Ditjes en Datjes -10-

In de boekenwereld gebeurt er nog wel eens wat. Hier een paar van de leukste ditjes en datjes waar jij (en ik) zelf ook aan mee kan doen.

Voor de duidelijkheid, de winacties die hier genoemd worden, worden niet door mij georganiseerd, maar ik kwam ze tegen, via-via. En ik doe zelf ook mee!

Nieuwtjes over De Boekblogger zelf

  • Ik heb weer wat gewonnen! Het boek De groene pen van Eloy Moreno, gewonnen van thesword.nl. Weet je nog? Hier was de winactie.
  • Vorige week heb ik elke dag een boek gelezen, ‘s morgens begonnen en ‘s avonds uit. Een aanrader? Zie hier mijn verslag (in het Engels).

Deze keer

Een boekenuitje, wordt jurylid en/of win een leuk boek: waar ga jij aan meedoen?

***

Manuscripta

Manuscripta

Manuscripta komt er weer aan! Op zaterdag en zondag 1/2 September is het weer feest in de Westergasfabriek in Amsterdam. Er zijn boekpresentaties, lezingen, signeersessies en nog veel meer.

Vorig jaar ben ik er een dag heen geweest en ik vond het hartstikke leuk.

Dit jaar heb ik alvast kaartjes gekocht voor beide dagen – nu het programma nog niet bekend is, kan je de kaartjes extra goedkoop aanschaffen. Zie ik je daar?

.

NS Publieksprijs

NSPublieksPrijs

Geef je op als kernjurylid bij de NS Publieksprijs. Je stemt dan niet alleen mee om de winnaar van 2012 te bepalen, maar je krijgt ook nog eens alle 6 genomineerde boeken gratis. Je leest die tussen 1 september (Manuscripta! zie hierboven) en 15 oktober en stemt samen met nog 274 kernjuryleden die een afspiegeling vormen van het Nederlandse lezerspubliek.

Je kunt je aanmelden tot 24 juni.

.

.

Even bij Selexyz of De Slegte langs voor een gratis boek

Hollandse Helden Weken

Bij De Slegte en Selexyz kun je gratis een boek ophalen. Het enige wat je moet doen is je inschrijven voor hun nieuwsbrief die je dan per email toegestuurd krijgt.

Toen ik erheen ging, was er een tafel met 30cm lange invulformulieren – niet te missen (net zoals het plaatje links, vul de achterkant in). Inleveren bij de kassa, en aangeven of je fictie, non-fictie, een kookboek of een kinderboek wilt. Die krijg je ingepakt in handen gedrukt, dus je weet niet van tevoren wat je krijgt. Een leuke verrassing, dus.

Kijk hier voor meer informatie.

.

Een thrilller winnen?

Anthos Literaire Thrillers Op de website van Anthos Literaire thrillers kun je in de nacht van 23 op 24 juni elk uur een thriller winnen (een totaal van 250 boeken zijn beschikbaar).

Nu is er op de website nog niets te zien, maar kijk tegen die tijd even. Het is dan midzomernacht dus lekker lang licht. Blijf jij ervoor op?

.

Ik ben benieuwd of je ergens aan meedoet.

Laat het eens weten!

9 reacties op “Ditjes en Datjes -10-

  1. Ik had je verslag over ‘een boek per dag’ al op Leeswammes gelezen maar was te lui om in het engels te reageren. Dan is nu een mooi moment. Ik begrijp dat je het a. erg stressvol vond en b. je de rechtvaardiging om hele dagen te lezen niet kon vinden.
    De ervaringen van Nina staan denk ik los van onze ervaringen mbt het lezen van een boek per dag. Zij deed het echt om een groot verdriet te verwerken. Ze had ook in bed kunnen gaan liggen of anderszins moe en afgemat de tijd zien door te komen, maar ze koos voor lezen. Ik heb al eens eerder gezegd dat ik dat best kan begrijpen.
    Wij doen het toch meer als experiment en als iets wat ons gewoon leuk lijkt om te doen. Jouw ervaringen zijn totaal het tegenovergestelde aan die van mij want ik krijg er juist rust van, maar ik zat te denken: zou dat misschien komen door het feit dat jij normaal al elke dag thuis bent en het daardoor voor jou niet bijzonder is om op een dag veel te lezen? Als ik het doe, dan neem ik er echt vrij voor en heb ik echt het gevoel dat die vrije tijd bijzonder is en gun ik het mezelf ook dat ik even onbeperkt mag lezen. En omdat ik me concentreer op het lezen en bij voorbaat alle andere activiteiten even ‘on hold’ heb gezet, word ik er ook rustig van. Bij mij is het dus veel meer ‘mogen’ terwijl het bij jou
    veel meer ‘moeten’ is?
    Ik begrijp in ieder geval dat er voor jou geen herhaling van het experiment komt :-)

    • Joke, je mag best in het NL antwoorden op mijn Engelse blog hoor – dat doen er wel meer.

      Het is niet zo dat ik normaal gesproken maar de hele dag zit te lezen. Het is eerder dat ik denk omdat ik niet werk, ik vind dat ik mijn tijd thuis moet kunnen rechtvaardigen – dus dan is het inderdaad moeilijker om maar te gaan zitten lezen dan wanneer je werkt en dn besluit een paar dagen alleen maar te lezen.

      Maar toch: zou jij het volhouden, 7 dagen achter elkaar? Het is n ding om in de vakantie eens lekker door te lezen als een boek je goed bevalt en het binnen en dag uit te lezen, maar verplicht elke dag een nieuw boek beginnen en uitlezen is toch wel andere koek. :-)

      Een herhaling van het experiment is alleen mogelijk in een vakantiesituatie of zo. Als ik cht niet (veel) anders hoef te doen en de mensen om mij heen ook niets bijzonders doen.

      • Ohhh ik wilde zeker niet suggereren dat je de hele dag maar zit te lezen hoor….stel je voor zeg :-)
        Maarreehhh ik denk dat ik het wel volhoud, 7 dagen. Maar ja ik weet het pas echt als ik het een keer ga doen…

  2. Hoi, Judith.. Ik doe zeker mee met de actie van Anthos Literaire Thrillers. Ik had vandaag hun nieuwsbrief ontvangen en heb direct de data in mijn agenda genoteerd. Manuscripta lijkt me ook heel leuk, maar Amsterdam is wat ver, spijtig genoeg.
    Ik heb vorige week ook een boek gewonnen, het tweede deel van de reeks van het echtpaar Nicci French rond psychoanalytica Frieda Klein (Dinsdag is voorbij), maar ik weet niet meer of ik door jou van deze actie had gehoord of niet.
    Alleszins, winnen is altijd plezierig, en zeker als het een boek ik :)

  3. Die actie bij de Slegte lijkt me wel wat. Maar ik vrees dat ik niet op tijd in de stad kom, haha. Ik ben net afgelopen maandag geweest dus voorlopig zal ik niet meer gaan. Wel ga ik hopelijk zaterdag de 23ste naar het boekenfestijn in Apeldoorn.

Wil je iets zeggen? Leuk!

