wil je iets zeggen? Leuk!

