Ditjes en Datjes -11-

In de boekenwereld gebeurt er nog wel eens wat. Hier een paar van de leukste ditjes en datjes waar jij (en ik) zelf ook aan mee kan doen.

Voor de duidelijkheid, de winacties die hier genoemd worden, worden niet door mij georganiseerd, maar ik kwam ze tegen, via-via. En ik doe zelf ook mee!

Deze keer

Win een boek, bezoek een auteur en download een App!

***

Win Tegenlicht

Tegenlicht van Esther Verhoef

Tegenlicht van Esther Verhoef. Weet je nog? Daat heb ik pasgeleden een Eerste Hoofdstukken artikeltje over gedaan (zie HIER). Het lijkt me de moeite waard om te lezen en zelf heb ik dus meteen meegedaan aan deze winactie. Ik heb het alleen nog niet verder verteld. Bij deze!

Georganiseerd door watleesjij.nu. Hij loopt al een tijdje, deze winactie, dus als je geinteresseerd bent doe dan nu mee!

Winnen: Vul het formulier in. Kijk HIER.

.

Je gewicht in boeken?

Gewicht in boeken

Ben ik lekker aan het afvallen, organiseert Thrillermagazine in samenwerking met WPG Uitgevers (België) een actie waarbij je je eigen gewicht in boeken kan winnen, en nog veel meer!

Eerlijk gezegd heb ik best een goede relatie met mijn pakketjesbezorger (hij komt heel regelmatig, als het niet voor mij is, dan wel voor de buren die niet thuis zijn). Wil ik hem dat aandoen? Een doos met boeken, van mijn eigen gewicht? Eh, ja! :-)

Winnen: Vul een formulier in (HIER) met een aantal vragen over boeken (je kunt het antwoord redelijk makkelijk vinden – een PDF-je met de informatie wordt bijgeleverd!). Je kunt tot 19 augustus meedoen.

.

Win Verbonden met mij

Verbonden met mij van Ciara Geraghty

“Volgens Dara Flood heeft de meest interessante gebeurtenis uit haar leven al vóór haar geboorte plaatsgevonden…
Dertien dagen voordat zij ter wereld kwam, vertrok de vader van Dara Flood om een pakje sigaretten te halen en kwam nooit meer terug.”

Een winactie van thesword.nl. Je kunt to 21 juli meedoen.

Winnen: Like the facebookpagina van uitgeverij Karakter en stuur een mailtje naar thesword.nl. Voor meer informatie, kijk HIER.

.

Auteursbezoek

Nathan EnglanderNathan Englander is bekend o.a. van The Ministry of Special Cases die ik een paar jaar geleden met met mijn real-life boekgroep gelezen heb. Zonder de boekgroep had ik die boek missschien nooit gelezen, en het was echt de moeite waard.

Nu is er een verhalenbundel What We Talk About When We Talk About Anne Frank. Ik heb er naar zitten staren (en erin gebladerd in de boekenwinkel, maar heb ‘t nog niet gekocht. Ik ben niet zo’n fan van verhalen, maar deze bundel lijkt me toch erg mooi).

Hoe dan ook, deze Amerikaanse auteur kun je in september tegenkomen bij The John Adams Institute (Amsterdam, 4 september) en bij Borderkitchen (Den Haag, 5 september).

.

En nog een auteursbezoek

Alsof het voorbij is van Julian Barnes

De Engelse schijver Julian Barnes komt op 1 september naar Manuscripta waar hij de Europese Literatuurprijs in ontvangst zal nemen. Ook komt hij een uur signeren bij de stand van Atlas Contact.

Ben je een fan, houd dan de site van Atlas Contact in de gaten waar in de loop van de maanden meer informatie zal verschijnen.

.

.

Lees dit boek app

Lees dit boek app

Ken jij de Lees-dit-boek-app-al? Dit is een App for iPhone en iPad met wekelijkse informatie over nieuwe boeken die net verschenen zijn (of nog net niet). Met eerste hoofdstukken en soms ook een gratis e-book.

Er doen een groot aantal Nederlandse uitgeverijen mee (hoewel het merendeel – of allemaal? – onderdeel zijn van Bruna) en ook een aantal Belgische.

Zelf ben ik reuze benieuwd maar ik heb geen apparaat waarmee ik de app kan bekijken. Jij wel? Ga dan HIER eens kijken en download de app. Ik hoor graag of je het leuk/nuttig vindt.

.

Ik ben benieuwd of je ergens aan meedoet.

Laat het eens weten!

9 reacties op “Ditjes en Datjes -11-

  1. Natuurlijk doe ik mee… Tegenlicht wil ik wel winnen, en je gewicht in boeken… Dan komen die kilo’s overgewicht toch eens ergens van pas. De app Lees dit boek heb ik al, en ik vind gem wel bruikbaar. Ik heb er al een boek op gekocht (Open Stad van Teju Cole) en eentje gezien dat gratis was (maar weet natuurlij niet meer welk). De app is esthetisch ook zeer geslaagd.

    • Nadine, dank je voor je feedback over de App. Ik had op Twitter alleen maar gehoord van mensen die er zelf mee te maken hebben (uitgevers enzo) dus het klonk allemaal heel fantastisch. Leuk dat hij goed bevalt. En jij hebt er al een boek op gekocht, da’s ook goed nieuws voor de uitgevers. :-)

  2. Bedankt voor het plaatsen van de winacties! Ik heb meegedaan voor tegenlicht en verbonden met mij. De actie van boeken in gewicht is voor nu even te veel werk om de antwoorden op te zoeken :p maar misschien doe ik dat nog :)
    De app lijkt me leuk, jammer dat ik een android telefoon heb…..

    • Leuk dat je mee hebt gedaan, Erika – en dat je het even laat weten. Het opzoeken van die antwoorden voor gewicht in boeken is best makkelijk hoor. Het kostte mij niet meer dan 5 minuten of zo.

      Ja, ik heb ook een android phone. Een hele mooie, maar ja, die App kan er niet op…

Wil je iets zeggen? Leuk!

