Nieuwe Boeken!

De laatste paar weken heeft De Boekblogger weer een aantal nieuwe Nederlandse boeken gekocht, geleend of gekregen. Hieronder kun je zien welke recensies je dus binnenkort op dit blog kunt verwachten.

Boek en uitnodiging

Britannia Road 22 van Amanda HodgkinsonKrijg ik me daar een pakketje met Britannia Road 22! Hoezo dat?

Blijkt dat ik één van de 5 lezers ben die uitgenodigd worden om tijdens Manuscripta met de schrijfster Amanda Hodgkinson te praten! Daar had ik me een tijdje geleden voor opgegeven.

De eerste hoofdstukken van dit boek had ik al gelezen en het leek me een fantastisch boek. Maar ik had nog zo’n stapel liggen dat ik de rest nog niet gelezen had. Nu ga ik dat snel doen, zodat ik op 2 September met de schrijfster over haar boek kan praten!

En als ik het boek meeneem, wordt het ook nog gesigneerd. Dat vind ik vooral leuk als ik écht contact met een schrijver heb ipv lang in een rij sta voor een krabbeltje. Dus dat boek gaat mee.

Ik heb er heel veel zin in, lijkt me zo leuk!

Voor de Academica Literatuurprijs

Het grote zwijgen van Erik MenkveldIk loop achter! De uiterlijke datum voor het insturen van de formulieren voor de Academica Literatuurprijs is 31 Augustus en ik moet nog twee boeken lezen (van de 3). Dat peulenschilltje werd vooral in de weg gezeten doordat één van de boeken maar niet beschikbaar was in de bibliotheek – het was over de zomer uitgeleend en dan duurt het tijden voor zo’n boek weer terug in de schappen staat. Ik had het al een hele tijd gereserveerd en nu eindelijk, 2 weken voor de deadline, kon ik het ophalen uit de bibliotheek.

Het boek: Het grote zwijgen van Erik Menkveld.

Dit is een historisch verhaal, Amsterdam 1910, een vriendschap tussen een componist en een muziekrecensent. Tijdens de eerste wereldoorlog verandert deze vriendschap.

.

Alles is altijd fictie van Daphne Huisden

Ook voor de Academica Literatuurprijs, Alles is altijd fictie van Daphne Huisden.

Volgens bol.com gaat het hierover: “Je denkt dus je bent. Was het maar zo simpel, want dan rest nog steeds de vraag: maar wie dan precies? Als je net uit huis bent, kun je echt iemand gaan worden, denk je. Je sluit vriendschap met de zonderlinge buurman, ontloopt je bemoeizieke moeder en zoekt een keurig baantje bij een saai kantoor.

En dan begint het. De chaos. Iedereen wil iets van je. Iedereen lijkt een rol te spelen – of zelfs verschillende. Je omgeving lijkt één groot toneelstuk met jou als enige figurant. En terwijl je jezelf beschouwde als een doodnormaal persoon, word je tot het uiterste gedreven en doe je dingen die je nooit voor mogelijk had gehouden. Maar deed jij dat echt of was het je omgeving? Ben jij wel echt?

Alles is altijd fictie is een indringende coming-of-ageroman over schijn en de harde werkelijkheid. Confronterend en toch herkenbaar.”

Klinkt heel vaag, mogelijk heel intrigerend maar ook mogelijk een vreselijk boek. We zullen zien!

Over 2 weken heb ik deze 3 boeken uit en dan hoor je er meer over!

Welke heb jij gelezen?

Wat vond je ervan?

4 reacties op “Nieuwe Boeken!

  1. Het grote zwijgen van Erik Menkveld! Dat boek heb ik nu al twee keer gelezen en een derde keer gaat zeker gebeuren, prachtig, prachtig, prachtig. Ik wens je heel veel leesplezier.

    En bijzonder dat je dat gesprek mag hebben, hopelijk meld je in je blog hoe het was.

    • Dettie, al twee keer gelezen, zo, dat belooft wat – hoewel wij niet altijd dezelfde smaak hebben. Het ziet er erg saai uit, maar dat is wel vaker met NLse boeken en dan valt het van binnen toch heel erg mee. :-)

Wil je iets zeggen? Leuk!

