Ditjes en Datjes -13-

In de boekenwereld gebeurt er nog wel eens wat. Hier een paar van de leukste ditjes en datjes waar jij (en ik) zelf ook aan mee kan doen.

Voor de duidelijkheid, de winacties die hier genoemd worden, worden niet door mij georganiseerd, maar ik kwam ze tegen, via-via. En ik doe zelf ook mee!

Deze keer

Twee literatuurfestivals, een aantal boeken te winnen, en de volgende Twitterleesclubavond.

***

Literatuurfestival Crossing Border

Crossing Border FestivalTussen 14 en 18 november vind in Den Haag, Enschede én Antwerpen het Crossing Border Festival plaats. Daar kun je luisteren naar schrijvers en genieten van muziek.

Dit zijn sommige van de binnen- en buitenlandse schrijvers die op de verschillende locaties optreden (sommige komen in meerdere plaatsen): Murak Isik, Peter Buwalda, Michael Chabon, James Fearnley, Fabio Genovesi, Jens Christian Grondahl, en David Vann. Maar er komen er nog veel meer. Kijk zelf op de website van Crossing Border bij Programma & Tickets (kies locatie bovenin).

.

Nog een literatuurfestival: Manuscripta

ManuscriptaOp 1 en 2 september wordt Manuscripta weer georganiseerd. Dat betekent 2 dagen lang nieuwe boeken bekijken bij de stands van de uitgevers, boeken kopen en vooral: lezingen bijwonen van bekende en minder bekende schrijvers. Er zijn dit jaar heel veel schrijvers, ook een aantal uit het buitenland. Bekijk zelf eens het programma, want het zijn er echt teveel om op te noemen.

Vorig jaar heb ik mij voornamelijk vermaakt op de “beursvloer”, een hele tijd rondgedwaald tussen de stands van de uitgevers, nieuwe boeken ontdekt, boekjes met Eerste hoofdstukken mee naar huis gekregen, soms zelfs een heel boek. Met een vriendin die dat ook heel leuk vond. Gek genoeg hebben we maar één lezing meegemaakt, die van John Boyne. Dit jaar willen we het beter doen en het programma uitpluizen op de lezingen die we écht niet willen missen.

Ik ga zelf twee dagen, op de zondag ga ik tussendoor nog met Amanda Hodgkinson praten, de schrijfster van Brittania Road 22, samen met nog een aantal andere winnaars van een wedstrijd van Uitgeverij Orlando.

Kom jij ook? Bij uitgeverij bruna kun je korting krijgen: je betaalt 10 euro voor een dag, of 15 euro voor beide dagen.

.

Win Nacht in Parijs

Nacht in Parijs van Michael BergWin het boek Nacht in Parijs van Michael Berg. Ik heb het boek een paar maanden geleden gedownload maar heb nog geen tijd gehad het te lezen. Ik heb op Twitter wel een heleboel positieve reacties gezien.

“Chantal Zwart is een jonge journaliste in Parijs. Wanneer ze de dood van een politicus onderzoekt, raakt ze verstrikt in een web van intriges, leugens en harde criminaliteit.”

Georganiseerd door de schrijver zelf, op zijn facebookpagina. Win je niet, dan krijg je een kortingsbon voor het boek. Actie loopt tot 21 augustus.

Winnen: Like de facebookpagina van Michael Berg. Kijk HIER.

.

Win een leuke chicklit

Tot de laatste cent van Erin DuffyBij Adorable Books (een blog over boeken) kun je deze chicklit winnen: Tot de laatste cent van Erin Duffy.

“Alex wordt aangenomen bij een van de grootste handelshuizen op Wall Street en komt als vierentwintigjarige in een macho mannenwereld terecht. Dan slaat de beurscrash toe! Blijft Alex? Of moet ze haar hoge hakken uitschoppen en keihard wegrennen?
Een blik achter de schermen van de tumultueuze beursvloer, waar dromen en miljarden in een vloek en een zucht kunnen verdampen.”

Je kunt meedoen t/m 23 augustus.

Winnen: Een paar likes op facebook, kijk HIER.

.

Win de nieuwe Leon de Winter

VSV van Leon de Winter

Bij Wat Lees Jij Nu kun je het nieuwe boek van Leon de Winter winnen: VSV. Ik heb verschillende van zijn boeken gelezen en die vond ik best goed. In dit boek gebruikt de Winter zichzelf als personage. Dat werkte voor Douglas Coupland (in JPod) wel aardig. Ik ben benieuwd hoe het hier uitpakt

Er staat niet bij tot wanneer je kan meedoen, dus wees er snel bij.

Winnen: Vul een formulier in, kijk HIER.

.

Twitterleesclub

Blindgangers van Joke J. HermsenDoe je mee met de volgende avond van de Twitterleesclub? Lees het boek Blindgangers van Joke Hermsen en twitter mee over het boek. Ik heb het boek een tijdje geleden al gelezen (zie hier mijn recensie) en het is een heel geschikt boek om met z’n allen over te tweeten.

Datum: zondag 9 september om 20.00 uur.

Kijk HIER voor meer informatie.

.

.

Ik ben benieuwd of je ergens aan meedoet.

Laat het eens weten!

4 reacties op “Ditjes en Datjes -13-

  1. Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar Manuscripta dus ik zou me er wel in willen verdiepen. Toch is dat niet iets wat ik alleen zou doen. Ik moet eerst maar eens kijken of er iemand met me mee wil!

    • Roxanne, ik denk dat het inderdaad leuker is met iemand samen anders voel je je misschien een beetje verloren. Ik ga zelf n dag met een vriendin en eentje zonder, maar ik ben vorig jaar al geweest dus ik weet al een beetje hoe het is en ik denk dat ik me wel ga vermaken.

      Het probleem van met iemand anders gaan (ontdekten die vriendin en ik vorig jaar) is dat je soms naar hele andere lezingen wilt en dan uiteindelijk naar heel weinig gaat omdat het anders weer zo sneu is voor de ander. Dan kan alleen gaan juist weer zeer plezierig zijn. :-)

Wil je iets zeggen? Leuk!

